"Bazzaz Quickshifter lijkt niet te werken"

Alkmaar-21

MF'er
7 mei 2016
33
0
heerhugowaard
goedemiddag,

ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen over mn niet werkende quickshifter.
althans dat denk ik :9 ...

ik heb een R1 uit 2009.
ik heb al een paar keer geprobeerd om te schakelen in hoge toeren zonder koppeling. echter lukt dat niet. ( wel geef ik volgas he )..

in geen enkele versnelling doet het systeem het.

wie kan mij überhaupt wat meer vertellen hoe dit systeem wat ik hebt werkt, en hoe ik kan zien of het wel werkt?. (het kastje heb ik in mn seat) sensor is aangesloten op mn schakel pedaal en een tandwiel erboven. :P ..
wel heb ik ook acrapovic dempers, met "Y" stuk. weet niet of dat er ook mee te maken kan hebben qua afstelling.

Bedankt alvast. :}



dit systeem heb ik . :)
full
 
dat plaatje wat ik hierboven hebt geupload .. is dat kabeltje niet de sensor? zoniet weet ik wel de reden van het niet werkende quickshifter bij m'n r1 .. dan heb ik hoogst waarschijnlijk geen sensor blijkbaar hahah
 
Laatst bewerkt:
Dit is de 2009 handleiding, misschien heb je er wat aan!
Heb je wel de coil harnass er ook op zitten? (zie de pdf)

De coil harnass zit aan je (4)bobine-pijpen (op je bougies). Zonder coil harness wordt de vonk niet onderbroken. En dan kan je ook niet schakelen met vol gas. Kracht is dan te groot waardoor je de versnelling/tandwielen gewoon niet uit elkaar kan drukken/stampen.



http://www.revzilla.com/assets/0000...traction_control_system_yamaha_r120092013.pdf
 
Laatst bewerkt:
m'n '' kastje'' doet het wel. geeft blauw gekleurde bazzaz. beetje paars kleurig zijn de "rondjes shift/diag.

dus hij staat wel aan. maatja of ie het ook doet? aan de andere kant dat kastje is aangesloten geweest denk ik. en de motor rij op het moment gewoon super. zou ie anders niet slechter gaan lopen als dat kastje opeens stuk zou zijn . aangezien je er ook de mengsel ermee kan aansturen?
 
m'n '' kastje'' doet het wel. geeft blauw gekleurde bazzaz. beetje paars kleurig zijn de "rondjes shift/diag.

dus hij staat wel aan. maatja of ie het ook doet? aan de andere kant dat kastje is aangesloten geweest denk ik. en de motor rij op het moment gewoon super. zou ie anders niet slechter gaan lopen als dat kastje opeens stuk zou zijn . aangezien je er ook de mengsel ermee kan aansturen?

Als je kastje stuk is, dan geeft is gewoon een 0 door (dus 0 aanpassing ten opzichte van normaal).

Je moet niet je kastje checken, je moet dat ding bij je schakelstang checken! Daar zitten ook lichtjes op.

Sorry, maar ga AUB naar iemand met kennis er van.. Als je al kan diagnostiseren wat er fout is, dan moet je ook nog gereedschap pakken om het op te lossen en daar kunnen de echte fouten gebeuren.
 
okee is goed. ik was ook niet van plan om er zelf aan te sleutelen. nogmaals ik heb er niet echt de kennis van, maar wil het wel graag leren/weten vandaar dat ik mn verhalen deel met leden van dit forum. in elk geval bedankt voor je inzet! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan