CBR600F loopt koud op 3 cilinders

kawaholic

Die hard MF'er
29 apr 2008
318
6
wie heeft hier toevallig ervaring mee?

Ik heb een 600f die als hij koud is(1 dag staan) op 3 cilinders loopt. De meest rechtse uitlaatpijp word namelijk niet warm. Ook komt er best veel condens uit de uitlaat(druppelt zelfs eruit). Als ik hem een tijdje op toeren houd dan komt de cilinder weer bij, en loopt stationair ook meteen iets lekkerder.
Heb al nieuwe bougies gemonteerd, vlotterbakjes losgehaald en alles door geblazen, kleppen staan los. uitlaat gedemonteerd om te kijken of ik evt vocht kon zien,weerstanden van bobines en bougiekabels zijn in orde.

Ook heb ik gedacht aan een lekkende koppakking? of is dit zeldzaam bij dit type. zuigers zijn wel gewoon donker van kleur.dus niet echt een indicatie van verbrande koelvloeistof.
Bougies zijn aan de donkere kant. Ook geen verschil in kleur t.o.v de andere 3.

heeft nog iemand anders suggesties of tips? dan hoor ik het graag.
 
Controleer even of het choke mechanisme het stiftje van carb 4 meeneemt als je de choke erop zet.

Verder zou ik controleren of de bougie van cilinder 4 vonkt als de motor koud is.
Weet je gelijk of het in de carburatie zit of elektrisch.

succes !
 
Ik heb vorig jaar ook zo een probleem gehad weet niet of het hetzelfde is.
Bij mij was er een schroef los getrild waar normaal gesproken de slangen worden aangesloten om de carburateurs te synchroniseren tussen de carbs en het blok.

Ik hoop dat het je helpt.
 
Ik heb vorig jaar ook zo een probleem gehad weet niet of het hetzelfde is.
Bij mij was er een schroef los getrild waar normaal gesproken de slangen worden aangesloten om de carburateurs te synchroniseren tussen de carbs en het blok.

Ik hoop dat het je helpt.

Dat zou inderdaad ook de oorzaak kunnen zijn.
Ben benieuwd of de TS iets gevonden heeft, zou mooi zijn dat ie dat ff post.
 
Ik heb vorig jaar ook zo een probleem gehad weet niet of het hetzelfde is.
Bij mij was er een schroef los getrild waar normaal gesproken de slangen worden aangesloten om de carburateurs te synchroniseren tussen de carbs en het blok.

Ik hoop dat het je helpt.

die dopjes zitten er allemaal op. ben gisteren eens gaan proefrijden. Als hij warm is loopt hij goed. Heb de 6e een afspraak voor een dyno run. kijken of lucht/brandstof verhouding goed is. ik zelf vermoed dat iets met de carb afstelling niet oke is. Maar geef een terug koppeling als ik meer weet.(suggesties/tips blijven natuurlijk welkom)
 
water of andere troep in je vlotterbakken ?

als die na 3 keer aftappen nog steeds troep geeft zou ik het hogerop zoeken ( in je brandstoftraject)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets gehad met een viertakt Yamaha scooter (eenpitter)
die krijg je dan dus helemaal niet gestart en die startte wel als die nog warm was.

Daar was het een lekke koppakking die iets koelvloeistof terugdrukte in de cilinder waardoor de bougie nat sloeg en dus niet meer startte.

Je zou dus je koelsysteem ook van druk kunnen halen (voorzichtig) als je hem warm weg zet.
Dat voorkomt mogelijk dat de koelvloeistof terug gaat in de cilinder.
Laat hem dan een nachtje afkoelen en kijk dan of die wel goed start, dan weet je het!
 
die dopjes zitten er allemaal op. ben gisteren eens gaan proefrijden. Als hij warm is loopt hij goed. Heb de 6e een afspraak voor een dyno run. kijken of lucht/brandstof verhouding goed is. ik zelf vermoed dat iets met de carb afstelling niet oke is. Maar geef een terug koppeling als ik meer weet.(suggesties/tips blijven natuurlijk welkom)

op mijn 600 f zaten gewoon boutjes erin, geen dopjes.
denk dat die dyno run geen oplossing geeft voor je probleem.
wel leuk om te weten wat de power is en hoe de afstelling is bij warme motor.
als ie warm is loopt ie goed zeg je, afr zal dan best goed staan, hooguit wat aan de rijke kant aangezien je al aangaf dat je bougies wat aan de donkere kant zijn.

je zult het toch echt in het stationair choke circuit van de carbs moeten zoeken.
 
op mijn 600 f zaten gewoon boutjes erin, geen dopjes.
denk dat die dyno run geen oplossing geeft voor je probleem.
wel leuk om te weten wat de power is en hoe de afstelling is bij warme motor.
als ie warm is loopt ie goed zeg je, afr zal dan best goed staan, hooguit wat aan de rijke kant aangezien je al aangaf dat je bougies wat aan de donkere kant zijn.

je zult het toch echt in het stationair choke circuit van de carbs moeten zoeken.


aangezien ik geen lambda kan meten, denk ik zelf dat ik wel iets wijzer zal gaan worden.
 
Vandaag de test run gehad bij Rosa motoren. Zeer positive ervaring gehad. Klant vriendelijk en goed advies gekregen.
Probleem met stationair lopen zou hoogst waarschijnlijk zitten in een verstopte stationair sproeier. Kwestie van schoon maken volgens de monteur.
Tijdens de run bleek de air/fuel mix vrij goed te staan. En ook liep hij vrij goed voor een circuitmotor op leeftijd. Natuurlijk zijn er een paar paarden er vandoor gegaan, in de loop der tijd.
Kan nu met een gerust gevoel circuitdag gaan doen(hij zal daar toch niet veel stationair gaan lopen;)
Na de 13e ga ik de carb nog even loshalen en opnieuw schoon maken. Kreeg als tip de pilot schroef eruit te draaien en dan de stationair sproeier goed schoon te maken en door te blazen.
 
Stationais sproeier is te voor de hand liggend?

Als het goed is heeft de 600F van die lange stationair sproeiers met hele kleine gaatjes. Die kunnen dicht gaan zitten door de tijd heen en dan krijg je dit probleem.
Mijn Rebel heeft dezelfde sproeiers (waarschijnlijk een andee maat) en die liep na afgelopen winter ook op 1 poot minder. Sproeier schoongemaakt, probleem accuut weg.
 
~
Later heb je het over circuitmotor, dus middenbok zal er niet onder zitten. Zet je hem weg op zijstandaard of op een paddock stand? Al met al lijkt me vervuiling in de rechtse carburateur zo gek nog niet klinken.[/quote

ook een straat cbr heeft geen middenbok als ik me niet vergis.ik snap je beredenering. maar dan zou het de linkse carburateur moeten zijn. standaard zit namelijk links. Maar.... hij heeft altijd op de paddockstand gestaan.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de test run gehad bij Rosa motoren. Zeer positive ervaring gehad. Klant vriendelijk en goed advies gekregen.
Probleem met stationair lopen zou hoogst waarschijnlijk zitten in een verstopte stationair sproeier. Kwestie van schoon maken volgens de monteur.
Tijdens de run bleek de air/fuel mix vrij goed te staan. En ook liep hij vrij goed voor een circuitmotor op leeftijd. Natuurlijk zijn er een paar paarden er vandoor gegaan, in de loop der tijd.
Kan nu met een gerust gevoel circuitdag gaan doen(hij zal daar toch niet veel stationair gaan lopen;)
Na de 13e ga ik de carb nog even loshalen en opnieuw schoon maken. Kreeg als tip de pilot schroef eruit te draaien en dan de stationair sproeier goed schoon te maken en door te blazen.

zet hem maar wat hoger stationair op het circuit, minder last van stuiterend achterwiel bij hard aanremmen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan