Het Super Tenere 1200 topic

Ah zo, tegenvoeter ?

Inderdaad. Ik kan mijzelf in het weekend op dit soort wegen vermaken :]
full


Maar soms is het wel even fijn om nederlands te kunnen lezen over m'n brommer :Y
 
'K zou zeggen: wel komen eens een ritje maken daar,
Ziet er best leuk uit.
Doet de wetgever daar minder lastig dan in de Nederlands sprekende streken ?
 
De eerste 1600km in het Sauerland met de Tenere waren geweldig, lekker weer mooie wegen en een fijne motor.
Een motor met karakter :)
 
Ik heb ook in Sauerland een dikke 1000 km getourd....heerlijke motor die licht in gebruik is...stuurt als een mes en dik voldoende voor het comfort....
Laatste jaren BMW gereden....geen spijt van de overstap...
 
Hee mensen,

Heb een set A40 banden van Bridgestone die vervangen moeten worden.
De A40'ers bevallen mij, in tegenstelling tot wat ik van anderen hoor en lees, niet.
Iemand nog goede alternatieven? Mag ook een tourband zijn, omdat ik nauwelijks onverhard rijdt.
 
Sinds ruim 2 weken, nu ruim 1.000 km, heb ik een Super Tenere en daar liggen Metzeler Tourance NEXT banden onder.
Tot nu toe ben ik daar dik tevreden over. Sturen zoals jij dat wil, goed in de bochten, en ook in de regen geven ze vertrouwen. Met strepen op de weg iets gevoelig.
Maar eigenlijk is het nog te vroeg om er echt een mening over te vormen, ben nog klein een beetje aan het wennen aan de motor. Een Super Tenere is héél anders dan een Varadero.

Hiervoor had ik dus een Varadero met Michelin Anakee 3 banden eronder.
Daar ben ik zeer te spreken over. Onder alle omstandigheden een band waar je van op aan kon en een lange levensduur. Bij inruil hadden ze er ruim 17.000 km op zitten. Het einde kwam in zicht, maar dat is met zo'n km-stand geen schande.
Een band die z'n geld dik waard was.
 
Laatst bewerkt:
Sinds ruim 2 weken, nu ruim 1.000 km, heb ik een Super Tenere en daar liggen Metzeler Tourance NEXT banden onder.
Tot nu toe ben ik daar dik tevreden over. Sturen zoals jij dat wil, goed in de bochten, en ook in de regen geven ze vertrouwen. Met strepen op de weg iets gevoelig.
Maar eigenlijk is het nog te vroeg om er echt een mening over te vormen, ben nog klein een beetje aan het wennen aan de motor. Een Super Tenere is héél anders dan een Varadero.

Hiervoor had ik dus een Varadero met Michelin Anakee 3 banden eronder.
Daar ben ik zeer te spreken over. Onder alle omstandigheden een band waar je van op aan kon en een lange levensduur. Bij inruil hadden ze er ruim 17.000 km op zitten. Het einde kwam in zicht, maar dat is met zo'n km-stand een schande.
Een band die z'n geld dik waard was.

Laat ik nou toevallig de Anakee 3 besteld hebben vandaag 😉
 
Ik ben enkele jaren geleden afgestapt van de all road banden,
Ik heb nu mijn 3e set conti RA2 banden,
Voor mij geen profielbanden meer, en licht off road in prima te doen.
 
Even voorstellen ik ben Bert en Rij sinds een jaar de Super Tenere.
Veel geleerd op het Super Tenere Forum van Walrus(nickname) die met het forum gaat stoppen.
Ik ben zelf een nieuw forum begonnen in overleg met Walrus en misschien dat jullie als jullie nog geen lid zijn , mee willen doen in de discussie daar.
http://supertenere.forum2go.nl/

Verder zal ik ook deze discussie hier op motorforum blijven volgen en meedoen.
 
Een paar foto's van mijn winter trip :) Het plan 5000km in 14 dagen.

full


De uitvoering 7000km in 16 dagen. Ik weet niet precies waar we de verkeerde afslag hebben genomen. Maar aangenaam was het!

jplkAbT.jpg


KbY3FRD.jpg


P6YnFYi.jpg


MwzAkbN.jpg


QpXfFIO.jpg


S0lmwbR.jpg

Op het stand in Broome

HrMnrpG.jpg

Tussen de locatie van deze foto en Port Hedland bevinden zich maar 3 tankstations. (Grootste afstand 315km)

j12OVIa.jpg

Exmouth; veel koeien, schapen en emus

lVxyaSf.jpg

En de laatste foto in de tropen!

evmm7nt.jpg

Mijn 'vierkante' achterband
 
Vet :)
Was dat je eigen bike of een gehuurde?

Ik heb dit jaar 8500km gereden in 18 dagen, maar dan in Noorwegen en Zweden :)
full
 
hey?
had jij ook niet net een old-scool boxer aangeschaft?

Beetje late reactie, maar inderdaad heb dit jaar een BMW R80 gekocht voor de kleine ritjes en het sleutelwerk.
Inmiddels aardig wat veranderd zoals de spatborden, spiegels aan het stuur, knippers en uitlaten.
r801306%20(3).JPG
 
Doei Oma :W

Vraagje, ik ben op zoek naar een vervangend spatbord voor mijn Zero DS en die van de Super Tenere is een mogelijke kandidaat. Weet iemand de afstand tussen de bouten van het voorspatbord?
 
Omdat ik de tenere 660 wat te licht vond (en andere redenen ook wel) ben ik nu aan het zien naar de st 1200.
Mijn vraag is over het koffer gedeelte, zijn er die al de roemeense heavyduties passend hebben gekregen of een andere prijsvoordelige kofferset hebben/weten?
De originele lijken me wat te duur en van hepco & becker was ik niet zo tevreden op de 660. Zeker niet voor dat goud geld dat ik ervoor moest overmaken.

Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de st 1200 en de Honda AF. Al lijkt yamaha wel de voorkeur te hebben.
 
Omdat ik de tenere 660 wat te licht vond (en andere redenen ook wel) ben ik nu aan het zien naar de st 1200.
Mijn vraag is over het koffer gedeelte, zijn er die al de roemeense heavyduties passend hebben gekregen of een andere prijsvoordelige kofferset hebben/weten?
De originele lijken me wat te duur en van hepco & becker was ik niet zo tevreden op de 660. Zeker niet voor dat goud geld dat ik ervoor moest overmaken.

Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen de st 1200 en de Honda AF. Al lijkt yamaha wel de voorkeur te hebben.

Ik heb mijn XT1200 met een mooie kofferset ingeruild bij Motoport Hengelo op ... jawel een AT. De AT is nog in bestelling, dus ben momenteel motorloos ;-)
Mijn XT is er een met kofferset, misschien maar even kijken op de website van Motoport Hengelo ?

grt
 
Terug
Bovenaan Onderaan