Tjilpend geluid FJ600 open filters?

Etienne21

MF veteraan
2 jun 2007
5.050
291
Ik heb vandaag mijn FJ600 bwjr 88 weer opgebouwd en aan de praat gekregen.
Ik heb er onder andere open uitlaten opgebouwd en open luchtfilters gemonteerd.
Nu hoor ik bij het stationair lopen een soort tjilpend geluid wat ik niet helemaal kan plaatsen.
Er wordt genoemd dat dit door de open luchtfilters komt, maar daar had ik eigenlijk meer een soort van zuigend geluid verwacht.
komt iemand dit geluid bekend voor?


Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Rijdt de motor voor de rest wel goed?
Eerste wat mij te binnen schiet: Misschien 1 v/d aansluitingen van vacuumslangetjes van je originele luchtfilter niet afgesloten?
Wel mooie uitlaten overigens, maar bij en open filters en open uitlaten moet je wel je carbs aanpassen (ik zou een run op de testbank doen). :$
 
Ik moet hem nog afstellen. Vandaag was het belangrijkste hem weer aan het lopen te krijgen.
Hij is nog lang niet klaar, rijden zal nog wel even duren.

Het complete luchtfilterhuis is verwijderd. De enige slang die daar aan zat was die van de carterontluchting. Daar zit nu zo'n mini luchtfilter op.
 
Ik heb vandaag mijn FJ600 bwjr 88 weer opgebouwd en aan de praat gekregen.
Ik heb er onder andere open uitlaten opgebouwd en open luchtfilters gemonteerd.
Nu hoor ik bij het stationair lopen een soort tjilpend geluid wat ik niet helemaal kan plaatsen.
Er wordt genoemd dat dit door de open luchtfilters komt, maar daar had ik eigenlijk meer een soort van zuigend geluid verwacht.
komt iemand dit geluid bekend voor?


Alvast bedankt voor jullie reacties.
Diagnose vanaf filmpje is lastig.
Wat ik hoor, is geluid dat ik zou verwachten zonder de oem airbox.
Normaal dus bij die open kelkjes.
 
Had het ook, bleek valse lucht aan te zuigen langs inlaat rubber. Aansluiting aan het blok. was opgelost met vloeibare pakking, inmiddels nieuwe rubber gemonteerd.

Ik heb hem nu ook op de testbank gehad(Ruud Frederiks Goes), maar ik vind de topsnelheid erg tegen vallen had minimaal 180km/u verwacht.

Hij trekt wel heel goed op...
 
Terug
Bovenaan Onderaan