Advies uitlaat ER6N

Kawa2010

Rookie
12 apr 2016
11
0
Dag allemaal,

Ik rij een prachtige Kawasaki ER6N van het jaar 2010. Momenteel zit er een originele uitlaat. Ik ben op zoek naar een andere uitlaat die een mooie zware/donkere geluid heeft. Ik zat te kijken naar een GPR Furore Nero.

Zouden jullie mij kunnen adviseren voor een mooie uitlaat. budget is max € 500,-.

Gr.
 
Onder mijn Z750r heb ik ook een GPR furore, is er onder gezet door de dealer toen ik hem kocht.

Ik vind het een prettig geluid en niet TE luid zelfs zonder DB killer! Verder is onder een ER6n een lage uitlaat geplaatst zoals het origineel ook wel mooi denk ik?
 
Ik heb ook een ER6N gehad, hier zat een Akrapovic uitlaat onder.

Deze ligt misschien net iets boven budget, maar misschien met goed zoeken wel voor dat bedrag te vinden.

Erg mooie en kwalitatief goede demper met mooi geluid. Zonder DB-killer wel heel luid!

Verder vond ik de IXIL Hyperlow erg mooi, deze is qua prijs ook wat vriendelijker maar hier lijkt wel een enorme bak herrie uit te komen ;)

Zoek anders even in de ER6N topics, is genoeg over uitlaten gepost.
 
Dank voor jullie reacties!!! Is het verstandig om dan één met een katalysator te nemen of juist niet. En wat is het verschil hierin qua geluid, prestatie.
 
Een qat zal idd wat dempen qua geluid..
Verder is een qat natuurlijk de vriend van moeder natuur..
mik je die eruit zoals ik op mijn SV dan kun je op de afstelbank wellicht er een pktje bij snoepen en de aardkloot extra vervuilen O-)

Onder mijn SV heb ik overigens een volledig systeem zitten (van leovince) zonder qat :z
De cat op de SV is een 2-weg kat. 1 deel zit in de linkpijp en een ander deel in de demper. Ik weet niet hoe het bij de ER6 zit ? zit de qat daar in de demper of ervoor of in beide ?
 
Een qat zal idd wat dempen qua geluid..
Verder is een qat natuurlijk de vriend van moeder natuur..
mik je die eruit zoals ik op mijn SV dan kun je op de afstelbank wellicht er een pktje bij snoepen en de aardkloot extra vervuilen O-)

Onder mijn SV heb ik overigens een volledig systeem zitten (van leovince) zonder qat :z
De cat op de SV is een 2-weg kat. 1 deel zit in de linkpijp en een ander deel in de demper. Ik weet niet hoe het bij de ER6 zit ? zit de qat daar in de demper of ervoor of in beide ?

Hoi Disaster-master,

dank voor je reactie. op dit moment zou ik het niet weten of de kat in de demper of ervoor zit. Ik zou zelf denken in de demper.

Maar als je dus zonder kat neemt. gaat de motor dan niet bokken?
 
bokken niet.
doorgaans staan motoren wat arm afgesteld om aan de emissie eisen te voldoen.
haal je dat kat weg dan komt hij in theorie nog iets armer te staan omdat er minder weerstand is in het uitlaatcircuit. de meesten zullen je aanraden wanneer je een andere demper/uitlaat en zeker in combinatie met "performance" luchtfilter de boel te laten afstellen vanwege het eerder genoemde.

er zullen er ook zat zijn die zeggen dat het niks uit maakt en al jaaaaren zo rijden :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
Onder mijn Z750r heb ik ook een GPR furore, is er onder gezet door de dealer toen ik hem kocht.

Ik vind het een prettig geluid en niet TE luid zelfs zonder DB killer! Verder is onder een ER6n een lage uitlaat geplaatst zoals het origineel ook wel mooi denk ik?


Hoi,

Komt het geluid op deze video overeen als in het "echt"?

 
Die onbekende is de Grand Prix Evolution met een poppy (gekleurd rvs) huls.

Geluid klinkt wel zoals het in het echt klinkt als je een motor onbelast wat met het gas speelt. Onder het rijden is het blok belast, dat klinkt net even anders (nog beter naar mijn persoonlijke mening).

Al gevraagd wat ie moet kosten bij www.gpr-uitlaten.nl?
 
Die onbekende is de Grand Prix Evolution met een poppy (gekleurd rvs) huls.

Geluid klinkt wel zoals het in het echt klinkt als je een motor onbelast wat met het gas speelt. Onder het rijden is het blok belast, dat klinkt net even anders (nog beter naar mijn persoonlijke mening).

Al gevraagd wat ie moet kosten bij www.gpr-uitlaten.nl?

de onbekende kost op gpruitlaat.eu €430,-
 
Scorpion levert ook leuke uitlaatdempers voor een schappelijke prijs.

Netjes afgewerkt en over het algemeen een goede pasvorm. Ik heb nu een aantal setjes gemonteerd bij klanten tot volle tevredenheid.
 
Ik heb een Ixil hyperlow op mijn versys 650 van 2010.. Je krijgt er DB killers bij en dan heb je een bescheiden geluid. Haal je ze weg dan gaan mensen kijken wat daar aankomt. met de DB killers is hij E-keur.. Ik heb een middenweg gevonden door de gaatjes in de bd killer ietsje groter te boren. heerlijk geluid. en je schuift hem er zonder problemen op. sensor weer terug en gaan. Cat zit in de demper..

Oh en naar mensen met sugesties van een 4 cylinder moet je niet luisteren.. is gewoonweg niet te vergelijken met een twin..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan