Gaatjes in remschijf verstopt

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.118
9.288
Deventer
Net een rammeltje in de scoot geprobeerd te zoeken (waarschijnlijk los schot uitlaat)
Nu viel mij op: in de achter remschijf zitten gaatjes (ik denk koeling) nu zaten de meeste gaatjes dicht met remstof.

Met een schroevendraaier heb ik alle gaatjes door gestoken, nu zijn ze weer open.

Hoe komt het dat ze dicht slibben? Hoort dat, dus open prikken is regulier onderhoud?

Kan het kwaad als ze dicht zitten?
 
Het is een flauwekul topic heren, graag ontopic.

stof kan niet slibben he, dan verstoft het of verstopt het en kan je het toch niet meer vinden dus is het probleem ook opgelost.

vervolgens komt een tip van een hayabusa rijder.... reed between the lines he.

ontopic graag.
 
Ik zou zeggen rijd eens op een motor met volle remschijven en geperforeerde in de regen.
De eerste 1-2seconden merk je toch wel een groot verschil.
De perforatie heeft ook te maken met het gas dat ontstaat tussen de remblokken en remschijf. (net zoals de sleuven..)

zelfs bij een 20 minuten circuit sessie maakt die 2 seconden niet uit, dan rij je toch nog in de pitsstraat.
 
Oke jongens, gewoon soms een beetje lief zijn dus en ff netjes leeg peuteren. Zijn nu netjes schoon, zal het bij houden, net als teen nagels, oor smeer en neus haren
Eh ja maar. maar. kijk. die gaatjes mag je dan wellicht naast inbus nr. 7 ook schoonmaken met een wattenstaafje, maar die mag dan van de meneer met witte dokersoveral niet in je oren.. dus opletten met wat je waar in steekt... O-)
 
als je geen vw hebt gebruik je die 7 toch nergens voor, zijn we daar alsjeblieft klaar mee ?
een remschijf is geen paasei !!!! Boevie in "Carter opgeblazen"

Eh ja maar. maar. kijk. die gaatjes mag je dan wellicht naast inbus nr. 7 ook schoonmaken met een wattenstaafje, maar die mag dan van de meneer met witte dokersoveral niet in je oren.. dus opletten met wat je waar in steekt... O-)

die tips zouden ze aan meer tieners moeten meegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan