Zeer slecht starten (koud) CBR1000F '95

Gerard

MF veteraan
9 jul 2010
2.852
2
Groningen/Tynaarlo/Assen (TT)
Ben inmiddels er al een paar keer mee terug geweest, maar de Honda start koud zeer slecht. :(

Choke en geen gas, startmotor draait goed rond en uiteindelijk wat spelen met het gas start hij uiteindelijk. :)

Zonder choke krijg ik hem helemaal niet aan de praat. :(

Motor warm, en hij start perfect! :)

Dealer doet het af als normaal en het zal wel aan het weer liggen volgens hun :?

Probleem is namelijk dat ik er zelf niet bij ben als hij bij de dealer staat, dus is het hun woord tegenover het mijne :z

Is er iemand in de buurt van Groningen/Drenthe die eens een deskundige blik wil werpen?

Deze dealer is voor mij dan ook passé :W
 
De informatie die gegeven wordt is erg weinig, kleppen stellen en compressie meten kan een duidelijke oorzaak van het startprobleem zijn.
Wel is dit afhankelijk van de km stand natuurlijk. Wat is de km stand en hoe oud is de motor? Je kan aan de dealer vragen of en zoja wanner de kleppen gesteld zijn. Zo kan je verder kijken.

Carburateurs synchroon stellen en co afstellen kan ook helpen om je motor beter te laten starten. maaja alles is afhankelijk v/d km stand.

Heeftd e dealer je ook laten zien hoe zij de motor starten, gaat het dan ook zo moeizaam?
 
Terug
Bovenaan Onderaan