Het Ducati Diavel topic

En helpt zo'n motorrit tegen aanslagen? Hoe werkt dat precies?

Helpen zal dat waarschijnlijk niet doen Vyvyan , maar het ging meer om het gebaar ...
Het gevoel van vrijheid wat voor motorrijders zo belangrijk is , komt ongeveer overeen met het gevoel van de Belgen na de aanslagen , geen enkele terrorist mag onze vrijheid ontnemen met hun weerzinwekkende daden . Dit mogen we niet laten gebeuren :( :( :(
Daarom was deze tocht door de hoofdstad , met een toespraak en bloemenkrans neerlegging aan het getroffen metrostation .
 
Helpen zal dat waarschijnlijk niet doen Vyvyan , maar het ging meer om het gebaar ...
Het gevoel van vrijheid wat voor motorrijders zo belangrijk is , komt ongeveer overeen met het gevoel van de Belgen na de aanslagen , geen enkele terrorist mag onze vrijheid ontnemen met hun weerzinwekkende daden . Dit mogen we niet laten gebeuren :( :( :(
Daarom was deze tocht door de hoofdstad , met een toespraak en bloemenkrans neerlegging aan het getroffen metrostation .

Het gevoel van vrijheid wat voor motorrijders zo belangrijk is komt ongeveer overeen met het gevoel van de Belgen na de aanslagen: namelijk ze willen niet opgeblazen worden?
 
Ik heb onlangs de Michelin Pilot Power 3 voor- en achterband gekocht voor mijn Ducati Diavel. Online want: goedkoper.

Echter: de ducatidealer wil ze niet plaatsen met als excuus: "we kunnen dat niet doen vanwege aansprakelijkheid". Onzin. U bedoelt: ik loop mijn vette marge mis.

Ben vervolgens naar een bandenfitter hier in Almere gegaan. Deze wilde ze uiteraard wel plaatsen, maar had er de tools niet voor. Blijkbaar heeft de Diavel een grotere diameter moer dan de meeste motoren met ook een specifieke vertanding?

Zijn er hier meer die hun banden online kopen? Waar laten jullie dan deze banden plaatsen?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik laat ze bij mijn dealer er op zetten. Daar koop ik ze ook. Volgens mij is de prijs wel goed.

Anders wat dealers bellen om te vragen of ze het doen? Biggelaar, Motortoer en Moto Puro heb ik goede ervaringen mee.
 
Opgelost! Michelin Pilot Power 3 vóór en achter gemonteerd.

Wat betalen jullie voor banden incl. monteren?

Ik heb betaald:
- Achterband: 170,90 (Michelin Pilot Power 3; de Pirelli kost 153,80)
- Voorband: 100,30
- Monteren: gratis :-)

Totaal: 271,20
 
Laatst bewerkt:
ik betaal voor pirelli's ongeveer hetzelfde bij de dealer.

Zaltbommel.



Opgelost! Michelin Pilot Power 3 vóór en achter gemonteerd.

Wat betalen jullie voor banden incl. monteren?

Ik heb betaald:
- Achterband: 170,90 (Michelin Pilot Power 3; de Pirelli kost 153,80)
- Voorband: 100,30
- Monteren: gratis :-)

Totaal: 271,20
 
Ik moest bij de dealer € 500 neertellen voor de banden + montage, dit heb ik dus niet gedaan en de banden online besteld. Daar waren de banden samen ongeveer €250 en heb ze er toen door iemand op laten zetten.

Verbaas mij eigenlijk dat het bij jullie dealers zo 'goedkoop' is.
 
Ik heb destijds bij Zaltbommel en Nuenen min of meer hetzelfde betaald, rond de 300,-
 
Conclusie: online banden bestellen en bij bandenfitter laten plaatsen is niet (veel) goedkoper dan bij dealer?!

Afgezien van de reactie van Mikey dan: de ca. 500 euro bij dealer
 
Laatst bewerkt:
Wat een vreemd gevoel trouwens als je op nieuwe banden door de bocht gaat,....net alsof je er doorheen glijd en ieder moment onderuit kunt gaan....is dat normaal?
 
Wat een vreemd gevoel trouwens als je op nieuwe banden door de bocht gaat,....net alsof je er doorheen glijd en ieder moment onderuit kunt gaan....is dat normaal?

Ja dat is altijd bij nieuwe banden.. Altijd eerst even ca. 150 km rustig de bochten door.

Volgens mij is het zo dat de banden een soort siliconen in het rubber hebben zodat deze niet aan de mallen blijven plakken wanneer ze gemaakt worden. Dit moet eruit zweten tijdens het rijden als de banden warm worden, vandaar dat ook een schuurpapiertje langs je nieuwe banden halen niet helpt wat je wel eens hoort.

Correct me if I'm wrong..
 
Ja hoor, dat hebben ze gezegd,...en er zat een sticker op mijn achteruitkijkspiegel,.... Maar dat het zo heftig zou zijn had ik niet verwacht.

Nou en of is dat heftig, zeker met dit beest. En klopt helemaal @mikey1883.

Dus niet zo:
:N

Maar zo: How to break in new motorcycle tyres - Motorbike Writer

Extract:
"
The best way for a tyre to lose its gloss and become sticky is to heat it up and the most effective way to heat a tyre is slowly over a long-distance ride. Racers don’t have that luxury, so they use tyre warmers which they apply about an hour before a race to warm the tyre slowly and evenly.

Most riders seem to think that weaving around on the road like racers on a warm-up lap is the best way to “scuff-up” the tread. However, that is very risky as you could slip over on the glossy surface. Remember, racers are weaving around to keep the heat in the tyre after it has already been warmed up in the garage. Since most riders don’t have access to tyre warmers, tyre manufacturers suggest a long ride of 160-200km to heat the tyres
...
Before you can start to push the lean limits, get off your bike and feel the tyre temperature with your hand. If it’s hot, you can gradually increase acceleration and braking to get it really hot. Then you should be right to start leaning it over.

Sounds over-cautious? You betcha! You don’t want to be embarrassed, injured, or left with a damaged bike like I did.
"
 
Laatst bewerkt:
Hier is de factuur. Het is een stevig bedrag, echter ik ben zeer tevreden over de geleverde service: om 9 uur 's ochtends gebracht, vervangende motor stond klaar, om 12.15 smsje dat de motor klaar was. Vind ik ook heel wat waard! En ik vertrouw mijn dealer.

Ashampoo_Snap_2016.05.21_13h03m01s_003__zpsyg6vsz2c.jpg
 
Hier is de factuur. Het is een stevig bedrag, echter ik ben zeer tevreden over de geleverde service: om 9 uur 's ochtends gebracht, vervangende motor stond klaar, om 12.15 smsje dat de motor klaar was. Vind ik ook heel wat waard! En ik vertrouw mijn dealer.

[afbeelding]
Niks mis mee idd :)

Alleen de "bandenverwijderingsbijdrage" vind ik :/
Er is nl een wettelijke regeling voor autobanden, niet voor motorbanden.
 
~
Hier is de factuur. Het is een stevig bedrag, echter ik ben zeer tevreden over de geleverde service: om 9 uur 's ochtends gebracht, vervangende motor stond klaar, om 12.15 smsje dat de motor klaar was. Vind ik ook heel wat waard! En ik vertrouw mijn dealer.

[afbeelding][/quote

Thanks! Banden zijn dus toch bij elkaar zo'n 140 euro duurder dan wanneer je ze online koopt.
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Banden zijn dus toch bij elkaar zo'n 140 euro duurder dan wanneer je ze online koopt.

Klopt! Daarvoor moet je dus bestellen, thuis zijn om de banden te ontvangen, iemand vinden die ze kan en wil monteren, de banden vervoeren etcetera. Of je dit ervoor over hebt is een persoonlijke afweging. Ik ben ook blij dat er goede en betrouwbare dealers overblijven en niet alleen bandenschuivers/webshops.
 
140 euro is dan snel verdiend als je er alleen maar dat voor hoeft te doen.
Monteren bij de plaatselijke bandenboer kost doorgaans 12,50 per band. Hou je nog 110,- over voor een paar tanks benzine. :]
 
140 euro is dan snel verdiend als je er alleen maar dat voor hoeft te doen.
Monteren bij de plaatselijke bandenboer kost doorgaans 12,50 per band. Hou je nog 110,- over voor een paar tanks benzine. :]

Tsja, hangt ook van je uursalaris af; ik hou meer over als ik in die tijd gewoon werk *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan