snelheidsmeter geeft te weinig aan cbr 600f 1996

Steefsteeg

Rookie
19 apr 2016
8
0
Rouveen
hallo,

heb sinds vorige week een CBR 600f uit 1996 alleen kwam ik er vandaag achter dat de meter ongeveer 20 á 30 kmph te weinig aan geeft. :/
de meter zit op de versnellingsbak niet op het voorwiel. banden zijn originele maat. tandwiel voor is originele maat tandwiel achter is 2 tandjes groter.
hierdoor zou hij toch juist meer moeten aangeven ipv minder? zo niet is een kleine 30 kmph te weinig niet beetje overdreven voor 2 tandjes groter of moet ik het probleem ergens anders zoeken.
zat zelf ook te denken aan een defecte of slecht werkende sensor in de bak...??? :?
iemand ervaring hiermee?
 
Heb het door gegeven aan men monteur die vond het een goed idee om et een speedohealer op te zetten. Hoeft van mij ook niet 100% nauwkeurig als hij maar redelijk klopt en niet meer 20 km te weinig aan geeft vroeg of laat vergis ik me en kan ik met vrijbewijs weer gedag zeggen...
 
Heb het door gegeven aan men monteur die vond het een goed idee om et een speedohealer op te zetten. Hoeft van mij ook niet 100% nauwkeurig als hij maar redelijk klopt en niet meer 20 km te weinig aan geeft vroeg of laat vergis ik me en kan ik met vrijbewijs weer gedag zeggen...


Waarom zou je dat doen als het hoogstwaarschijnlijk met het verzetten van de tellernaald opgelost is.
Wat ik er van begrijp is een speedohealer er voor om de tellerafwijking na een gewijzigde tandwielverhouding weer terug te corrigeren naar werkelijke waarden.
jij hebt net als ik 2 tanden groter achter, dan zou je teller moeten overdrijven, dus teveel aangeven.
 
iedereen bedankt voor het meedenken... :} :} :}
als die beste man dat apparaat erop heeft zitten laat ik wel weten of het geholpen heeft
hoop et wel heb liever een teller die teveel aangeeft als te weinig kank weer mooi cruisen :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan