Terrot HO(S)

Bij de RDW lijkt de helft van de werknemers daar de eigen regels niet te snappen.
Ik kreeg bij de keuring meteen al een blauw-kenteken. Terwijl me over de telefoon was gezegd dat een motor alleen een blauw kenteken krijgt als deze langer dan 25 jaar in NL is geregistreerd(aldus een 'expert' aarna je 3 keer doorverbonden wordt)..en zo meer..
 
01 mei 2016 @ 10:38~[/message]:~[/b]
Ach, ik zie zo wel wat er binnenkomt.

Ik twijfel nog wat ik met de plaat zelf wil. De ruimte op de motor is te klein. Ik overweeg twee opties:
- Een kentekenplaat in een aangepaste maat laten maken (weet iemand waar?)
- een goede sign painter het kenteken laten schilderen.

Optie 2 is misschien zoals het hoort, maar het kan ook heel lelijk uitpakken.~[/quote]


Heb mijn platen legaal en illegaal hier laten maken www.velthuisreclame.nl


Gewoon thuis opgestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip!

gisteren helaas nog geen kenteken in de bus :(
 
Thuis: Geen brief van de RDW -O-

Toch maar even bellen: Ja hoor meneer. Er is ene kenteken uitgegeven *O* , dat mogen we je alleen niet doorgeven -O-

Maar dat kan via DigiD *O* Wachtwoord werkt niet -O- Wachtwoord reset werkt niet :( :( :( :(

Gelukkig ben ik 'vrij handig ' (het is mijn werk) met open data. Dus alsnog het kenteken achterhaald, toegevoegd aan de verzekering, schaar en karton gepakt en zo maar eens ene rondje ploffen :+ *D
 
Owja, het kenteken begint met een Z :)

Oldtimerkenteken dus!
 
Dat was leuk :)

Helemala soepel ging het niet. Ik heb het idee dat de timing nog niet helemaal lekker staat en ik ben een belangrijke schroef verloren. Dat laatste baal ik best van, maar ik kon hem ook echt niet meer vinden.

Maar goed, de eerste kilometers zitten er op!
 
Blauwe plaat kan je gewoon laten maken/bestellen bij de motor of autoboer, er zit dan evt alleen geen keur stempeltje in. Fuck dat, alsof een agent daar naar gaat kijken. Zolang de kenteken nummers natuurlijk gewoon maar kloppen.
 
Blauwe plaat kan je gewoon laten maken/bestellen bij de motor of autoboer, er zit dan evt alleen geen keur stempeltje in. Fuck dat, alsof een agent daar naar gaat kijken. Zolang de kenteken nummers natuurlijk gewoon maar kloppen.


Mijn ervaring is dat je met dit soort oude meuk sowieso met veel meer weg komt, maar een stempel hoeft idd niet op een blauwe plaat voor zover ik weet.
 
Blauw heeft geen stempel nodig.


Gefeliciteerd met je kenteken en je eerste kilometers! Top fiets :)

Dat dus :)

Dank je! Je voelt je ook wel koning op dat ding, alleen hebben mijn onderdanen, vooral bij het langzame wegtrekken bij een stoplicht, wel wat weinig geduld/respect.
 
Niet altijd, die van mij begint ook met een Z maar ik mag er geen blauwe plaat op.

Maar dat heeft met bouwjaar te maken, dus daar heb jij geen last van :+

Gewoon een blauwe plaat erop! IK heb ooit een Jawa uit de jaren 80 verbouwd tot cafe racer inclu blauwe plaat. Oom agent weet echt niet wanneer je wel of niet een blauwe plaat mag dragen. En al helemaal niet bij een Z plaat!
 
Gewoon een blauwe plaat erop! IK heb ooit een Jawa uit de jaren 80 verbouwd tot cafe racer inclu blauwe plaat. Oom agent weet echt niet wanneer je wel of niet een blauwe plaat mag dragen. En al helemaal niet bij een Z plaat!
Doe ik ook! Maar het is dus niet zo dat het automatisch mag bij een Z.

Volens mij zijn ze halverwege 78 afgestapt van Z platen, en de regelgeving is dat blauw mag tot met '77. Ofzo.

Terug naar de Terrot!
 
Doe ik ook! Maar het is dus niet zo dat het automatisch mag bij een Z.

Volens mij zijn ze halverwege 78 afgestapt van Z platen, en de regelgeving is dat blauw mag tot met '77. Ofzo.

Terug naar de Terrot!


De laatst uitgegeven kentekens van de RDW beginnen allemaal met een nummer, dus ik mag er toch wel van uit gaan dat het een klassiekerkenteken is :)
 
De Z-reeks is inderdaad een klassieker kenteken. Volgens mij beginnen de motorkentekens allemaal met ZM.
Een blauwe plaat moet wel degelijk een keurmerk hebben. De officiële platenboer zet er een stempel van een leeuw met zijn kenmerk in.
 
De Z-reeks is inderdaad een klassieker kenteken. Volgens mij beginnen de motorkentekens allemaal met ZM.
Klopt niet helemaal: ook na 1 januari 1978 (verplichte invoering van de gele kentekenplaat) liep de Z-reeks nog door en het hele alfabet is aan bod geweest. Zo heeft een maat van mij een BMW R100RS uit 1977 en zijn kenteken begint met ZE en mijn BMW R100RT is 9 januari 1980 op kenteken gekomen en begint met ZU. Pas na afloop van de "Z-reeks" begon de kentekenreeks met altijd de "M" van motorfiets erin.
Een blauwe plaat moet wel degelijk een keurmerk hebben. De officiële platenboer zet er een stempel van een leeuw met zijn kenmerk in.
Klopt als een bus!
 
Bovenstaande klopt als een zwerende vinger.

ZL-..-.. en ZR-..-.. als kentekens. Beiden uit 1979. En een MD-..-DP uit 1982 in m'n garage staan.





Enne, de '79ers, ook beiden blauw. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Misschien was ik niet helder,
De Z nummer zijn uitegeven voor nieuw geregistreerde klassieke motoren. Modernere motoren beginnen inderdaad met een M. Maar de klassiekers met ZM.
Ik heb een motor gehad uit 1969 die na import in 1991 een kenteken ZM-01-01 kreeg.
 
Dat dus :)

Dank je! Je voelt je ook wel koning op dat ding, alleen hebben mijn onderdanen, vooral bij het langzame wegtrekken bij een stoplicht, wel wat weinig geduld/respect.

op 16 oktober vorig jaar, toen je 'm net gekocht had, schreef ik: de provinciale weg is eigenlijk heden ten dage al gevaarlijk terrein met zo'n ding.

Dat ben/ga je nu dus (aan het) ondervinden...
 
op 16 oktober vorig jaar, toen je 'm net gekocht had, schreef ik: de provinciale weg is eigenlijk heden ten dage al gevaarlijk terrein met zo'n ding.

Dat ben/ga je nu dus (aan het) ondervinden...

Hoho, het was een observatie, geen klacht!

Bovendien: Hij loopt nu (heel) veel beter. Dus ik ben ook veel vlotter weg.



Deze foto is best ver van mijn huis gemaakt ;)
 
Wel, de omweg was de moeite.


Zeker! Heerlijk geploft en eigenlijk maar 2 problemen ervaren: De choke kabel was losgeschoten uit de stelhendel. Hij ging vrij snel steeds rommeliger lopen, maar dat was heel snel opgelost. Vervelender is dat er toch nog wel wat vuil is losgekomen in de tank waardoor de benzinekraan een paar keer dicht kwam te zitten. Verder voelt het allemaal erg degelijk. Hij start in 1 schop (warm en koud) en ik hoor geen bijgeluiden.


Verder rijdt het allemaal erg goed. Dat handschakelen vergt ook nauwelijks wennen en is eigenlijk alleen echt vervelender als je in een drukke situatie op iets van een rotonde af rijdt en je vanalles tegelijk moet doen. Dat wordt nog wat erger gemaakt doordat de achterrem een stuk achter de voetsteun staat zodat je echt je hele voet moet verplaatsen om hem te gebruiken.

Gisteren ook een kentekenplaatje besteld, blijkbaar bestaat er iets van een 'Italiaanse plaat', die moet precies passen.

Kentekenplaat Italiaans – Velthuis Reclame – Kentekenplaten en totaal belettering


Nu nog de pedestrianslicer (voor 'nummer'plaat) laten beschilderen door een signmaker. Ik denk dat ik die niet monteer, maar als ie ergens staat kan ik hem er wel zo opzetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan