Silly Season 2017

Ik vind het een grote gok van Vinales wanneer die bij Suzuki blijft.
Het is maar de vraag of de Suzuki een winnaarsfiets wordt.

Het stapje van de subtop naar de absolute top is een grote stap.
Kijk maar naar Ducati (en momenteel Honda)
 
De gedachte alleen is al lachen. Stel dat Dani tekent bij Yamaha en dan beter presteert
als zijn oude teammaat. En dan ook nog voor ´n WK kunnen gaan. :)
 
Dani zn stijl lijkt dan misschien wel heel goed te passen bij de Yamaha maar ik moet nog maar eens zien of hij er wel echt hard mee kan gaan !! het mannetje lijkt me gewoon te licht en te klein, snap niet waarom hij niet zorgt dat hij er een paar kg spiermassa bij krijgt
 
Op Crash.net vatte iemand de situatie van Viñales mooi samen.

Wint ie op Yamaha dan is het de motor
Verliest ie op Yamaha dan is het zijn schuld (want de motor is een bewezen winnaar)

Wint ie op Suzuki dan wint Viñales
Verlies ie op Suzuki dan is het de motor.
.......en bij winst voor Suzuki schrijft hij zichzelf meteen de geschiedenisboeken in.
 
Ik denk dat Vinales de suzuki over de limieten heen trekt. Aleix is echt geen slechte coureur (bij Tech3 erg competitief), maar kan niet zoveel met de soes als Vinales. De Suzuki is momenteel goed voor naast het podium (wanneer de ducatisten eens een keer blijven zitten). Volgend seizoen wellicht meer podium kansen. En dan in 2018.. wie weet wat er dan gebeurt. Wie rijdt waar? Hoe is de staat van de concurrentie? Wat verandert er in de reglementen?

Ik denk dat Vinales er goed aan doet om naar Yamaha te gaan. De eer en roem bij Suzuki is veel waard, maar zo snel mogelijk op een kampioensmotor terecht komen voordat het te laat is (lees alle plekken vergeven en dan blijkt de Soes toch net niet goed genoeg) is denk ik belangrijker.

Maar er zit natuurlijk nog een heel groot juridisch verhaal achter waar wij geen zicht op hebben.
 
Als Pedrosa naar Yamaha zou gaan, wat ik aan zou moedigen, komt er een plekje vrij voor Michael van der Mark!! Dromen mag natuurlijk.
Ik vind dat Vinales bij Suzuki moet blijven, anders blijft de top zo smal. Ik vind het nu al beter worden nu Ducati en Suzuki dichter bij de top komrn en Honda het watminder doet. Als Yamaha Lorenzo verliest colgend jaar, komt het allemaal dichter bij elkaar. :)
 
Ik denk dat Vinales de suzuki over de limieten heen trekt. Aleix is echt geen slechte coureur (bij Tech3 erg competitief), maar kan niet zoveel met de soes als Vinales. De Suzuki is momenteel goed voor naast het podium (wanneer de ducatisten eens een keer blijven zitten). Volgend seizoen wellicht meer podium kansen. En dan in 2018.. wie weet wat er dan gebeurt. Wie rijdt waar? Hoe is de staat van de concurrentie? Wat verandert er in de reglementen?

Ik denk dat Vinales er goed aan doet om naar Yamaha te gaan. De eer en roem bij Suzuki is veel waard, maar zo snel mogelijk op een kampioensmotor terecht komen voordat het te laat is (lees alle plekken vergeven en dan blijkt de Soes toch net niet goed genoeg) is denk ik belangrijker.

Maar er zit natuurlijk nog een heel groot juridisch verhaal achter waar wij geen zicht op hebben.

Wanneer reed Aleix dan voor Tech3?
 
Sorry Dani is een hele goeie rijder maar ik zou toch als Yamaha zijnde niet voor hem kiezen.
Deze jongen rijd al zo lang mee. Heeft al zovaak de kans gekregen om kampioen te worden. Helaas elke keer geplaagd door blessures etc. Tevens is Dani ook erg wisselvallig. Hij kan keihard een race winnen maar ook gewoon 5 races buiten het podium rijden.

Yamaha zou er goed aan doen om Ianonne der bij te nemen. 2 italianen in het team. Denk dat Rossi dat ook wel fijn vind. Tevens moet Vinales gewoon bij Suzuki blijven. Als hij daar zo door gaat gaat hij volgend jaar gewoon serieus meedoen in het kampioenschap aangezien de Honda`s alleen maar problemen hebben kan Suzuki ze volgend jaar zomaar ineens voorbij lopen met de nieuwe motor.

Lorenzo en de duc zal een drama worden. Maar daar kijk ik graag naar.
 
Laatst bewerkt:

De wens is meer de vader van de gedachte....... Deze Spanjaarden hopen het wel denk ik.

Ik hoop het ook. Honda maakt er een zootje van. Zowel in wsbk, als in MotoGP. Hoop dat ze flink om de oren worden gereden de rest van het jaar. Dani is bijna net zo goed als Jorge denk ik.... Alleen hij heeft niet al die jaren op die Yamaha gezeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan