Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Tja niks aan te doen, das gewoon een gevalletje pech.

Maar ik heb wel een leuke rit gereden,en gezellig gekeuveld.
En wat staan er prachtige villas en andere gebouwen langs de route.

Kortom ik vond het hartstikke leuk.
 
Zekers een leuke route, die hou ik in ere als ik weer eens bij moeders op bezoek ga. Wel jammer dat we al snel iemand kwijt waren. Leerpuntje voor ons en anderen.

Verder reuze gezellig gehad, ondanks verkoudheid... (als je binnenkort een griepje krijgt dsan weet je van wie...;-)
 
Ok hij is nu echt helemaal leeg....
;(
full
 
@Patman: balen voor je, gelukkig ben je nog op tijd voor de aardappels thuisgekomen.

Inderdaad, die praat over defecten en lekke banden schept zo zijn eigen realiteit is weer gebleken.

Leerpuntje ook dat we bij de volgende rit eerst even een groeps-app aanmaken met alle namen en 06-nummers zodat we bij calamiteiten met elkaar kunnen communiceren.

Nevertheless, het was een leuk iniatief en heerlijk gereden. Vooral door de sloot knallen 5 kilometer voor huis (leuke trail route Jos!) maakte het feest compleet.

Tot de volgende keer!
 
Gisteren een mooie route gereden door het Brabantse land :]
wmfgif.jpg

Valbeugels (OEM) zijn besteld, maar helaas op nalevering.
 
Hoi Mannen,

Heb inmiddels ruim een jaar en een kleine 15000km een zwarte XRX onder me en die bevalt prima. Omdat het altijd beter kan O-) heb ik wel een paar vraagjes wellicht heeft een van jullie hier ervaring mee:

- voorrem. voelt wat sponzig... mis wat bite. iemand evt. iets gemodificeerd met andere rempomp / leidingen? zoja wat heb je gedaan wat zijn je ervaringen.
- vering. bij wat sportiever rijgedrag / bagage is het achter snel op en ik zou ook voor wat meer aanspraak willen hebben, misschien iets progressiefs?

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

bvd rob
 
tridays in neukirchen

zag toevallig iets op de triumph site. iemand hier wel eens naartoe geweest? moeite waard? zijn er meer die dit jaar willen gaan?

grt rob
 
heb me geloof ik nooit echt voorgesteld in dit topic.. O-) dus bij deze. rij op een zwarte XRX in het mooie noord holland. mocht iemand eens een spontaan (avond) ritje organiseren sluit ik graag aan.
full
 
~
Hoi Mannen,

Heb inmiddels ruim een jaar en een kleine 15000km een zwarte XRX onder me en die bevalt prima. Omdat het altijd beter kan O-) heb ik wel een paar vraagjes wellicht heeft een van jullie hier ervaring mee:

- voorrem. voelt wat sponzig... mis wat bite. iemand evt. iets gemodificeerd met andere rempomp / leidingen? zoja wat heb je gedaan wat zijn je ervaringen.
- vering. bij wat sportiever rijgedrag / bagage is het achter snel op en ik zou ook voor wat meer aanspraak willen hebben, misschien iets progressiefs?

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ik heb om deze reden gesinterde remblokken van brembo erop nu.
Verwacht geen wonderen maar heb zelf het idee dat er iets meer bite in zit.
En... dit is een relatief goedkope optie, remblokken werden toch vervangen.
Leidingen zijn al staal, weet niet of je hier nog wat winst kan halen.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag m'n Tiger weer opgehaald na de 20k beurt, bijna 700 euro. Hoog bedrag, maar hij heeft daar nog garantie dus weinig keus.

In het vorige topic gaf motormaniac volgens mij aan dat ie een uur tarief van 72 euro excl btw moest betalen bij Goedhart. Maar ik heb nu 72 incl btw betaald, dus wellicht fout op de rekening gekeken? Zou anders ook wel een belachelijk hoog bedrag zijn..
 
Ja, maar alleen controle van de klepspeling, volgens mij hoefde er niets gesteld te worden.
 
Laatst bewerkt:
\
Hoi Mannen,

- vering. bij wat sportiever rijgedrag / bagage is het achter snel op en ik zou ook voor wat meer aanspraak willen hebben, misschien iets progressiefs?

Wat betreft de remmen heb ik geen aanpassing gedaan, maar heb wel en complete vering set (zowel voor als achter) van en bij Hyperpro erin laten zetten.
Ik vind het hele een verbetering tov de standaard vering. Hij stuurt mooier in, remweg is korter, beter af te stellen met bepakking en als je met passagier rijdt en op de snelweg heeft hij een betere rechtuit stabiliteit voornamelijk met koffers.
En je hebt een mooie paarse veer ;)
Triumph Tiger 800 2011-2015 Hyperpro verenset


720.jpg

( foto van afgelopen hemelvaartsweekend in Goslar, Harz)
 
Laatst bewerkt:
hmm 250 euro is een hele redelijke investering in zoiets lijkt me! bedankt voor het advies ik ga voor de zwarte versie..... 8-)
 
@jan: bedankt voor de tip. Ik was idd al van plan bij de eerstvolgende vervanging andere blokken te proberen. :)
 
Ik ga eind juni al weer voor de vijfde maal naar de Harz met de tiger, blijft toch een heel mooi gebied om de tiger eens goed uit te laten en je niet al te ver van huis kan of wil. :] :]
Zo'n setje Hyperpro lijkt mij ook wel wat, hebben jullie dit bij een Hyperpro service center laten monteren? Wat kost het dan in totaal voor een set ( voor+achter)?
 
Jan vd Meulen schreef op 16 mei 2016 @ 18:45:[/b :]
Zo'n setje Hyperpro lijkt mij ook wel wat, hebben jullie dit bij een Hyperpro service center laten monteren? Wat kost het dan in totaal voor een set ( voor+achter)?


Ik vind de vering vd tiger , in mijn geval de xrx,gewoon erg goed in balans. Wel heb ik het ideei dat de voorvork een tikkie last heeft van stickslip, maar dan zijn we aan het muggenziften.
 
Ik ga eind juni al weer voor de vijfde maal naar de Harz met de tiger, blijft toch een heel mooi gebied om de tiger eens goed uit te laten en je niet al te ver van huis kan of wil. :] :]
Zo'n setje Hyperpro lijkt mij ook wel wat, hebben jullie dit bij een Hyperpro service center laten monteren? Wat kost het dan in totaal voor een set ( voor+achter)?

Reken op zo'n 400 euro incl montage van de progressieve veren.
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt.
Ga ik zeker overwegen als de tiger gaat blijven.
Moet eerst nog goed nadenken of er een andere motor gaat komen.
Zo niet, dan staat een setje Hyperpro op mijn verlanglijstje!
 
Ok, bedankt.
Ga ik zeker overwegen als de tiger gaat blijven.
Moet eerst nog goed nadenken of er een andere motor gaat komen.
Zo niet, dan staat een setje Hyperpro op mijn verlanglijstje!

als ik het goed begrijp kun je deze twee wensen combineren met dit setje! :)

een nieuwe motor voor 400 euri! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan