Uitlaat Cbr 600 RR onder een F2?

Jeroen_H

Rookie
10 mei 2016
11
0
Goedenavond. Ik ben net lid geworden dus vergeef me dat ik nog niet alle gebruiken ken. ;-)
Weet iemand of het mogelijk is - zonder zware ingrepen - de uitlaat onder het zadel te monteren bij een F2? Ik wil een soort caferacer maken en dit leek me een mooie kunstgreep. Al het plastiek is reeds verwijderd en er lijkt behoorlijk wat ruimte te zitten tussen zitting en achterwiel. Graag advies :-)

Groet!
Jeroen
 
Dit gaat zeker niet zonder slag of stoot lukken. Er zijn wel mensen op het forum die zoiets voor je kunnen maken tegen betaling hoor, maar het is verre van plug and play.

:^

"Makkelijkste" lijkt mij om een subframe van een 600RR te scoren en deze op je motor ziet te lassen. Zo heb je de ophangpunten en hoeft het verder alleen pas gemaakt te worden zodat het aansluit op jouw subframe spruitstuk.

Een beetje lasser kan dat vast zonder problemen voor elkaar krijgen, maar het zal wel een pas en meetwerkje worden.

In dit geval ook opletten dat je een subframe koopt welke bij de uitlaat hoort. Het subframe van een 2003-2004 model is anders dan die van het 2005-2006 model en deze dempers zijn dan ook niet uitwisselbaar (evenals het kontje \ kunststof).
Het 2007 model is ook weer anders. Wellicht dat er bij jongere modellen ook weer verschil zit.
 
Laatst bewerkt:
Helder! Dank voor de info. Dit lijkt me iets teveel van het goede voor m'n eerste project :). Dan maar op zoek naar een passend uitlaatsysteem voor m'n F2.

Als je toevallig een metaalbewerker in jouw vriendenkring hebt dan valt het best mee denk ik.

Een vriend van mij is bezig zijn zx9r om te bouwen naar naked en daar komt een subframe en kontje op van een Z1000. Hij last zelf voor zijn beroep en heeft laten zien hoe en wat. Als je kan lassen is het allemaal niet zo moeilijk. Het heeft natuurlijk wel de tijd nodig om het netjes te krijgen.
 
Ook jullie bedankt voor de info :-). Voorlopig ga ik maar voor de 'normale' oplossing. Weet iemand of er nog andere bochten onder een pc25 passen? Want meteen ruim 300 euro uitgeven voor rvs (de motor was de helft) is met vooralsnog te gortig :)
 
Dacht dat er een bestaand iets voor was toendertijd, een soloseat-unit met uitlaat, ik meen van Bos ?
zoiets ?
full


Verder wel eens een CBR-F racer hier te koop zien staan met de demper van een 2003RR in de kont, wat wel met een beetje ruige bocht aan de zijkant dus zal wel wat gelas en gebuig aan te pas komen dan..
 
Ook jullie bedankt voor de info :-). Voorlopig ga ik maar voor de 'normale' oplossing. Weet iemand of er nog andere bochten onder een pc25 passen? Want meteen ruim 300 euro uitgeven voor rvs (de motor was de helft) is met vooralsnog te gortig :)

Je moet dat gewoon anders uitleggen. Je hebt de motor al supergoedkoop op de kop getikt, geld wat je nu dus over hebt gehouden voor modificaties.

Zonder gekheid, als je dat als maatstaf houd kun je ben ik bang überhaupt weinig verbouwen...
 
Je moet dat gewoon anders uitleggen. Je hebt de motor al supergoedkoop op de kop getikt, geld wat je nu dus over hebt gehouden voor modificaties.

Zonder gekheid, als je dat als maatstaf houd kun je ben ik bang überhaupt weinig verbouwen...
Sorry thijs, dat zie je toch echt verkeerd! Bij een motor van 150 euro ga je bijvoorbeeld ook nooit voor meer dan 2 tientjes tanken. Dat is ie gewoon niet meer waard. Gaat dan ook normale htk lucht in de banden ipv speciale zomer- en winterlucht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan