Yamaha X-CITY 250

Ff Oma naar huis sturen :+

Gisteren mijn x city opgehaald, tot nu toe zeer tevreden. Enkel het zadel vindt ik niet helemaal top, ff kijken of het wennen is, of dat ik het zadel aanpas.

Was voor mij echter geen reden hem te laten staan.

Vraagje: past het zadel van een x max?? die vindt ik lekkerder zitten.
eventueel de harde (kunststof) basis laten zitten en onder het zadel zitten schroeven, denk dat het dek daarmee los komt, dus enkel dek overzetten?
Moet ik van 'weekend nog ff naar kijken.

En waar vindt ik een setje handgrepen voor de achterzijde?? (Ja Yamaha dealer nog niet geinformeerd), lijkt mij gevoelsmatig een dure optie, zal het nog wel navragen.
Kan verder ook weinig onderdelen sites vinden.

Bij mij zit er een zo'n grote drager met beautycase op, vindt ik helemaal nix. Gister eerst de beautycase eraf gehaald, maar de drager vindt ik ook lelijk en te groot, dus liever de 2 beugeltjes.

Als iemand interesse heeft in een drager met beautycase, ...... let me know.
Voor ik ze verkoop, wel graag eerst de 2 beugels, of bij aankoop de eigen beugels inleveren, is voor mij ook een optie :) :)

Ik had al ergens in een topic een x city zien langs komen met hele mooie handkappen op het stuur, kan het ff gauw niet terug vinden, waar zijn die te koop??
 
Avond Martin, gefeliciteerd met je aanwinst. Heel veel plezier er mee.
Ik vond het zadel juist lekker zitten maar dat verschilt voor iedereen.
Heb geen idee of dat past maar als je er heel erg aan stoord, kan je altijd nog laten vermaken.
reken op 250 uuro. Koffert is ook niet mijn ding , maar wel erg handig. Zou het eerst afwachten.
Ik had er handkappen op ge z, van het merk; Acerbis. Met led verlichting erin.
Gewoon bij ebay zoeken, dan vind je veel voor de xcity 250.
 
Bluethunder88 ja ik kijk het ook wel even aan,bij de proefrit vond ik het zadel al niet geweldig,maar de scooter is mooi,rijdt lekker en inderdaad,zadel vermaken is rond de 250,-- had ik ingecalculeerd.
Zal eens op ebay kijken,nog niet gedaan
 
Vandaag even het losse kussentje eraf gehaald.
Eitje, 3 schroefjes.

Niet heel mooi zo, maar goed eerst even proberen of dit beter bevalt, zo ja, kijken hoe we het netjes maken.

De boutjes op z'n kop terug geplaatst met een moertje erachter, ander loopt er water onder de buddy, en dat is het ook net niet.

We zien wel even.
 
Bedoelt je dat kleine deel? Zo ja dan kan je wel iets naar achter zitten.
Een beetje onder gewaardeerde scooter. Denk dat de motorzaken ze niet meer inkopen.
De look is nog steeds mooi gelijnd. Jammer dat het geen 300 is.
 
Ja dat losse kleine deeltje eraf, zit veel beter zo.
Nu niet op z'n mooist, heb een xmax zadel gevonden, maar als ik de foto's bekijk, gaat dat niet passen.

Eerst f lekker rijden, laat ik het zadel wel eens overtrekken dat hij ook strak is zonder dat kleine kussentje.

Hij rijdt wel echt fantastisch, ben er erg blij mee.
Geen 300, ach.... ik geloof niet dat ik dat echt mis, dit is al zoveel meer scooter dan de dylan.
Moet ook eens goed zijn, snelweg gaat prima, dus ik vindt het helemaal goed.

Ook eens tevreden zijn :-)
 
Helemaal gelijk Martin, nog steeds een mooie scoot.
Zadel kan altijd nog. en id meer scooter dan de Dylan, met respect.
Heel veel plezier ermee. gr Ad
 
Ja dat losse kleine deeltje eraf, zit veel beter zo.
Nu niet op z'n mooist, heb een xmax zadel gevonden, maar als ik de foto's bekijk, gaat dat niet passen.

Eerst f lekker rijden, laat ik het zadel wel eens overtrekken dat hij ook strak is zonder dat kleine kussentje.

Hij rijdt wel echt fantastisch, ben er erg blij mee.
Geen 300, ach.... ik geloof niet dat ik dat echt mis, dit is al zoveel meer scooter dan de dylan.
Moet ook eens goed zijn, snelweg gaat prima, dus ik vindt het helemaal goed.

Ook eens tevreden zijn :-)

Martin je bent helemaal van Dylan topic verdwenen? :Y Ik had je daar een vraag gesteld of je nog onderdelen van de Dylan had, bosma.jk@gmail.com ;)
 
Vandaag ff nieuwe olie op de x-city, sinds een paar dagen brandde het icoontje change oil.

Vlak voor dat change oil oplichtte hoorde ik de kleppen al iets feller tikken,nog olie gepeild,maar dat was goed,paar dagen later >> change oil.

Nu met nieuwe olie hoor ik de kleppen ook bijna niet meer,blokje heeft er weer lekker zin in.

Staat inmiddels op 8300 (gekocht 1/2 november met 5700).

Hoe kan ik change oil resetten?? Boekje wat er bij zit is duits,en ik kon het er ff gauw niet uithalen,anders moet ik ff verder zoeken
 
Hoe kan ik change oil resetten?? Boekje wat er bij zit is duits,en ik kon het er ff gauw niet uithalen,anders moet ik ff verder zoeken

Volgens mij is het de twee knopjes (Mode en Set) onder de teller tegelijk indrukken en vasthouden en dan het contact aanzetten. Na het "opstarten" van de display knopjes los en het verdwenen. :)
 
Laatst bewerkt:
full
 
Tot nu toe netjes olie ververst als het icoontje begint te branden.
Januari bij ca. 8300, maart bij ca. 11.500, nu brandt het lampje weer, zal rond de 14.500-15.000 zitten.

't is maar een liter ongeveer, dus de kosten en het werk niet, maar is het veilig de interval te verlengen?
Ik weet het, er zit een zeefje in, van daar ook de lichte twijfel. Olie is bij verversen nog altijd mooi helder.

Anderzijds.... Ik rijdt dagelijks ca. 45km, 90% snelweg heen, terug weg is in 2 etappes, tussenstop ligt ongeveer halverwege, 1e deel zit ook wat 80 wegen bij, maar ook een km of 10 snelweg. Totaal net geen 100km/dag. olie zal dus over het algemeen lekker warm zijn.
Op de heenweg is het stuk naar de snelweg een km of 4, op de terugweg wat langer (denk 6-7km)

Als ik peil in de gaten houdt en gewoon reset en bij de volgende melding ververs.

Ik gebruik Valvoline 5W40 Full syntetic.

Scootje bevalt nog erg goed!! Heb hem nu een half jaar en er ca 10K mee gereden :] :]
Sinds een week of 2-3 een rammeltje, volgens mij een los schotje in de uitlaat, beetje iritant, maar goed. Die uitlaat is wel prut, toen ik hem kocht zag hij er netjes uit, dat was binnen 2 maand al heel anders, alle verf eraf en vanuit het midden een witte vlek (hete kat??)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij mag je als je veel rijdt, rustig de interval verlengen naar 5.000 km.
Veel belangrijker is of je lange stukken rijdt, (ja dus) en of je bij koude motor het blokje de eerste kilometers ruimte geeft om warm te worden.
De fabrikant dekt zich in om ook in minder goede omstandigheden (veel gewicht, korte stukken afleggen) een verantwoorde oliewissel interval aan te houden.
Ik rijd bijvoorbeeld een Sym Symphony ST 50 cc waarvan de olie interval volgens het boekje staat op 1000 km, ik heb die zonder problemen verhoogd naar 4.000 km (putoline Estertech 10w40).

Bertocello
 
Weet iemand wat voor lampen erin zitten?

Gebruikshandleiding meld hoe je moet wisselen, ook dat het 2 stuks zijn (groot en dim) en 12V 55W, maar dus niet H4, H1 of whatever :( :(

Heb niet zoveel zin om de hele boel los te halen om enkel te kijken wat erin zit.
Lampje is niet stuk, maar ik heb een LED lamp gevonden als ipv de halo, schijnt leuk licht te geven, wil ik wel eens proberen.

Vakantiegeld binnen, dus nog ff wat goodies bestellen op de xcity op te leuken :Y :Y

Als het binnen is wel een update.
 
Die LED lamp gaat niet door.
Was er eentje tegen gekomen voor 13 euro, wil ik wel voor kijken of het wat is (H4).
Ga ik kijken voor H7, is het direct 45 euro, da's me dan net ff te gortig voor een probeerseltje. Daar koop ik dan liever een nieuwe achterband voor, heb ik ook nodig.
Bijna 16K, niet heel slecht voor de fabrieksband

Maandag de andere dingen bestellen, kastje van de bank was stuk, kon geen betalingen doen. Maandag wordt de nieuwe gebracht.
 
Vandaag bandje (City Grip) besteld, ook een setje schokdempers (YSS)en spiegels en handkappen.

Die laatste twee zal wel even duren (Banggood)de rest komt met een paar dagen, zal er dan ook wel snel opzitten
 
Yes, Handkappen en spiegels zijn binnen. Komend weekend druk, ben bang dat ik er niet aan toe kom.

Ik weet alleen niet waarom ik het hier schrijf,komt hier toch geen kip reageren :? :z :z
 
Eerst ff verloopjes scoren voor de spiegels,verkeerde draad 10 ipv 8.

Ook2 bouten voor het stuur deze zijn te kort,en een eind stroomdraad,ook te kort,maar komt welgoed
 
Vanmorgen de spiegels gemonteerd. Zit nog niet helemaal naar mijn zin maar de tijd was op.
Staat wel heel mooi. Wat ik alleen niet snap, de lampen branden continu,en bij richting knipperen ze (zoals het hoort met knipperlichten). Als ik de draadjes (led) omdraai, doen ze helemaal nix. Ook niet knipperen.

Als ik nu ook nog de handkappen met DRL's monteer,is het wel erg veel lampjes,ff over prakkedenken zeg maar.
 
Weer ff oma wegsturen, jongens dit is echt een dood draadje :z :z

Gister bij Maksor geweest, 21470km riem interval was gepasseerd, had geen zin in de trammelant als bij de Dylan met een geknapte riem, dus een nieuwe eronder (origineel Yamaha) Nico heeft er direct pully sliders ingezet, loopt mooi smooth :} :}
Enkel op de snelweg krijg ik de indruk dat hij boven de 100 wat minder fel is, maar dat moet ik nog ff goed testen.

Direct nieuwe olie erin (lampje ging de avond ervoor branden)Ook luchtfilter en bougie, kan hij weer ff. Nico bedankt, was gezellig en netjes gefixt.

Binnenkort kijken of ik de handkappen erop krijg, liggen ook maar stof te happen
 
Terug
Bovenaan Onderaan