dB killer vragen

Pindaa4

MF'er
9 sep 2015
47
0
Eindhoven
Hallo,

Ik ben bezig met het zoeken naar een dB killer.

Nu ben ik deze tegen gekomen,

DB-killer RVS universeel 28mm & 32mm : Diversen
&
404 pagina

- In de ene zitten nog extra gaten. Wat is hier het nu van?

- Mijn uitlaat heeft een binnen diameter van 29mm en is recht. Zelf wilde ik het deel wat een kleine bocht maakt eraf slijpen dan met het zelfde principe het rechts deel in de uitlaat bevestigen. Is dit verstandig?

- De maten die worden vermeld snap ik ook niet;

DB-killer RVS universeel 28mm (Diameter?)
Totale lengte: ong. 24,5cm
Totale hoogte: 38mm

Hoezo komen ze bij hoogte?

- Heeft er iemand ervaring met deze dingen? Werken ze goed?

Laters,

Pindaa
 
Sorry , maar je hebt werktuigbouw gedaan, ......

Dan
A:.... wat is dat voor een opleiding
B: ....als je zo'n ding op de foto zie krijg je dan niet de neiging om naar de gamma te gaan om een stuk verwarmingspijp van 3 euro te halen
C: hier zijn al hele topics over geschreven
 
Werken ze goed?

Is maar net afhankelijk van waar je ze in propt.
Zelf geen directe ervaring mee, maar een vriend van me heeft ooit zo'n standaard ding in z'n uitlaat gemonteerd.

Nou dat was geen succes. Die dB killer was veel te zwaar en 'killde' ook meteen 20% van z'n vermogen. Motor was niet meer normaal rijdbaar.

dB killer is toen beetje bij beetje gemodificeerd door te slijpen, extra gaten te boren etc etc. Uiteindelijk had hij iets wat 'werkbaar' was, maar verre van optimaal.
 
Sorry , maar je hebt werktuigbouw gedaan, ......

Dan
A:.... wat is dat voor een opleiding
B: ....als je zo'n ding op de foto zie krijg je dan niet de neiging om naar de gamma te gaan om een stuk verwarmingspijp van 3 euro te halen
C: hier zijn al hele topics over geschreven

A: Een matige.
B: Ik neem aan dat dit niet een recht lopende buis is, er moet toch binnen in nog iets zitten..
C: Ik ga ze wel ff checken.
 
Werken ze goed?

Is maar net afhankelijk van waar je ze in propt.
Zelf geen directe ervaring mee, maar een vriend van me heeft ooit zo'n standaard ding in z'n uitlaat gemonteerd.

Nou dat was geen succes. Die dB killer was veel te zwaar en 'killde' ook meteen 20% van z'n vermogen. Motor was niet meer normaal rijdbaar.

dB killer is toen beetje bij beetje gemodificeerd door te slijpen, extra gaten te boren etc etc. Uiteindelijk had hij iets wat 'werkbaar' was, maar verre van optimaal.

Ik wil ze aan het einde van mijn open uitlaat monteren.
 
zelf maken :+

Als je de werking van een demper snapt Absorptie / reflectie, dan snap je ook de werking van de DB killer.

Overigens zijn er ook genoeg bedrijven waar je een db killertje kan laten maken voor je uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
A: Een matige.
B: Ik neem aan dat dit niet een recht lopende buis is, er moet toch binnen in nog iets zitten..
C: Ik ga ze wel ff checken.

Het is alleen geen rechtlopende buis als dat niet in je uitlaat kan, google op ploatjes , en je kunt aan het experimenteren gaan..

Is gewoon een stukje pijp, dat er voor moet zorgen dat je drukgolven ( geluid) de demper in "gekaatst" worden, en zo hun kracht verliezen....
Wij stonden ooit aan de poort van imola om een dagje te rijden, en mochten er niet op vanwegen het ontbreken van een DB eater...dus even naar de plaatselijke ijzerwarenhandel, een stukje verwarmingspijp gekocht, er in geschroefd, beetje bijzagen, en hoppa goedgekeurd voor het circuit....
Dus nogmaals hoe moeilijk kan het zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan