Spanningsregelaar Bandit 1200

23 feb 2016
50
0
Utrecht
Hoi MF-ers,

Ik ben op zoek naar een spanningsregelaar voor mijn bandit, net een hele tijd gegoogled maar ik heb niet veel kunnen vinden, eigenlijk alleen op de site van carmo...

Iemand hier toevallig een adresje voor, liefst 2de hands want die krengen zijn duur... Waarom eigenlijk?

Bij voorbaat dank! *O*
 
Weet je heel erg zeker dat jouw spanningsregelaar stuk is want deze gaan bijna nooit stuk bij dit type motorfietsen (maak de stekker van de dynamo goed schoon als je een te hoge accu spanning meet,ik hobbel al jaren rond met een laad spanning van een dikke 15 volt en dat gaat goed,nergens in het WPHB wordt een te hoge laad spanning aan gegeven)
Ik denk dat het makkelijker is om een complete gebruikte dynamo te scoren maar let dan wel heel goed op dat het dynamo tandwiel het zelfde aantal tanden heeft
 
Weet je heel erg zeker dat jouw spanningsregelaar stuk is want deze gaan bijna nooit stuk bij dit type motorfietsen (maak de stekker van de dynamo goed schoon als je een te hoge accu spanning meet,ik hobbel al jaren rond met een laad spanning van een dikke 15 volt en dat gaat goed,nergens in het WPHB wordt een te hoge laad spanning aan gegeven)
Ik denk dat het makkelijker is om een complete gebruikte dynamo te scoren maar let dan wel heel goed op dat het dynamo tandwiel het zelfde aantal tanden heeft

Ja ik weet wel zeker dat het de spanningsregelaar is, bij laag toeren gaat de koplamp minder hard branden en de knipperlichten sneller knippen. Accu spanning etc. is gewoon goed. Maar dat is een typisch spanningsregelaar probleem toch? En de spanningsregelaar is toch geen onderdeel van de dynamo, of zit ik nu compleet scheef te denken? Ben nog niet zo lang van het motorsleutelen;) Wel veel brommer gesleuteld..

En er is niks mis met die van carmo denk ik, ik zou er alleen graag 1 vinden die minder kost dan 100 euro..
 
Ja ik weet wel zeker dat het de spanningsregelaar is, bij laag toeren gaat de koplamp minder hard branden en de knipperlichten sneller knippen. Accu spanning etc. is gewoon goed. Maar dat is een typisch spanningsregelaar probleem toch? En de spanningsregelaar is toch geen onderdeel van de dynamo, of zit ik nu compleet scheef te denken? Ben nog niet zo lang van het motorsleutelen;) Wel veel brommer gesleuteld..

En er is niks mis met die van carmo denk ik, ik zou er alleen graag 1 vinden die minder kost dan 100 euro..
Het is niet meer dan normaal dat je koplampen zwakker branden bij een stationair toerental want dan wordt de accu nauwelijks geladen en brand de verlichting op de accuspanning die rond de 12 volt zal zijn. Als je meer toeren maakt zal de spanning boven 14 volt liggen en dan brand de verlichting zichtbaar harder. Meet de accuspanning eens op bij stationair en bij een hoger toerental zodat je iets weet. Nu ben je aan het gissen.Dat je raw's sneller knipperen komt ook door een lage accuspanning maar ik verwacht dat je niet meer de originele raw's er op hebt zitten.
 
Voor de mensen die nog niet alles op motorfiets gebied weten heeft Suzuki voor iedere motorfiets dikke boeken gemaakt waar alle waardes in staan vermeld die voor een monteur belangrijk zijn (ik denk dat er ook wel iets over de dynamo en spanningsregelaar in staat)
 
Thnx voor de reacties, ik zal eens gaan meten.

Omdat ik dit probleem al duizend keer bij brommertjes heb gehad ging ik er eigenlijk meteen vanuit dat het dat wel moest zijn.

Heb btw achter wel de orginele knipperlichten, voor niet, maar geen LED gewoon peertjes..
 
Thnx voor de reacties, ik zal eens gaan meten.

Omdat ik dit probleem al duizend keer bij brommertjes heb gehad ging ik er eigenlijk meteen vanuit dat het dat wel moest zijn.

Heb btw achter wel de orginele knipperlichten, voor niet, maar geen LED gewoon peertjes..
Als de spanning daalt is het vermogen dat opgenomen word door de raw's te laag en dan gaan ze sneller knipperen. Als je belasting al te laag is (door b.v. 10 watt lampjes i.p.v. 21 watt)dan wordt dat aanzienlijk versterkt.
 
Vele brommers eigenlijk, de meeste schakelbrommers met elektrische ontsteking.

Ik ben veel bezig geweest met suzuki TSX de honda MTX tegenhanger, veel mee gereden, zelfs naar Ierland;)

Die spanningsregelaars gingen altijd stuk wanneer de brommer iets opgevoerd was, dan overhitte ze gewoon. Dat was altijd naar omdat ik dan mijn luchtbed niet meer op kon pompen (12v aansluiting) Dus namen we altijd een stel van die dingen mee.. *O*

Maarja, die kon je uit zoeken voor 5 euro bij de plaatselijke brommerzaak (alhoewel je dan nog 50% kans had dat hij het niet deed _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan