Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Dat laatste is sowieso een feit, ik mis op dit moment zo een kleine 5 pk omdat mijn race uitlaat systeem niet volledig open kan ivm geluidsrestricties.

Maar dan zouden alle fabrikanten meer vermogen moeten hebben, ik heb het idee dat de Honda wat ingelopen is op de concurrentie?

Bij een fiets die meer geluid mag maken komt het flowen van de cilinderkop meer tot zijn recht. Ik weet niet zeker of dit toegestaan is in WSBK. Maar misschien dat hier juist wat winst is geboekt met de honda. Verder zouden andere bochten ook een verschil kunnen maken. En de bochten maken ook veel uit voor het geluid. :Y
 
2 jaar geleden werd hier door Ten Kate nog de dubbel gepakt nu is het helemaal niets. 25 seconden achter de winnaar is niet best. Is er iets bekend gemaakt of konden ze gewoon niet met het nieuwe asfalt omgaan?
 
Ik lees nu her en der dat de Honda 8 tot 9 pk meer heeft dan vorig jaar. Ik vind dat echt opmerkelijk. Ze zijn al jarenlang met de fiets bezig en nu krijgen ze er nog even 9 pk extra uit. Ik ben geen techneut maar hoe kan dat zomaar opeens? Ik neem aan dat ze de afgelopen jaren niet hebben zitten pitten?

Volgens mij is (correct me if I am wrong) die motor nu voor de tweede keer geupdate.

Uitgekomen in 2008, 1 keer een facelift \ update gehad en nu dus sinds dit jaar weer door Honda geupdated met onder andere als gevolg dat er iets meer vermogen uitgeperst wordt.

Het is dus niet "dezelfde" motor als die van vorig jaar. Het is dus echt een "andere" motor vanuit de Honda fabriek.

Dit is wat ik er van begrepen heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of de motor positief veranderd is door de nieuwe verplichte software.

Rea geeft aan dat zij er nadeel van ondervinden, terwijl Ducati er voordeel van heeft.
 
De CBR 600RR verdwijnt in 2017

Honda CBR600RR is no more

Heeft nog lang geduurd voor de eerste fabrikant deze stap zou nemen. Was echt een kwestie van tijd. Supersports worden nauwelijks meer verkocht. Dan ben je gek als je ze blijft produceren. Triumph ging ze overigens al voor.

Edit: Ben wel benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de WSBK / WSS op den duur.
 
Laatst bewerkt:
Heeft nog lang geduurd voor de eerste fabrikant deze stap zou nemen. Was echt een kwestie van tijd. Supersports worden nauwelijks meer verkocht. Dan ben je gek als je ze blijft produceren. Triumph ging ze overigens al voor.

Edit: Ben wel benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor de WSBK / WSS op den duur.

Heb je het artikel wel gelezen?

Daarin staat dat het te maken heeft dat ze de motor niet kunnen laten voldoen aan de geluids en emissie eisen waaraan alle nieuwe motoren vanaf volgend jaar aan moeten voldoen.
 
Laatst bewerkt:
De 600 cc zijn minder interessant in de westerse wereld omdat de 1000 cc goed handelbaar zijn ivm electronica tegenwoordig.
 
Nou die ouwe 1000's zijn toch ook wel te handlen?
:^

Maar in Nederland is een zware altijd je ware geweest. In bepaalde landen in Europa en zeker buiten Europa zie je die amper.
Maar mij is vroeger wel verteld dat een motorzaak een 600 makkelijker verkoopt dan een 1.000 die er al jaren stond.
Zo kwam ik wel eens goedkoop aan een motor. (ZX-10 in consignatie, 600 ingeruild)
 
Laatst bewerkt:
Heb je het artikel wel gelezen?

Daarin staat dat het te maken heeft dat ze de motor niet kunnen laten voldoen aan de geluids en emissie eisen waaraan alle nieuwe motoren vanaf volgend jaar aan moeten voldoen.

:^

Bij Suzuki staat dat ze zelfs een stijging van de verkoop GSXR modellen hebben.

Overigens snap ik het geluidsprobleem niet. Een 600RR is hartstikke stil met de standaard demper. Het is ook niet zo dat er een luchtinlaat van een GSXR in zit dus daar komt het geluid ook niet echt vandaan.

Emissie vind ik ook apart! Mijn spruitstuk heeft notabene 2 katalysatoren!!!! 1 links en 1 rechts :z


Ook de Fireblade zou end of life zijn is het "gerucht", maar Honda heeft nog helemaal niets officieel laten weten behalve dat er in 2017 een nieuwe 1000 komt.

Daarnaast is MCN ook wel roddelblad. :)
 
Laatst bewerkt:
Met het vallen van de laatste finishvlag in het WSBK seizoen 2016, wil ik toch ook hier even stil staan bij de afsluiting van een hele bijzondere periode in de Nederlandse motorrace geschiedenis: Een Nederlands talent zoals we in jaren niet gezien hebben, rijdend voor een Nederlands team dat ook al jaren meedraait in de top van de World Superbikes. Ik zal deze combinatie gaan missen en nog vaak terug denken aan enkele mooie momenten: De kippenvelmomenten die we in Assen meegemaakt hebben: Zijn eerste overwinning in de WSS in 2014, de WSBK podiumplekken, de aankondiging tijdens de BSB (2014) van zijn contract bij Honda Europe, zijn kampioenschappen in Magny-Cours in 2012 en in Jerez in 2014. Maar ook de Pitstopdagen in Nieuwleusen en het kampioensfeest in 2014 te Nieuwleusen.

Hier komt nu met deze combinatie een einde aan. Maar gelukkig hebben we de foto's en de herinneringen nog. Ten Kate sluit 2016 af met een P4 en P5 in het kampioenschap. Iets wat nog niet eerder is gebeurd. En best knap met een verouderde motor. Men gaat volgend jaar verder met een nieuwe motor en 2 ex-MotoGP rijders. Michael zet zijn carrière voort bij Yamaha. Erg benieuwd hoe volgend jaar de kaarten liggen :Y
 
Laatst bewerkt:
Met het vallen van de laatste finishvlag in het WSBK seizoen 2016, wil ik toch ook hier even stil staan bij de afsluiting van een hele bijzondere periode in de Nederlandse motorrace geschiedenis: Een Nederlands talent zoals we in jaren niet gezien hebben, rijdend voor een Nederlands team dat ook al jaren meedraait in de top van de World Superbikes. Ik zal deze combinatie gaan missen en nog vaak terug denken aan enkele mooie momenten: De kippenvelmomenten die we in Assen meegemaakt hebben: Zijn eerste overwinning in de WSS in 2014, de WSBK podiumplekken, de aankondiging tijdens de BSB (2014) van zijn contract bij Honda Europe, zijn kampioenschappen in Magny-Cours in 2012 en in Jerez in 2014. Maar ook de Pitstopdagen in Nieuwleusen en het kampioensfeest in 2014 te Nieuwleusen.

Hier komt nu met deze combinatie een einde aan. Maar gelukkig hebben we de foto's en de herinneringen nog. Ten Kate sluit 2016 af met een P4 en P5 in het kampioenschap. Iets wat nog niet eerder is gebeurd. En best knap met een verouderde motor. Men gaat volgend jaar verder met een nieuwe motor en 2 ex-MotoGP rijders. Michael zet zijn carrière voort bij Yamaha. Erg benieuwd hoe volgend jaar de kaarten liggen :Y

Mooi gesproken !

Mooi succes voor Guintoli dit weekend, het is hem gegund na alle tegenslagen en Yamaha lijkt op de goeie weg. Maar ook Ducati gaat goed terwijl de Kawa's net iets minder lijken tov het begin van het seizoen.
We gaan het zien volgend jaar, de strijd tussen de Nederlandse Honda's en onze Michael op de Yammie, en de rest natuurlijk.

Nu nog ff de winter doorkomen ;)
 
Mooi gesproken !

Mooi succes voor Guintoli dit weekend, het is hem gegund na alle tegenslagen en Yamaha lijkt op de goeie weg. Maar ook Ducati gaat goed terwijl de Kawa's net iets minder lijken tov het begin van het seizoen.
We gaan het zien volgend jaar, de strijd tussen de Nederlandse Honda's en onze Michael op de Yammie, en de rest natuurlijk.

Nu nog ff de winter doorkomen ;)

Thanks! :)

Ben idd benieuwd of Kawa in de wintermaanden nog een inhaalslag maakt. Als het blijft zoals nu, dan maakt Ducati komend seizoen een grote kans met Chaz Davies. En vind het echt sneu dat Guintoli geen zitje heeft voor komend seizoen. Dat heeft hij niet verdiend.

En voor je het weet mag je de wekker weer zetten voor de eerste race op een van de mooiste circuits in februari :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan