Vraag over voorrem Blade sc28

Rem750

MF'er
3 sep 2005
136
2
Eindhoven
Goedenavond,
Bij het gebruiken van de voorrem maakt deze een piepend geluid.
Heb de klauwen gedemonteerd en zie dat er geen plaatjes zijn gemonteerd aan de
achterkant van de remblokken.
Mijn vraag is of deze er wel op horen te zitten?
In de manual zie ik ze wel afgebeeld maar op cmsl kan ik ze niet terugvinden.
Of moet ik de oorzaak van het piepen ergens anders zoeken?
Alvast bedankt voor de info, hoop het geluid snel weg te krijgen want het is behoorlijk
irritant.

Groeten,

Remco
 
de plekken waar je remblokken de remklauwen raken kan je lichtjes coaten met kopervet.
soms laat men deze weg als men remblokken gekocht hebben die eigenlijk iets te dik zijn en/of de zuigers net niet ver genoeg teruggeduwt krijgen.

op meerdere motoren heb ik de plaatjes weggelaten geen last van gehad, daarmee is mijn ervaring dat ze in die gevallen niet noodzakelijk waren.
 
Bedankt voor je reactie,
Heb de klauwen zuiver gemaakt en de remblokken licht gecoat met kopervet zoals je vermeldde.
Het geluid gaat hiermee niet weg dus zal het waarschijnlijk ergens anders aan liggen.
 
als hij piepvrij geweest is en de plaatjes hebben er niet ingezeten hoeft het niet persee aan die plaatjes te liggen.
doet hij altijd piepen, lichte remdruk/hard remmen, is het plotseling gekomen.
zijn de blokken nieuw/ al ingeremd ? slingeren de remschijven ?

succes !
 
De remblokken zijn niet nieuw, het geluid doet zich voor zodra er geremd wordt.
Heb de motor vorig jaar gekocht en toen bestond dit euvel ook al.
Die piepplaatjes leken mij een oplossing,mogelijk dat ik andere remblokken dien te gebruiken
Heb ook begrepen dat het aan het balhoofdlager kan liggen maar daar merk ik tijdens rijden verder weinig aan.
 
Wat soms ook helpt is de remblokken wat afschuinen, aan de voorkanten is dit meestal al gebeurt maar de onder en bovenkant zelden of nooit.
Als je die lichtjes afschuint met een vijl, kan het zijn dat je piepen weg is.
 
:+ ja er zit nog genoeg remvoering op de blokken,zeker geen staal op staal.
Opmerkelijk genoeg maakt de voorrem geen geluid wanneer ik deze bedien als ik achteruit step met de motor.
 
Laatst bewerkt:
Achterkant van de blokken effe invetten zoals gezegd. Niet uit eigen initiatief stukken remvoering eraf halen want dan verkloot je het slijtagespoor in je schijf op termijn. Zoveel mogelijk remstof verwijderen en ook even de boringen in de schijf doorprikken.

Als dat niet helpt kan je overwegen andere (kwalitatief betere) blokken te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan