Info Garmin nuvi 510 *O*

Overschakelen naar PC-modus doet hij als de USB-aansluiting niet het volledige vermogen kan leveren.

Op mijn computer met 100 mA en 500 mA poorten gaat hij op beide in de PC-modus. Sluit ik hem aan op een netadapter die 1 A kan leveren dan krijg ik het normale opstartscherm. Druk ik hem uit dan komt hij in de batterij-oplaadmode.
 
Voor de mensen die ook problemen hebben met uitval van de Nuvi 510 door een wappie USB-poort is er hoop. Ik had dezelfde problemen met veel ergernis tot gevolg. Was eigenlijk van plan om 'm dan maar opzij te leggen in de kast om stof te gaan verzamelen.
Heb de Nuvi anderhalve week geleden toch meer meegenomen naar Waypoint bij mij in de buurt in Vessem. Daar hebben ze 'm opgestuurd en vandaag heb ik 'm opgehaald, gerepareerd en wel, inclusief nieuw rubber afdekflapje wat ik ooit verloren ben.
Prijs? Drie tientjes :} Helemaal top!

Enorme dank aan Waypoint want heb nu hierdoor weer een volwaardig navigatie apparaat! :)


Heb ik ook problemen mee gehad. Een van de 5 aansluitingen was wat naar binnen gebogen, opgelost door er een dun stukje metaaldraad tussen te steken.
 
Overschakelen naar PC-modus doet hij als de USB-aansluiting niet het volledige vermogen kan leveren.

Op mijn computer met 100 mA en 500 mA poorten gaat hij op beide in de PC-modus. Sluit ik hem aan op een netadapter die 1 A kan leveren dan krijg ik het normale opstartscherm. Druk ik hem uit dan komt hij in de batterij-oplaadmode.


Bij mij werkt ie op een Garmin autolader goed en op een ander merk gaat ie eerst in de pc modus.
 
Het heeft ook niets met het vermogen te maken; het Garmin laadsnoer heeft een weerstandje ingebouwd waardoor het toestel herkent of het om zo'n voeding of om een PC gaat. Het kan hier best zijn dat door vervuiling of corrosie de afgelezen weerstand soms niet klopt, waardoor het toestel denkt aan een PC gekoppeld te worden ipv de voeding.

Zie ook: Garmin Nuvi GPS Power Connector pinout diagram @ pinoutguide.com
 
Laatst bewerkt:
Het heeft ook niets met het vermogen te maken; het Garmin laadsnoer heeft een weerstandje ingebouwd waardoor het toestel herkent of het om zo'n voeding of om een PC gaat. Het kan hier best zijn dat door vervuiling of corrosie de afgelezen weerstand soms niet klopt, waardoor het toestel denkt aan een PC gekoppeld te worden ipv de voeding.

Zie ook: Garmin Nuvi GPS Power Connector pinout diagram @ pinoutguide.com


Aha, wordt dat zo geregeld, leuke info!
 
Heb je wel een Garmin snoer?
ja maar op me motor heb ik zo eentje zitten
Way-LocatisGZM-QLITE-03.jpg
 
Een nadeel van je voeding constant op de accu aangesloten houden is corrosie van de mini-USB-contacten. Condens is al voldoende om een hele kleine stroom te laten lopen tussen de verschillende aansluitingen en daardoor slaan de koperen contacten groen uit en kunnen wegrotten.

Ik heb het opgelost door de voeding via een 3-polige audio DIN-plug te laten lopen. Als ik geen navigatie grbruik trek ik die stkker los. Hij kan ook gebruikt worden om een druppellader op aan te sluiten om de accu op peil te houden.
 
Een nadeel van je voeding constant op de accu aangesloten houden is corrosie van de mini-USB-contacten. Condens is al voldoende om een hele kleine stroom te laten lopen tussen de verschillende aansluitingen en daardoor slaan de koperen contacten groen uit en kunnen wegrotten.

Ik heb het opgelost door de voeding via een 3-polige audio DIN-plug te laten lopen. Als ik geen navigatie grbruik trek ik die stkker los. Hij kan ook gebruikt worden om een druppellader op aan te sluiten om de accu op peil te houden.
heb hem op me verlichting aangesloten dus zit niet continu aan het stroom ;)
 
Ik heb per abuis mijn Nuvi geformatteerd in plaats van de sd-kaart .... :X

Is er iemand die mij kan helpen aan alle bestanden zodat ik mijn aparaatje weer nieuw leven in kan blazen?

Het gaat dan om de bestanden op het deel dat je kunt mounten op de pc. De firmware staat er nog op (start nog op!) maar verder is alles weg.

Is er iemand die mij heel gelukkig kan maken?
 
Ik heb per abuis mijn Nuvi geformatteerd in plaats van de sd-kaart .... :X

Is er iemand die mij kan helpen aan alle bestanden zodat ik mijn aparaatje weer nieuw leven in kan blazen?

Het gaat dan om de bestanden op het deel dat je kunt mounten op de pc. De firmware staat er nog op (start nog op!) maar verder is alles weg.

Is er iemand die mij heel gelukkig kan maken?
Ik denk dat ik je wel kan helpen.
Heb je een originele Nuvi 510 of is het bij jou al een Zumo 510 geworden?
Dan is de mappen indeling anders.
Ik heb vast nog ergens een maagdelijke backup van mijn Nuvi.
Dat is toch wel het eerste wat je altijd moet doen, voordat je maar iets gaat doen.
Helaas is dat voor jou een te late tip.

Laat maar horen.
Dan moeten we alleen nog even een bestand uitwissel plek bedenken.

Wetransfer.com of zo.

Stuur maar een PBtje.

Upload naar Wetransfer is bijna gereed.
Als je downloadlink nodig hebt (en zip wachtwoord) dan hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
misschien hier al mensen geprobeert om de nuvi 550 naar zumo te veranderen ?
Ik kom niet verder dan de updater :?
krijg een melding dat hij niet me garmin erkent al staat die wel in het lijstje :(
 
misschien hier al mensen geprobeert om de nuvi 550 naar zumo te veranderen ?
Ik kom niet verder dan de updater :?
krijg een melding dat hij niet me garmin erkent al staat die wel in het lijstje :(
Het wijzigen van een nuvi 510 naar een zumo 510 is mij wel gelukt *O*
Staat de 550 ook in de lijst dan om te kunnen worden "gecrossflashed" :?
 
Het wijzigen van een nuvi 510 naar een zumo 510 is mij wel gelukt *O*
Staat de 550 ook in de lijst dan om te kunnen worden "gecrossflashed" :?
:N
Nee staat niet in de lijst maar lukte wel naar nog eens kijken hoe en wat en deze pagina van garmin gekeken waarom die bleef hangen Garmin Support
Zoals je leest je
Locate the GUPDATE.GCD file and delete it
Safely remove your device from your computer
After the corrupted update file has been removed, the device should work properly. Run the WebUpdater program to update the device's operating software.
kreeg daardoor ook een curropte file GUPDATE.GCD

Die verwijderd en opnieuw de software zoals je de 510 ''update'' gedaan en het werkte :} *O*
 
Ksst OMA.

ik heb een Nuvi 510 gekocht met wat lichte valschade aan de buitenzijde, iemand enig idee of er ergens losse onderdelen (zoals bijvoorbeeld een sierlijst) te bestellen zijn?
 
Heel misschien dat ze nog een dummy hebben liggen waarmee je iets kunt, maar ze hebben niet de losse onderdelen in assortiment vrees ik. Dat heeft in de praktijk niemand trouwens.. (hooguit wat vervangingsschermen via ebay).

Advies: neem de krassen voor lief en stuur er gewoon mee verder. Reparatie is zowel praktisch als economisch twijfelachtig.
 
Ik kan er inderdaad niets vinden. Dat een reparatie praktisch (hoezo praktisch?) en economisch twijfelachtig zou zijn hangt af of er onderdelen te koop zijn en hoe duur deze zijn. Ik ben zelf handig genoeg, dus een reparatie kan ik zelf doen. Het is een oud dingetje dus het is natuurlijk niet perse nodig, maar ik vind het mooi als ie weer gewoon netjes is.
 
Laatst bewerkt:
Even oma weg pesten :P
Ik heb nog steeds een werkende zumo 510 naar dat ik hem ooit gebrickd had :P
Met software update

Wees er zuinig op, want het is een mooi alternatief op een zumo 210 of 220.
Mijn Nuvi 510 heb ik ooit voordelig kunnen aanschaffen en na zijn update naar een Zumo 510 kan die nog wel weer even mee.

Of suggereer je nu dat die mogelijk te koop is?
 
Pfff gisteravond een software update om vandaag lekker te toeren met de Nuvi Zumo 510..
Even diverse routes erop gezet, andere icoontjes (GSX-R10000) ..nog even updaten.. maar alle uren waren voor niets..
Het apparaat staat nu op loader loading ..en kom niet in contact met de computer om de update file te deleten.
(druk op linkerkant en druk dan de power knop in, na een tijdje verschijnt schermcalibratie, maar reageert niet en valt daarna uit)

Luie hemelvaartdag. :+
 
Laatst bewerkt:
Oh ja ik zie het complete geintje ook hierboven staan, maar ik heb het nu al dertig keer gedaan.

With the nuvi powered off, press and hold the upper left hand corner of the touchscreen with your finger
Continue to hold the touchscreen while pressing and releasing the power button on the device. The Garmin Logo should display
Continue to hold the touchscreen while connecting the device to your computer

After 30 seconds, the screen should flash white. At this point, release the touchscreen. A green progress bar should display on the device. After the progress bar completes (45-60 seconds), the device should go into Mass Storage mode
Open the nuvi drive that appears in My Computer or Computer
Locate the Voice folder and delete the extra Voice files that are not needed
Type ".System" (without quotations) after the nuvi's letter in the address bar
For example, if your nuvi appears as E:\ then after typing ".System" in the address bar, it should look like this: E:\.System
Locate the GUPDATE.GCD file and delete it
Safely remove your device from your computer
 
Heb m inmiddels weer half aan de praat door een cure tool te gebruiken en de firmware opnieuw in te laden... na lang zoeken kwam ik er achter dat je dus voordat dat calibration scherm komt bij drukken op de linkerbovenhoek de updater moet starten anders ben je te laat B|

Nu heb ik iig weer toegang tot de USB disk, maar blijft hij hangen in het Garmin logo scherm en als ik de USB eraf trek valt ie daarna uit...

UPDATE: een installatie van de firmware naar zumo220 lost het probleem op!
Ik wilde niet registeren via de site uit het verhaal hierboven, dus ben hier verder gegaan.
Alleen nu nog de firmware vinden, volgens mij heeft Garmin die niet meer op de site. O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan