motorheftafel zelfbouw

Wouter_

Rookie
25 okt 2010
13
1
Hallo, ik zou zelf een motorheftafel willen maken. Ik heb er ondertussen wel al het een en ander over opgezocht. En ik zou de mijne ongeveer zo willen maken:

gsxfclub.nl

Maar daarbij is het toch wel heel belangrijk dat het draaipunt van de poten en datgene van de krik exact hetzelfde is. En ooit heb ik eens een topic gezien waar dat uitgelegd stond maar dat was al enkele jaren terug. Dus hopelijk kan iemand dit nog eens uitleggen?

Grtz
 
Voordeel van inbouwen in beton.
full
 
Ooit eens anderhalf jaar geleden mee begonnen... maar eens afmaken. ;)
Oja om alle vragen voor te zijn... de constructie komt iets door de boven kant heen... was te veel poespas om aan te passen.. ik kan ermee leven :P

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
(voor degene die niet mijn topic volgen, hier nog een keer)

Zo hefbrug is af....

Helaas niet helemaal vlekkenloos, de checkerbloks mislukten faliekant, de tape krulden om door de lak... dus tja en toen.... alles maar weer afplakken en dan met thinner slijtage plekken maken.... niet eens zo onaardig

De oprijplank heb ik op de laatste laag verf zand gestrooid en dan verder uitrollen met een verfroller. Is super ruw.

Het blad lijkt wat kort.... dat is het ook, komt omdat ik bij het ontwerp geen rekening heb gehouden met een inrijklem. (klem staat erop omdat de motor er ook op geparkeerd wordt, ivm ruimte).

Al met al goed gelukt......... toch?

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Een woord dat je niet vaak hoort ACTUATOR :)

tja kn3rf, wel mee eens, maar goed ik zie het al niet meer... ach het is ook idd maar een low budget tafel...

Trouwens de kosten van deze tafel zit op zo'n €180,- :) (Ex. inrijklem)
 
Laatst bewerkt:
(voor degene die niet mijn topic volgen, hier nog een keer)

Zo hefbrug is af....

Helaas niet helemaal vlekkenloos, de checkerbloks mislukten faliekant, de tape krulden om door de lak... dus tja en toen.... alles maar weer afplakken en dan met thinner slijtage plekken maken.... niet eens zo onaardig

De oprijplank heb ik op de laatste laag verf zand gestrooid en dan verder uitrollen met een verfroller. Is super ruw.

Het blad lijkt wat kort.... dat is het ook, komt omdat ik bij het ontwerp geen rekening heb gehouden met een inrijklem. (klem staat erop omdat de motor er ook op geparkeerd wordt, ivm ruimte).

Al met al goed gelukt......... toch?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

wat is je minimum hoogte en hoe lang is je oprijplank?
 
Klopt, maar ik zie wel niemand die het ook gedaan heeft.. werkt dit nog steeds makkelijk?
Ik ben bang ik een grote hefboom creeer, waardoor er meer gewicht op mijn pomp komt,
En dat ik zo de pomp zijn levensduur aanzienlijk ga verminderen?

Alvast bedankt
Jonas

Edit: ik heb het hier over het parrallel model, met het standaard rode krikje
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan