CBR600RR schiet uit 5e versnelling bij vollast (10000+ rpm)

fietske750

Die hard MF'er
14 aug 2003
778
2
Veghel
Hoi,

Mijn circuitmotor CBR600RR van 2006 schiet onder vollast (>10000rpm) soms uit de 5e versnelling terug in de 4e versnelling.
Het is alleen bij de 5e versnelling, niet bij andere versnellingen.

Heeft iemand een idee wat hier het probleem is?
Zijn er mensen die hetzelfde hebben gehad?
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? 5e versnelling vervangen of schakelvork?

Graag zou ik goed advies willen hoe dit te repareren.

Groeten,
Fietske *O*
 
Hoi fietske.
bij het uit de versnelling springen lijkt het me toch apart dat de motor in de lagere versnelling komt te zitten, zit hij niet tusssen de versnellingen in ?

lijkt me een recept om erg snel in de toerenbegrenzer te schieten, mits die er is en dan nog grote kans op motorschade.

wat er defect is lijkt me pas duidelijk worden op het moment dat je het loshaalt.
er zullen vast filmpjes zijn hoe je zelf je versnellingsbak kan repareren etc, voor een paar tandwielen en schakelvorken ben je al gauw 500 euro verder, dan lijkt me de 300 euro aan arbeid geen weggegooid geld.
Bedragen gebaseerd op R1 van 1998.

succes :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi LePensZeur,

Het zou kunnen dat hij tussen de versnellingen in schiet, maar daar heb ik nog niet op kunnen letten, omdat ik vooral doorgeschakeld heb naar zijn 6. Het is een reactie om door te schakelen.

Ik denk dat het blok er even onderuit mag om te kijken wat er mis is.

Bedankt voor je reactie,

Fietske
 
als je het blok er onderuit gaat halen scheelt dat natuurlijk werk wat je niet hoeft uit te besteden.

zodra je het blok los gaat trekken kan ik me voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten om dit 'halverwege' voor jou op te
pakken op het moment dat je het niet meer ziet zitten.

Maar ik weet niet wat jouw sleutelervaring is, maar de eerste keer een motorblok verwijderen uit een motor was toch wel een hele onderneming hoor en toen het blok weer gemaakt was , was het al een heel avontuur om dit er weer terug in te krijgen met alles weer correct aangesloten.

Maar dat is al heel lang geleden, maar heb er nog heel lang plezier van gehad van dat blok, dus repareren is de moeite waard.
Dit baseer/gok ik op de veronderstelling dat de reparatie een kwart van de huidige waarde van de motorfiets kost.
 
Bedankt voor de reacties.
Ik zal binnenkort het blok er maar eens onderuit halen.
Kan daarna bekijken wat er mis is.
Blok eronder terug hangen zal het probleem niet zijn.

Ik verwacht dat ik niet de enige ben met dit specifieke probleem.
Als er nog mensen zijn die dit ook meegemaakt hebben hoor ik het graag.

Groeten,
Fietske *O*
 
Bedankt voor de reacties.
Ik zal binnenkort het blok er maar eens onderuit halen.
Kan daarna bekijken wat er mis is.
Blok eronder terug hangen zal het probleem niet zijn.

Ik verwacht dat ik niet de enige ben met dit specifieke probleem.
Als er nog mensen zijn die dit ook meegemaakt hebben hoor ik het graag.

Groeten,
Fietske *O*

Wat heb je eraan als iemand anders dit ook heeft gehad? Elke situatie is anders dus je moet gewoon kijken wat er bij jou aan de hand is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan