wie is mielko

360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
mooie stijl heeft ie.....allen die schoren v/h ruitje moet ik nog even aan wennen, het lijkt een beetje wat je ziet op die 4x4 auto's (camel trophy) die hebben van die staaldraden waardoor takken makkelijker v/d auto afglijden, mischien meer naar die stijl ?

mooi project, succes ermee.
 
Vind het wel gaaf eigenlijk, een span met een lekkere eigen stijl *D

Hoop hem volgende week live te aanschouwen !
 
Tja,stijl....Gewoon een verzameling rommetjes gevonden voorwerpen uit oud ijzerbakken en rommelmarkten :+
Ik heb gaande weg deze kant opgegaan ,op basis van de gevonden voorwerpen...
 
maar van rommel en oude teringzooi iets moois maken valt nog niet mee.
daar moet je toch een beetje creatief voor zijn.
 
Hijziet er supercool uit. Maar de dempers zou io nog wel even anders maken; beetje hoog knetterbakgehalte nu
 
@erwin
Ik heb hetzelfde gevoel!Ik heb er al iets anders tegen gehouden,waarmee hij een stuk ronder klinkt,ipv dit schelle blafje
 
En hoe rijdt ie Mielko? Zag filmpje op site van omroep Zeeland. Die grijns van je was goed in beeld.
Het is wel een blikvanger. Mijn vader was naar de start van de run gaan kijken en appte me 1 foto van een span, de jouwe ;-)

Ben benieuwd naar rijgedrag
 
Ja was een geode proefrit !

Rijd goed moet ik zeggen,nog wel een beetje wennen .
De blauwe smurf is gewoon een leuk speelfietsje,waarmee je rond kunt crossen.

De vt is veel lager ,en logger.Al stuurt hij veel beter dan de smurf.En is echt lekker mee te rijden
Klein lijstje met aanpassingen nog.

-iets hoger zetten,zodat je niet bang hoeft te zijn dat je het carter stuk rijd....
-0zachtere veren onder mijn zadel
-toch nog een extra beugel tussen de voorpoten ,want bij flink spelen voel en zie je toch nog tordering op de lange poten.Dus ik las aan de onderkant nog een beugel/pijp.In de hoop dat hij stabiler word.
-Voorwiel ballanceren,want dat was ik nog vergeten,en die gaat behoorlijk trillen boven de 100km/u
 
Zoals het vaak gaat,hoe zou ik nu eens die bakrem gaan maken.....
Veel te veel denken,daarna is er maar 1 oplossing.Gewoon beginnen.

Van een scooter/brommer een klauw en pomp genomen.
Pompje geplaatst,
360.jpg


Toen met heel veel pijn en moeite de beugel op de arm gelast.Soms moest je jezelf in een las kabouter kunnen veranderen.Om in alle kleine hoekjes te komen.Maar goed,met een combi van mig/mag en Tig toch alle kunnen vast maken.
360.jpg
.

Omdat mijn smart naafje toch al wat lawaai maakte ,alles van de as af gehaalt om het lager te vervangen.
Tot mijn grote verbazing zit daar helemaal geen volledig lager in.Alleen de as passing heeft 2 lager schalen.Maar het buitenlager is gewoon het naaf huis.Wie bedenkt dat nu,om een stuk ijzer als lager loopvlak te gebruiken.Normaal het je toch binnen en buiten een geharde bus,waar het lager inloopt. :(
360.jpg


Het volgende probleem doet zich nu op.Ik heb geen idee van welk bouwjaar smart dit naafje is.Het is in ieder geval een voornaaf.
Wie kan mij helpen de juiste naaf nieuw te bestellen.Waar komt deze van?/?/

greetz mielko
 
Laatst bewerkt:
meeste moderne naven uit de auto wereld zijn tegenwoordig allemaal zo. loopvlak voor de kogels is gehard. bij defect alles vernieuwen aangezien de lagers op elkaar afgesteld zijn.
 
Ja zijn allemaal hetzelfde, van de Smart FORTWO moet je hebben. Prijsverschil zit in de fabrikant. Je hebt ze van FAG en SKF, die zijn duurst. Maar dus ook van goedkopere lager fabrikanten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan