Welk alarm?

Murad

MF'er
13 nov 2012
78
0
Den Haag
Beste MFers :)

Ik ben na een jaar fietsen eindelijk terug op de motor gestapt :) Deze week een SMR 690 gekocht en daar wil ik graag zuinig op zijn. Ik wilde een alarm kopen maar na even googelen zag ik door de bomen het bos niet meer. Ben benieuwd naar welke ervaring met welk alarm de MFers hebben, wellicht dat het me kan helpen een aankoopkeuze te maken.

Thanks!
 
Spybal en Red Alert gehad. Allebei bij een SCM geautoriseerd station laten inbouwen. Beiden binnen 1-2 jaar van de motor verwijderd in verband met problemen. Je komt niet meer van je plek als het ding hapert..... Kun je je laten ophalen door iemand met een aanhanger. Of je probeert ter plekke met een loeiend alarm de stekkers eruit te trekken en dan maar hopen dat hij daarna reset en het wel weer doet.
Ik heb een keer in Nijmegen op de Waalkade gestaan. Hartje zomer. 25 graden. Vol terras. Wil de motor starten, begint dat ding te loeien. Het hele terras staat je aan te staren terwijl jij kokend van woede in je pleuris hete motorpak de cafe's af gaat om naar gereedschap te vragen. Nooit meer :( :(
 
Laatst bewerkt:
Op het forum zullen nu meerdere mensen zeggen neem geen alarm krijg je alleen gezeur mee.

Zelf heb ik wel een alarm in mijn motor gebouwd samen met een gps tracker (hmm zou de simkaart nog goed zijn). Echter kan dit alarm niet standaard gekocht worden aangezien het zelfbouw is.

mocht je een alarm willen. Laat deze goed inbouwen en alle connectors door solderen aangezien hier vaak de problemen mee beginnen. en kies niet voor de goedkoopste die je kan vinden.

het alarm dat ik heb is afgeleid van de volgende type
Motor Alarm FM 2-Weg LCD Pager - Afstand Starten
 
Accu leegtrekken, vals afgaan en andere ongein die men ondervind met Spyball en de andere standaard alarmen heb ik totaal niet ondervonden met zowel de Scorpio alarmsystemen als de standaard BMW motorrad alarm. Beide werkte voor mij gewoon prima naar behoren.

Tegenwoordig ga ik liever voor een GPS tracker aangezien dat naar mij weten beter tegen diefstal werkt dan een alarm. Als ze je motor willen dan vinden ze vast wel een weg om het alarm te omzeilen, dus een alarm is puur tegen vandalisme en kids die op/met je motor gaan spelen ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Accu leegtrekken, vals afgaan en andere ongein die men ondervind met Spyball en de andere standaard alarmen heb ik totaal niet ondervonden met zowel de Scorpio alarmsystemen als de standaard BMW motorrad alarm. Beide werkte voor mij gewoon prima naar behoren.

Tegenwoordig ga ik liever voor een GPS tracker aangezien dat naar mij weten beter tegen diefstal werkt dan een alarm. Als ze je motor willen dan vinden ze vast wel een weg om het alarm te omzeilen, dus een alarm is puur tegen vandalisme en kids die op/met je motor gaan spelen ofzo.

Een met gps lijkt mij inderdaad ook handiger als ik de reviews van Spyball lees, die SPOT Trace ziet er goed uit, heb jij daar ook ervaring mee?
 
Een met gps lijkt mij inderdaad ook handiger als ik de reviews van Spyball lees, die SPOT Trace ziet er goed uit, heb jij daar ook ervaring mee?

Ja, prima ding met genoeg aanpassingsmogelijkheden om alles naar je wens in te stellen vooral voor de prijs. Ik heb een soortgelijke motor als die jij hebt en met het formaat van de SPOT is het eenvoudig ergens te verstoppen waar dieven het niet direct vinden. Het enige nadeel is dat je jaarlijkse kosten hebt, maar dat is ook peanuts vergeleken met de zekerheid die je ervoor krijgt. Gewoon de Basic pakket nemen. Je kan de tracker ook gebruiken om bijvoorbeeld jouw positie te laten zien aan je vrienden/familie wanneer je aan het roadtrippen bent in het buitenland. Dat geeft voor het thuisfront ook weer extra geruststelling.

Twee maanden geleden was er nog een boef in mijn regio gepakt die zijn tuin en schuur vol had staan met gestolen motoren. Hij kwam aan het licht omdat hij een motor in Amsterdam had gejat met zo een tracker erin. De eigenaar had de locatiegegevens doorgegeven aan de politie waarna ze direct ingrepen.

PS: nee ik heb geen aandelen, gewoon een tevreden klant :P
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik een SPY europe alarm gekocht, tweeweg.
NOOIT MEER!

Ding trekt je accu leeg, AB's zijn ook zo leeg, moet soms de AB op een hard oppervlak slaan om weer verbinding te krijgen en het alarm er af te halen.

Ruim binnen de garantie mail gestuurd, of geen reactie, of asociaal of telkens opnieuw beginnen met uitleggen en het maar niet willen snappen. Na maanden lang elke dag proberen uiteindelijk maar opgegeven. Wat een %#$(* organisatie.. oplichters wat dat betreft.

Het werkt nog wel en ik heb bijv. de startonderbreking, de geschakelde plus niet aangesloten en de stekker van de sirene binnen handbereik geplaatst (onder de buddy). Daarmee gaat het alarm alleen af op de bewegingssensor en niet irritant piepen bij contact uit. Ook schakelt het alarm standaard altijd in met sirene bij het aansluiten van de geschakelde plus, waar ik hem vaak zonder sirene inschakel (de AB piep en trilt bij alarm). De kat wil er nog wel eens opspringen!

Ik ben wel even benieuwd wat de afgeleidde variant dan is want twee-weg is wel fijn, de componenten alleen ruk.


GPS Trackers met SIM zijn tegenwoordig ook relatief goedkoop op ebay te vinden.
Daarbij geen abbo nodig, wel een pre-paid sim welke alleen verbruikt bij opvragen.

Zijn kleine kastjes met accu en heb enkele goede reviews gelezen, dus binnenkort maar eens zoeken en proberen. Voor die 10 euro hoef je het niet te laten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Spyball enige verschil is dat ik hem zelf in de motor heb gesleuteld.

Kan hem binnen 1 minute uit de motor halen en weer rijden indien iets mis gaat.
Wel altijd aan de druppellader hangen natuurlijk.

Indien je zelf een alarm wilt inbouwen gebruik dan kwaliteit stekkers en zorg dat je de bedrading ook zonder alarm weer kunt aansluiten.
zorg ook dat de sirene zo geplaatst is zodat niemand er van buitenaf iets in kan spuiten.
ze purren vaak de sirene vol.

GPS tracker is leuk maar steeds vaker worden er jammers gebruikt waardoor het signaal niet doorkomt.
Toch helpt het tegen het merendeel van de dieven.
 
Ik neig een abus detecto te halen (schijfremslot met alarm), heeft goede reviews en ik zie dat gps jammers nog makkelijker en goedkoper dan het gps apparaatje zelf zijn
 
Spyball en red alert zijn allebei matig in mijn ervaring. Datatool alarmsystemen zijn de enige waarmee ik bijna geen rare storingen heb gehad, de modules zijn klein en het systeem is gewoon simpel in gebruik.

Veel hangt ook af van de manier waarop het wordt ingebouwd. Als het er 'effe snel' ingebouwd wordt is elk systeem binnen no-time een bron van storingen. Als men even de tijd neemt en verbindingen fatsoenlijk maakt en afwerkt (krimpkous), even nadenkt over waar er precies aansluitingen en onderbrekingen gemaakt worden in het boordnet en nadenkt over hoe de kabels verder lopen en waar je de module gaat bevestigen (dus niet: los er in flikkeren) is er weinig aan de hand. Maarja, dat doe je niet effe in een kwartiertje.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Keus is gemaakt. Het wordt de abus detecto 8077 op de voorschijf met ketting en de abus detecto 8000 achter, en nog een art 4 kettingslot achter (dus 2x ketting 2x alarm 2x schijfremslot). Ik zal een soort mandje om de schijfremsloten proberen te knutselen zodat ze niet dichtgespoten kunnen worden. Hoes erover heen en voor de deur. Mijn slaapkamerraam is altijd open en er ligt een honkbalknuppel klaar voor gebruik naast mn bed :) bedankt voor de hulp allemaal!
 
Ga naar een geautoriseerde inbouwstation en laat je eentje inbouwen/keuren.....en hopen dat je geen storingen op den duur ermee krijgt.

Merk is niet belangrijk, ze hebben allemaal ‘wat’ als je internet erop na leest.

Ik heb hier zelf een Datatool van 20 jaar oud, netjes ingebouwd dus met soldeerverbindingen en verder geen problemen. Wel vervang ik elk jaar de batterij vd afstandsbediening omdat hij snel leegraakt, daarom heb ik ook altijd een reserve batterij bij me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan