Mijn motor wordt snel heet en stopt....

Markvis

Rookie
2 mei 2016
7
0
Enschede
Dag allen,

Ik ben sinds drie weken in bezit van een intruder vs 700 van 1986.
Nu heb in onlangs de sissy bar verwijderd en sindsdien heb ik een probleem met mijn temparatuur tot mijn spijt.

De uitlaat wordt in no time heet ( rijdend al binnen 3 km) en slaat de motor af.
Lampjes van olie en temp gaan dan branden, terwijl er voldoende olie 10/40 kw in zit.
En stationair lopend is hij na paar keer gas geven binnen 5 min al erg warm.

Motor moet dan eerst afkoelen en start dan wel weer zonder problemen.

Nu ben ik geen echte techneut, maar wat moet ik doen?...
Thermostaat kapot? Elektrisch probleem onder zadel na verwijderen sissybar? Verkeerde olie die niet genoeg koelt?

Wie o wie kan me tips geven?

Vriendelijk bedankt voor uw hulp alvast 😀👍
 
Laatst bewerkt:
Ga eens na of je een vonk hebt op beide bougies. Het zou kunnen dat een bougie niet of slecht werkt waardoor mengsel in je uitlaat verbrandt waardoor hij zo heet wordt.
 
Pas als je er op gaat letten merk je dat de uitlaat, en met name de bochten bij het blok, heel snel heel heet worden. Logisch gevolg van het in de fik steken van fossiele brandstof.

Het kan toeval zijn, maar er is aan de motor gesleuteld dus meest waarschijnlijk is dat er daardoor iets onbedoeld mis is gegaan. Gezien de beschreven verschijnselen is de suggestie van Zot zo gek nog niet.

de brandstof slang loopt ergens bij de voorkant van het zadel naar de brandstof pomp. Of de slang is afgekneld, of de brandstofpomp stekker is los getrokken.
 
Laatst bewerkt:
Dag allen bedankt voor jullie reacties.
De brandstofpomp geeft geen brandstof in mijn cilinders, er is een probleem met mijn troomvoorziening.
Druk aan uitzoeken waar dit vandaan komt. ( geen idee waar probleem ligt, waarschijnlijk breuk ergens in de kabelboom.

Denk dat kmhem volgende week maar naar de garage doe voor herstel
 
Terug
Bovenaan Onderaan