Kawasaki Ninja 300 (Deel I)

Heey SNDR-

welkom!

Tis misschien wel leuk als je in de ninja 300 groepswhatsapp komt? zo wordt je wat sneller op de hoogte gehouden als we gaan rijden?

als je leuk lijkt moet je maar je nummer sturen via prive discussie ;-)

mooie ninja, nieuw? of tweedehands?
 
Ik heb een berichtje gestuurd! Hij is 2e hands maar zo goed als nieuw!
Ik heb een groot vermoeden dat ik de ninja van jeroen die ook op deze topic staat heb overgekocht haha! Dus die kan er gelijk vanaf als ik het goed heb! De tuin enzv komen me erg bekend voor en de naam klopt ook dus vond t wel grappig toen ik het zag
 
Volgende week naar Spanje met m'n ninja, zal waarschijnlijk een van de laatste (grote) ritjes worden. Daarna komt er iets zwaarder. Al moet ik nog steeds wel m'n volledige A behalen :9
 
Welke grote beurt onderhouds interval houden jullie aan?
Ik zag op een site dat er vanuit kawasaki een 12.000km wordt gehanteerd voordat er een klepstelling moet worden gedaan.
 
Jep, daar ga ik ook vanuit, staat ook in de handleiding geloof ik
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede ninja 300 eigenaren,

Sinds kort hoor ik "vreemde geluiden" uit men ninja komen, tijdens het rijden is er geen verschil merkbaar maar het klinkt gewoon vaag.

Iemand enige idee wat dit is of wat er mogelijk zou kunnen zijn?

Kan ook dat ik spoken zie/hoor.
 
Wat voor brandstof tanken jullie meestal?
bij mij in de regio is sinds vorig jaar 102 Competition te verkrijgen, ik tank deze brandstof ook als deze voorhanden is.
 
Er gebeurt ook weinig hier jammer genoeg. :P Ik zie geen andere topic voorbij komen van 300tjes. Dus toch maar een poging wagen of er nog iemand actief is... 8-) :? *D
 
Er gebeurt ook weinig hier jammer genoeg. :P Ik zie geen andere topic voorbij komen van 300tjes. Dus toch maar een poging wagen of er nog iemand actief is... 8-) :? *D

Er is meer actie in de whatsapp groep die er voor Ninja 300 rijders is. :P
Mocht je daar aan toegevoegd willen worden dan kan NZo daar wel voor zorgen.
 
Tijd om wat leven in dit topic te blazen!

Sinds de zomer ben ik op onderzoek geweest naar welke motor ik wilde aanschaffen. Uiteindelijk is het een moeilijke keuze geweest tussen de R3 en de Ninja 300. Eergisteren de knoop doorgehakt en (mede dankzij dit topic) een nieuwe Ninja 300 gekocht. Ze staat voorlopig in de schuur want op 19 september moet ik het AVD examen nog afleggen.

In de user manual staat dat het de eerste 800 km niet gewenst is om over de 4000 rpm te gaan, en daarna tot de 1600 km niet boven de 6000 rpm. Ik kan mij niet voorstellen dat men hier aan houdt. Heeft dit echt effect op het inrijden van de motor? En kan het overschrijden van deze limieten schade brengen aan de motor?

Foto volgt vanavond! :P

Edit:
OMZDpFD.jpg


E3Wyu7F.jpg
 
Laatst bewerkt:
Aha je koopt ook een nieuwe? Welke kleur? (Ben overigens ook wel benieuwd waardoor je nu eindelijk voor de Ninja hebt gekozen?)

Anyhoo, ik heb inderdaad echt niet 800 kilometer lang onder de 4000 RPM gezeten. Ik heb geprobeerd om de eerste 2000km wat gevarieerd te rijden, dus niet een half uur achtereen 8000 toeren maken op de snelweg. Maar zoveel mogelijk wisselen tussen stadsrijden en dijkjes rijden, lekker veel schakelen en wisselen in rpm, en nooit overdreven hard op z'n staart trappen.
 
Aha je koopt ook een nieuwe? Welke kleur? (Ben overigens ook wel benieuwd waardoor je nu eindelijk voor de Ninja hebt gekozen?)

Anyhoo, ik heb inderdaad echt niet 800 kilometer lang onder de 4000 RPM gezeten. Ik heb geprobeerd om de eerste 2000km wat gevarieerd te rijden, dus niet een half uur achtereen 8000 toeren maken op de snelweg. Maar zoveel mogelijk wisselen tussen stadsrijden en dijkjes rijden, lekker veel schakelen en wisselen in rpm, en nooit overdreven hard op z'n staart trappen.

Ik heb even wat foto's geupload, zie mijn vorige post. Het is inderdaad een nieuwe.

Na een lange tijd heen en weer te gaan van "ik weet zeker dat ik een R3 wil" naar "ik weet zeker dat ik een Ninja 300 wil" heb ik besloten om bij de eerste de beste goede deal de knoop door te hakken, of het nou een R3 of een Ninja 300 is. Toen ik een dealer vond die het performance pakket er nog gratis bij gaf, terwijl de actie op 31 juli al verlopen was, was de keuze makkelijk gemaakt. Ik was namelijk sowieso van plan er een mooie uitlaat, duoseat cover en sport ruitje op te zetten.

Momenteel ben ik aan het overwegen of ik nog andere mods wil doen aan mijn Ninja. Een korte kentekenplaathouder, achterlicht met ingebouwde knipperlichten en korte rem- en koppelingshendels staan momenteel op het lijstje. Echter ben ik, met oog op doorverkopen, nog niet zeker of dit wel slim is. Ik heb ook helemaal geen ervaring met het sleutelen aan een motor dus dat weerhoudt mij ook een beetje.

Is er iemand hier die ervaring heeft met clip-ons en rearsets voor een sportievere houding?
 
:W Prbeezy

Gefeliciteerd met de aankoop, zeker een goeie :] Al is een R3 net zo goed denk ik.

Voor de rodage zei m'n garagist om het de eerste 100-200km onder de 6k toeren te houden en dan telkens elke 100km erbij 1k toeren meer, of zoiets gelijkaardigs. Op 1000km olievervangen en vanaf dan gewoon rijden.
Belangrijkste is dat je hem goed warmrijd in het begin, niet teveel op het zelfde toerental rijdt (heb je met een 300 niet zo'n last van) en dat je nog even wacht voor je hem de toeren in jaagt.

Voor Opties, da's natuurlijk ieder z'n ding, maar ik zou toch niet teveel kopen. Koop u nog andere hendels aan het stuur en mss nog wat kosmetisch, maar hou het daarbij. Rearsets etc kosten een hoop geld imo, dat kan je beter sparen voor je volgende motor *:)
 
Heey Heey!

Mooi ding Prbeezy!

Zelf heb ik wel korte kentekenplaat achterop gezet, veel strakker en niet zoveel gedoe. heel simpel.
( veel beter dan zoon taartschep achterop )

Knipperlichtjes wel wat meer werk. zelf led achterlampjes gekocht. knipperen opeens niet meer. moest weerstandjes tussen zetten.

Als je kentekenplaathouder wil, kijk op marktplaats. scheelt veel geld. heb het zelf ook daar vandaan.

Prbeezy en Anoekie willen jullie ook in de ninja 300 groepswhatsapp? wat makkelijker regelen voor een ninja 300 meeting ;)
 
:W Prbeezy

Gefeliciteerd met de aankoop, zeker een goeie :] Al is een R3 net zo goed denk ik.

Voor de rodage zei m'n garagist om het de eerste 100-200km onder de 6k toeren te houden en dan telkens elke 100km erbij 1k toeren meer, of zoiets gelijkaardigs. Op 1000km olievervangen en vanaf dan gewoon rijden.
Belangrijkste is dat je hem goed warmrijd in het begin, niet teveel op het zelfde toerental rijdt (heb je met een 300 niet zo'n last van) en dat je nog even wacht voor je hem de toeren in jaagt.

Voor Opties, da's natuurlijk ieder z'n ding, maar ik zou toch niet teveel kopen. Koop u nog andere hendels aan het stuur en mss nog wat kosmetisch, maar hou het daarbij. Rearsets etc kosten een hoop geld imo, dat kan je beter sparen voor je volgende motor *:)

Heb net met de dealer gebeld om advies te vragen over het inrijden. Komt ongeveer overeen met wat jou is geadviseerd. Eerste 400km onder de 6k rpm, snelweg vermijden dus. Na de 400km variërend rijden, af en toe 5-6k en af en toe even doortrekken tot 8-9k rpm. Na de 1000km beurt lekker scheuren ;)

Wat betreft opties geef ik je gelijk. Eventueel een korte kentekenplaathouder en daar hou ik het bij. De rest gaat in een potje voor mijn volgende motor.


Heey Heey!

Mooi ding Prbeezy!

Zelf heb ik wel korte kentekenplaat achterop gezet, veel strakker en niet zoveel gedoe. heel simpel.
( veel beter dan zoon taartschep achterop )

Knipperlichtjes wel wat meer werk. zelf led achterlampjes gekocht. knipperen opeens niet meer. moest weerstandjes tussen zetten.

Als je kentekenplaathouder wil, kijk op marktplaats. scheelt veel geld. heb het zelf ook daar vandaan.

Prbeezy en Anoekie willen jullie ook in de ninja 300 groepswhatsapp? wat makkelijker regelen voor een ninja 300 meeting ;)

Dankje!

Die strijkplank van een kentekenhouder wil ik inderdaad ook zo snel mogelijk weg hebben. Maar dan moet ik ook de knipperlichten vervangen, geen idee of me dat zelf gaat lukken. Misschien dat ik even bij de dealer langs ga en het eventueel door hun laat doen. Ik moet sowieso even langs voor de Kawasaki tanktas, ben alleen benieuwd of er een vizier in past.

Mij mag je zeker weten in de groepsapp gooien, kan ik jou mijn nummer PMen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan