fazer 600 probleem

apriliathijs

MF'er
10 mrt 2008
198
0
dag allemaal.

mijn fazer 600 uit 2001 loopt niet mooi stationair na zn winter rust.
denk nu zelf vuil in de carburateurs.

heeft iemand tips om deze schoon te maken?
dus tips als

hoe ik het beste kan beginnen kwa demonteren.

en speciale dingen waar ik op moet letten.
alle tips zijn welkom

gr thijs
 
Als je er toch mee aan de gang gaat check geljk even de rubbers of deze niet lekken. Van carbarateur naar het blok tor. Op het oog zitten er veel scheuren, maar kunnen nog prima zijn verder. Ik heb ze toen wel vervangen omdat het toch allemaal los was.

Begin met ruimte creeren door je lichtfilterhuis los te maken. De rest van de demontage moet goed te doen zijn. Ik kan me geen noemenswaardige dingen herinneren, maar het is al even geleden dat ik het gedaan heb.
Carabarateur reinigen heb ik geen ervaring mee. Maar stel je vraag anders in het fazer topic binnen het onderdeel sport. Daar zullen meer fazer rijders meelezen.
 
je kan beginnen met het leeghalen van je vlotterkamers, dan kan je ook doen als je de motor voor de winter wegzet, dan kan de benzine die daar langdurig in staat niet 'uit elkaar vallen' vuil worden of vocht opnemen.

voor nu kan dat er voor zorgen dat er troep verwijdert word die bij het gebruiken van de motor in de sproeiers gezogen word.

1: Startproblemen oplossen bij motorfietsen

er zijn voor zowel injectie als carburateur , reinigingsmiddelen, het verschil is sowieso wat op de verpakking staat en het goede gevoel wat je krijg als je het juiste flesje gebruikt ;)

en lees je even in voordat je dingen open gaat halen, als het met 4 schroefjes los en vast draaien op te lossen is, is het jammer als je de halve motor uit elkaar haalt.

succes
 
check ook even of er geen roest in de tank zit. Met reiniger en nieuwe benzine loopt ie misschien wel weer goed.

Overigens is er een Fazer topic op motor-forum, waar de kenners zitten. Op de Yamaha site kun je volgens mij het werkplaatsboek downloaden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan