Kawasaki Z750B Caferacer

vandaag de stuuruitslag op zijn plek gelast.
image5.JPG


image4.JPG
 
Laatst bewerkt:
Maar ik denk dat jouw constructie ook een stuk makkelijker kan. Gewoon je kenteken plaat schranieren met een veertje en onder op je kentekenplaat een wieltje/lager op je band laten rusten. Normaal druk de band met 100 á 150kg op het afvalt, dus een wieltje of lager heeft geen negatief effect, zolang deze maar meedraaid.~[/i]
Dat zou ik persoonlijk niet doen, iedere keer als hij raakt en weer lost krijg je dan het geluid van een wieltje dat nog uitspint. En denk je maar eens in wat er gaat gebeuren als het wieltje blokkeert en je de pech hebt dat hij grip pakt en zo je kenteken tussen je achter brug gooit..

Ik zou zoals al geopperd met een kabel werken. Ofwel een standaard gaskabel met een veer om hem terug in de normale stand te krijgen. Ofwel met een stijve kabel (wordt gebruikt voor versnellingsbakken als ik me niet vergis). Daarmee kun je niet enkel trekken, maar ook duwen.
 
Heb je het balhoofdlager laten zitten tijdens het lassen?
Wat wil je voor de zak en hamer hebben?

Heb het balhoofdlager wel laten zitten ja. Rustig puntje voor puntje vast gezet. Heb dus geprobeerd om de temperatuur zo laag mogelijk te houden.

Ben met de aanschaf van die zak en hamer aardig gematst, nieuw ben je samen al snel €170 kwijt.
€70 inclusief verzendkosten lijkt me wel een nette prijs (maar bieden mag ook). Gooi ik het zand er wel uit, maar dat hebben ze bij jou in overvloed!
 
Laatst bewerkt:
Ik houd het even in gedachten Vincent,ben op het moment bezig mijn tank aan de binnenkant aan te passen.Rechte stalen plaatjes met een zetbankje,is nog een heel gedoe :)

Kan met bewondering kijken hoe mensen zelf een tank maken,dat zou ik ooit nog eens zelf willen doen :+
 
Haha grappig, ik heb eind vorig jaar hetzelfde lasapparaatje gekocht.
Tot nu toe veel plezier van gehad.

Ja volgens mij is het wel een prima ding :)!

Nu ik een lasapparaat heb zit ik natuurlijk ook te denken over het uitlaat systeem.
Net even in photoshop gekeken wat ik het mooiste vind

uitlaat3.jpg


uitlaat1.jpg


uitlaa2.jpg


Denk dat ik de laatste toch het mooist vind. De motor lijkt op die manier langer/lager o.i.d.
En natuurlijk gewoon een mooie klassieke uitstraling met een lange Megaton uitlaat
 
Gewoon lekker klassiek houden, de voorpijp wat langer houden ( onder de voetsteun door) en de demper onder een hoek van 30 graden omhoog.
 
Ik zou het uitlaatsysteem wel een beetje lengte geven,zoals in het eerste plaatje.Loopt ie ws beter op en minder last van knallen bij gas dicht.
En je moet je afvragen of je nog wat geluid wilt dempen,dat valt met megatons niet mee :+
 
full


Ik had Norton S pipes erop. Mooi geluid en hij liep er echt goed mee. Net een Commando die voortdurend in het rode gebied draaide _O-

Dan wijs je wel terug naar de oude tijd. Dat moet je willen...

Eigenlijk was ik in 1992 mijn tijd ver vooruit. Beetje klungelig caféracer bouwen.

Dat geldt niet voor jou hoor. :) Ziet er nog steeds prachtig uit. ;)
 
Laatst bewerkt:
De laatste vind ik ook het beste staan. De bochten zouden nog wat ronder mogen, zoals bij dit voorbeeld:

mv_tam11.jpg


Dit zou eventueel ook wel vet zijn aan beide zijden:

Matchless%20G50%201961.jpg


Je hebt een PM btw.
 
Ik denk wel echt dat ik de uitlaat gewoon recht met het frame mee naar achter willen lopen, anders komen er teveel lijnen in denk ik.

Wat betreft demping is er natuurlijk altijd wat over te zeggen. Maar vandaar ook dat ik sowieso vrij lange dempers wil.
Die in de onderste plaatjes zijn +/- 65cm lang.

Mijn pa heeft een triumph Thruxton:
triumph-thruxton-review.jpg


Waar nu open pijpen onder zitten, en de originele dempers ook nog bij zaten. Volgens mij mocht ik die dempers eventueel ook gebruiken!
 
onder het blok lekker compact vind ik persoonlijk wel gaaf staan :P

maar de langere optie ziet er zeker niet verkeerd uit en geeft wellicht minder gedoe. :Y
 
Koplampring heb ik helaas niet meer. Die was ook al doorgeroest. Alle onderdelen heb ik aan marking verkocht. Ik heb alleen nog een paar 650 wielen.
Die koplampring kun je krijgen bij kawaparts en anders heeft JVmotors leuke betaalbare koplampen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan