Weer of geen weer (5), Laat de hitte maar komen

Niemand lekker gereden afgelopen Paasweekend?
Wind mee vond ik wel lekker, extra vermogen. :+
Nee, zou een rit zijn van de PC 800 ( Honda Pacific Coast ) club zijn gisteren maar dat werd via het forum daar afgeblazen ivm de wind. Ze durfden niet te rijden met die rukwinden en die volplastic brommerts -O-

Heb ik geen last van met die WC 800, alle plastic is eraf en er zit een zijwieltje aan ;)

Heb je hem al wel eens zien staan TdB ?
 
Klik je op je vizier, krijg je dan geen kleine kier aan de bovenzijde bij je vizier?
Die drie clipsen zorgen gegarandeerd voor een lichte opening. Zolang je rijd is dat ok, maar zodra je stilstaat, of traag rijd loopt het zo binnen.

Verder is alles zo compact dat ik mij ook vragen stel bij de stevigheid ervan.

Er zijn al tal van zulke uitvindingen gedaan. Als er één was die goed en efficiënt zou zijn, zou het allang overal te vinden zijn.

Er bestaat echter al héél lang een hele goede "ruitenwisser" voor je helmvizier. Ik gebruik dat type trouwens ook op mijn auto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
morgen ga ík weer rijden :]
pinlock eruit, thermo eruit, laarzen geruild voor hoge schoenen, DOORWAAIPAK *O* Doorrijder ook met ZON !!!!!!!!!
 
morgen ga ík weer rijden :]
pinlock eruit, thermo eruit, laarzen geruild voor hoge schoenen, DOORWAAIPAK *O* Doorrijder ook met ZON !!!!!!!!!

ik heb zo'n macna Jura jas waar je voor en achter kleppen kan openzetten zodat het lekker doorwaait

ik twijfel alleen nog of ik de integraal helm ga omruilen voor de HJC IS 33 die heb ik als bijrijdershelm maar die heeft geen kin bescherming
 
ik heb zo'n macna Jura jas waar je voor en achter kleppen kan openzetten zodat het lekker doorwaait

ik twijfel alleen nog of ik de integraal helm ga omruilen voor de HJC IS 33 die heb ik als bijrijdershelm maar die heeft geen kin bescherming
ik heb zo'n difi pak _O- maakt geen reet uit. ja, behalve als je stil staat voor de brug in de regen, dan wel.
 
Ik heb afgelopen winter een Revit Airwave combinatie gekocht in de opruiming. Vanochtend voor het eerst aangehad, was lekker fris, denk zometeen een stuk beter te doen *D
 
Mijn Schuberth C3 (Basic) is echt ruk met dit weer, je voelt helemaal niets. Tijd voor een zomerhelm. Geen jethelm, gewoon een systeemhelm die beter ventileert. Hiervoor had ik een Schuberth Concept en daarvan trok je het vizier iets naar voren en had je genoeg frisse wind op je bakkes, maar ook weer nit zoveel dat je last van je ogen kreeg.
 
Waarom geen jethelm?
Vind dat juist de lekkerste helmen, voel me opgesloten in een integraalhelm en dan hebben we het nog niet over het beslaan bij stilstand.

Na vele Nolans (N41/42/43) versleten te hebben vorig jaar een Schubert M1 aangeschaft.
1435140387403a


Prima helm en een stuk betere kwaliteit dan de voorgaande Nolans.
Minpunt is de optionele audiomodule, zit geen FM radio in.

Bij warm weer luchtschuif open en je hoofd blijft lekker koel :]
 
Ik vond het vandaag echt vervelend dat m'n kin beschermd werd. En dat extra gewicht...Had ik maar die lekkere lichte doorwaai helm op gehad. Verder wel naar m'n zin gehad, hoor!
 
Vizier zit tot over de kin. Knappe hommel/wesp of uit de boom vallende eikel die je kin weet te raken. Dat van die uit de boom vallende eikel een keer meegemaakt, had toen een crosshelm op. Raakte het kinstuk, maar had ook mijn neus kunnen raken.

Wat dat betreft is een jethelm met full face vizier dus veiliger.

En als je head first land na een klapper heb je volgens mij grotere problemen met je nekwervels dan met je kinnebak. Met een integraal zal die impact groter zijn.

Snap die aversie tegen jethelmen dus niet.

Head first landen zal ook niet snel gebeuren, oerinstinct is ingesteld om het aangezicht te beschermen. Bij een buiklanding zullen je reflexen je hoofd dus achterover laten gaan of het lichaam op zijn zij draaien.

Voor echte veiligheid beter in een auto met airbags stappen.

Maar nu weer terug naar rijden met 25+ temperaturen.
Naast een koel hoofd is een goed beschermde en gekoelde body ook belangrijk.
Ook de handjes moeten goed beschermd zijn.

Snap die handschoenloze korte broek rijders dan ook niet.
Genoeg goed spul te koop om beschermd door de zomerhitte te rijden.

Had het vandaag bij tijd en wijlen dan ook fris in mijn zomerjackie :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan