Terrot HO(S)

MIOB

MF veteraan
18 sep 2004
12.192
41
Omdat mijn Ariel topic begint over te lopen met Terrot posts en omdat ie binnenkort officieel de weg op mag, toch maar een nieuw topic.

Ik heb een Terrot HO uit 1929. Deze dame:

IMG_0211.jpg


Iets van een half jaartje geleden niet-lopend gekocht, inmiddels is het kenteken aanegvraagd.

Eerste testrit:

IMG_9946.jpg


Ik kan niet wachten tot ik het kenteken binnen heb :]
 
Hij blijft mooi, ik neem een abonnement


De abbonementskosten woren wel elk jaar stilzwijgend verhoogd ;)

Ik heb vandaag alles op de bus gedaan richting de belastingdienst. Ik zou met een aantal dagen het kenteken moeten ontvangen. Dat kan ik dan weer opsturen met het verzoek om het om te wisselen voor ene historisch kenteken. Ik weet nog niet of ik dat ga doen.
 
Ik zou als ik jou was wel het historisch kenteken aanvragen want dan mag je tenminste legaal blauwe platen voeren.Anders moet je met zo'n foeilelijk geel koeienoormerk plaat in de rondte blijven rijden.
 
Ik zou als ik jou was wel het historisch kenteken aanvragen want dan mag je tenminste legaal blauwe platen voeren.Anders moet je met zo'n foeilelijk geel koeienoormerk plaat in de rondte blijven rijden.


Het lijkt me dat dit standaard is bij een keuring van een oldtimer / of in ieder geval door de RDW aangeboden is?
 
Dat kan ik dan weer opsturen met het verzoek om het om te wisselen voor ene historisch kenteken. Ik weet nog niet of ik dat ga doen.

Zo te lezen wat miob beschrijft dus niet.
 
Zo te lezen wat miob beschrijft dus niet.


Nee. Irritant genoeg niet. Als ik het kenteken binnen heb en ik wil ene oldtimer kenteken kan ik het meteen weer terugsturen naar de RDW, 90,-- overmaken, wachten en dan krijg ik een oldtimerkenteken. Beetje krom vind ik het wel.
 
Apart, ik kreeg voor mijn oorspronkelijk Duitse Kever (maar zonder papieren) wel gewoon direct een historisch kenteken, maar goed; dat was 15 jaar geleden en sindsdien heeft de overheid vast wel weer het papierwerk 'niet leuker, maar wel makkelijker' gemaakt :')

Werd trouwens gelijk bij de eerst volgende APK afgekeurd op die kentekenplaten waar de producent blijkbaar was vergeten een leeuwtje in te stempelen ofzo B| .
 
Lullig inderdaad.

Aan de andere zijde schreeuwt zo'n prachtige klassieker om een blauwe plaat natuurlijk !!
 
Apart, ik kreeg voor mijn oorspronkelijk Duitse Kever (maar zonder papieren) wel gewoon direct een historisch kenteken, maar goed; dat was 15 jaar geleden en sindsdien heeft de overheid vast wel weer het papierwerk 'niet leuker, maar wel makkelijker' gemaakt :')

Werd trouwens gelijk bij de eerst volgende APK afgekeurd op die kentekenplaten waar de producent blijkbaar was vergeten een leeuwtje in te stempelen ofzo B| .


Volgens mij zit het hem er in dat ze gewoon matig opgeleid personeel hebben bij de RDW. Ze wisten echt niet wat ze met e motor aanmoesten. Het aanmelden bij de keuring al moeizaam waarbij ik dingen zelf uit moest leggen, de keuring zelf ging niet zoals vooraf beschreven, na de keuring kreeg ik 1 BPM formulier (hadden er 2 moeten zijn) zonder uitleg wat ik er mee moest (achteraf: Daar in een postvak gooien).


Het zou best kunnen dat het direct mogelijk is een klassiekerkenteken te krijgen, maar dan moet alles maar net bij de juiste persoon terecht komen die het toevallig weet.


De activatie van een slapend kenteken van de Ariel van ene maat van mij ging ook al net zo.
 
Voor mijn ajs van 1955 kreeg ik vorig jaar maart een historisch kenteken. Dat heb ik speciaal aangevraagd maar dat was niet nodig zeiden ze bij het RDW want dat kreeg je altijd bij een oude motor. Maar wel met een plastic kaartje.
 
Ach, ik zie zo wel wat er binnenkomt.

Ik twijfel nog wat ik met de plaat zelf wil. De ruimte op de motor is te klein. Ik overweeg twee opties:
- Een kentekenplaat in een aangepaste maat laten maken (weet iemand waar?)
- een goede sign painter het kenteken laten schilderen.

Optie 2 is misschien zoals het hoort, maar het kan ook heel lelijk uitpakken.
 
Precies. Ik kreeg 2 jaar geleden ook direct een historisch kenteken bij een motortje uit 1970. Vreemd dat dat bij jou niet direct zo geregeld wordt.
Ik heb dat motortje trouwens laten keuren in Waddinxveen en vond de medewerkers zeer bekwaam en meewerkend.
 
Volgens mij zit het hem er in dat ze gewoon matig opgeleid personeel hebben bij de RDW. Ze wisten echt niet wat ze met e motor aanmoesten. Het aanmelden bij de keuring al moeizaam waarbij ik dingen zelf uit moest leggen, de keuring zelf ging niet zoals vooraf beschreven, na de keuring kreeg ik 1 BPM formulier (hadden er 2 moeten zijn) zonder uitleg wat ik er mee moest (achteraf: Daar in een postvak gooien).


Het zou best kunnen dat het direct mogelijk is een klassiekerkenteken te krijgen, maar dan moet alles maar net bij de juiste persoon terecht komen die het toevallig weet.


De activatie van een slapend kenteken van de Ariel van ene maat van mij ging ook al net zo.

Over Ariels gesproken (mag andersom dan toch ook in een Terrot topic ;)); in een ander topic had jij het over een jaren '30 Ariel die je nog in onderdelen had liggen. Was wel benieuwd wat voor een aangezien mijn pa een VF500 heeft staan uit 1931 *D
 
Precies. Ik kreeg 2 jaar geleden ook direct een historisch kenteken bij een motortje uit 1970. Vreemd dat dat bij jou niet direct zo geregeld wordt.
Ik heb dat motortje trouwens laten keuren in Waddinxveen en vond de medewerkers zeer bekwaam en meewerkend.


Ik heb hem ook in Waddinxveen laten keuren. De keurmeester kwam zeker wel bekwaam over, ik vraag me af of ik vooraf door de telefoon juist was ingelicht (dien vond zelfs de leeftijd van de banden geen probleem. Ik wel, dus die heb ik vervangen door nieuw).

De baliemedewerkers hadden hier duidelijk geen ervaring mee en wisten niet echt raad met de situatie.
 
Een typisch gevalletje van pech dan. Ik zou toch even bellen met de RDW. Een historisch kenteken is net even wat extra's op zo'n mooie motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan