Start probleem Honda FMX

FMX-650 Bas

Rookie
13 apr 2016
5
0
Arnhem
Van de één op de andere dag start mijn Honda FMX 650 niet meer. Het lijkt er op dat er geen benzine in de cilinder komt. de bougie blijft namelijk droog, ook als ik hem opzettelijk probeer te verzuipen. Carburateur heb ik al meerdere malen helemaal nagekeken en schoon gemaakt. Dit zonder resultaat. Ook heb ik remreiniger geprobeerd om te kijken of er dan wel iets van leven in komt, ook dit was zonder resultaat. Tevens gaan de inlaatkleppen gewoon open.
Heeft er iemand een idee waar ik het verder kan zoeken?
 
Als hij zelfs op remmenreiniger geen enkel teken van leven geeft, zou ik beginnen met het ontstekingstijdstip te kontroleren met een stroboscooplamp, kan je ineens zien of de bougie gemonteerd in het blok nog steeds effektief vonkt.

Op voorwaarde dat al de rest in orde is, wat niet lijkt te zijn als je zegt dat de bougie droog blijft. Compressie gemeten ? Klepspeling gemeten ?
 
ik heb hier een dominator staan waarvan ik in eerste instantie dacht dat hij vonkte, maar de cdi bleek slechte contacten te hebben inwendig. Resultaat: af en toe een vonk, maar niet op het juiste moment. Komt vaker voor.
 
Laatst bewerkt:
Accuspanning (belast) te laag.

Al bijna begonnen om naar de ontsteking te gaan kijken dacht ik laat ik toch nog maar een keer de accu spanning meten. Onbelast gewoon een goede spanning. Echter ook door gemeten wanneer ik startmotor liet draaien, toen verkeerd gaan denken omdat de startmotor nog wel rond ging en hij ook met remreiniger geen teken gaf en de bougie kurk droog bleef.
 
Terug
Bovenaan Onderaan