Start Relais (denk ik) tikt, maar start niet

IvarWinkel

Rookie
11 apr 2016
4
0
Amersfoort
Hi,

Ik heb een probleem met het starten van mijn gsx-r 750 uit '95.
Van de ene op de andere dag starte hij niet meer. Het enige wat ik hoor is één tikje in het relais.

(Heb een foto bijgevoegd)

Ook wanneer ik m met startkabels probeer te starten gebeurt er weinig, aanrennen lukt wel.

Iemand ideeen? Is dat relais(of wat het ook is) kapot en hoe kom ik daar achter?

Groet Ivar
 
Laatst bewerkt:
Als je de 2 dikke contacten op het startrelais doorverbind met een dikke schroevendraaier dan moet de startmotor gaan draaien. Draait hij dan wel dan is het startrelais kapot.
 
Dat zou dan de hoofdzekering zijn en die zekert alles behalve de startmotor.
Als die stuk zou zijn werkt er niks meer.

Het start relais heeft vaak ook een zekering. Volgens mij hebben de meeste gsxr van na 2000 dat wel. Die van 2004 sowieso. Of bedoel je dat dat de hoofdzekering is?

zoiets:
Bike-Motorcycle-font-b-Starter-b-font-Relay-font-b-Solenoid-b-font-for-font-b.jpg


edit: ah nu zie ik dat die dingen 30A zijn en dus de hoofdzekering. Weer wat geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Het start relais heeft vaak ook een zekering. Volgens mij hebben de meeste gsxr van na 2000 dat wel. Die van 2004 sowieso. Of bedoel je dat dat de hoofdzekering is?

zoiets:
[afbeelding]

edit: ah nu zie ik dat die dingen 30A zijn en dus de hoofdzekering. Weer wat geleerd.
Dat is de hoofdzekering.

Die zit weliswaar bij het relais, maar zekert het niet.

Zie (als voorbeeld) dit schema (rechtsonder)
K1GIX600USA.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan