BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Ondanks een wijgerende TT-Rider 40 toch de bollenstreek kunnen vinden :]

Mijn R1200R - LC (incl. moeders de vrouw achterop, toch zo'n 100km bij elkaar)

Waarom wordt de foto gekanteld??? (gefixt)
 
Laatst bewerkt:
omdat je m zo genomen hebt?

Pffff mijn iPhone draait het beeld toch gewoon? (edit: geresized en voila, wel goed)

Effe wat testen

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit zeg. Ik heb een paar jaar geleden ook een foto genomen voor een roze tulpenveld in het westland en dat werkt goed met een grijze fiets.

Vraagje:
De laag beschermfolie op mijn tank is wat wittig uitgeslagen en dat staat niet zo fraai. (R1200R uit 2011 Rauchgrau-metallic-matt M11). Heeft iemand hier ervaring mee en hier iets aan gedaan (folie verwijderd, of vervangen)?
Ik heb bij aanschaf van de motor begrepen dat de folie moet voorkomen dat de matte lak gaat glimmen doordat je de boel met je knieën oppoetst, dus verwijderen is waarschijnlijk geen optie.
 
Is die folie er later zelf overeen geplakt?

Verwijderen van folie laat meestal wel een lijmlaag achter, daar kun je stickerverwijderaar voor gebruiken (wel in de schaduw doen)

Het verwijderen van de folie zou met een haarfohn het handigste moeten gaan.
Net zoals je stickers verwijderd.
 
Vraag: zijn er (mooie) afsluitdoppen voor over/in de open gaten van het frame?

Zie de foto's hier boven.
 
Zoek eens bij Wunderlich.

Vergeet niet een geldboompje mee te nemen :+
 
Ander vraagje m.b.t. de R1200R (LC)

Wie heeft er wel eens: zonder, klein, middelmatig of hoge kuipruit gereden?

Wat waren de verschillen met de wind rondom de helm (lees ook herrie) en lichaam?

Ik wil van de week eens zonder kuipruit gaan rijden en ervaren of het gebulder rondom mijn helm minder kan worden.

Iemand ervaring hiermee?


Of is zoiets om minder wind rondom de helm te krijgen aan te raden? R 1200 R LC
 
Laatst bewerkt:
~
Ander vraagje m.b.t. de R1200R (LC)

Wie heeft er wel eens: zonder, klein, middelmatig of hoge kuipruit gereden?

Wat waren de verschillen met de wind rondom de helm (lees ook herrie) en lichaam?

Ik wil van de week eens zonder kuipruit gaan rijden en ervaren of het gebulder rondom mijn helm minder kan worden.

Iemand ervaring hiermee?


Beste Rob,

Ik heb zonder, met de kleine en grote ruit van BMW gereden en het scherm van Puig wat er nu op zit bevalt mij het best betreffende geluid rondom de helm. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik heb de kleine en grote ruit van BMW in de garage liggen, dus als je wilt testen met een andere ruit geen probleem.
 
Dit is mijn huidige ruit. Heb ik er even afgehaald. Vanmiddag eens proefrijden zonder ruit dus.

Hoogte zo gemeten vanaf de grond is 39cm

Zijn er veel grotere?
full
 
Ik heb er nu het sportruitje van BMW op zitten hoogte ongeveer 27 cm.

Ik heb ook nog een andere ruit (meer de standaardruit) die is ongeveer 34 cm, maar staat ook wat meer rechtop.
Met die ruit heb ik veel meer gebulder (turbulentie) om mijn helm.

Hoe hoger hoe vaker meer herrie om de helm.
Ook wel afhankelijk van je lengte.

Testen met lagere ruitjes of met spoiltertjes geeft toch vaak minder herrie om je helm.
 
Nee dit bedoel ik niet.

Ik bedoel van die ronde doppen voor de open gaten die je ziet aan de zijdes van het frame. Zie helemaal duidelijk bij mijn laatste foto. Onder is ook een gat met een moer. Die gaten zou ik af willen dekken met mooie doppen.

Ik heb de hele afdekdoppenset gekocht bij Teurlich.
Bevalt prima en het blijft jammer dat BMW gekozen heeft om alles open te laten......

full



Verder over dat ruitjes gedoe....
Als je zo graag uit de wind wil rijden, ga dan op een RT zitten, dan zit je prima uit de wind.
Ik heb een R1200R zonder ruit en dat bevalt prima want het is een "naked bike" hè! })
 
Rob-Z ik heb mijn ruit met 5 cm ingekort. Ruben76 is met het idee gekomen en heeft hier ook een foto van geplaatst (4 cm) Nu heb je wel meer druk op je lichaam maar de herrie is weg. Zonder ruit is ook goed te doen maar zo blijft mijn Garmin ook een beetje droog.
Ik rijd in principe zelden snelwegen, alleen als het niet anders kan, en tot 120 uur gaat het prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan