Elektrisch mysterie Fireblade 2005

SchuiverGalore

MF veteraan
Donateur
16 mei 2014
1.092
581
Utrecht
Beste techneuten,

Recent heeft mijn fireblade de geest gegeven en ik sta voor een raadsel wat er mis is.

Achtergrond informatie:
Recent afgesteld met PcV waarbij de stator, spanningsregelaar en dynamo ook zijn vervangen.

Moment van de geest geven:
Dinsdag 26-4-2016, super veel regen, ik door de regen rustig naar huis tuffen en opeens valt mijn display weg (motor loopt nog). Tijdens het rijden blijft de display uit, maar als ik ontkoppel en het toerental komt op stationair dan 'start' de display op zoals wanneer ik de sleutel omdraai naar aanstand in het contact. Bij gas geven/koppelen, zelfde verhaal, display valt uit.

Hiermee naar huis gereden, bij thuiskomst uitgezet en daarna tot vrijdag niets meer geprobeerd. Op vrijdag vastgesteld dat ze niet meer wilde ademen... RIP.

Zelf gedaan:
Zekeringen gecheckt.
Accu gecheckt en opgeladen. Hiermee gestart, dat lukte, maar deze laadde niet bij en de motor viel uiteindelijk uit. Deze accu gemeten. (die was nog geen jaar oud, maar is nu wel kapot) Spanning loopt langzaam weg, zowel vastgemaakt aan de polen van de motor als los.

Dus, dan denk je, met een andere accu oid zou die het moeten doen... Andere accu erop en... Niks, helemaal geen enkele kik. Geen lichten, geen startmotor, geen display, niks.

Heeft iemand ook maar een idee wat het kan zijn? Ik denk iets elektrisch, maar waar, maar wat...
 
volgens mij heeft ie de HOOFDzekering nog niet gevonden. Zit op het startrelais. Volg de dikke rode draad van de accu en voila, een startrelais. Daar het kapje van los klikken en hee, nog een zekering.
 
Nou hoop dat niemand klompen aan heeft want dan breken ze...

Het was de hoofdzekering, de draad Was heel maar het pootje Was los geraakt en maakte half contact of niet en zei dikke superdoei.

Kut kut kut Want ik Had dat ding dus in mn handen en het leek in orde.
 
full


dit bericht is van 3 mei, 4 dagen terug :

Bol d'or Albert in "XJ/FJ 600/900 topic"

komt dus vaker voor ;)

lekker :]

succes !

p.s te koop , nieuw paar klompen, nouweleiks gebruikt, nooit gebroken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan