Aansluiten indicator

richard02

MF'er
31 aug 2013
66
1
lelystad
Hai motorfanaten,

Ik heb een PZRacing gearindicator van een Yamaha r1 maar wil die monteren op een zx10r. Heeft een indicator altijd een voeding en massa nodig?? De connectors passen natuurlijk niet (r1 speedometer en tachometer) maar de zx10r word aangesloten op de diagnose stekker. Wil 'm hier op aansluiten maar heb geen schema. Heb 5 kleuren, wit, zwart, rood, groen en geel. Wit is voor t inlezen en geel voor rpm... kunnen jullie mij helpen??

Mvgr Richard
 
ZX1000-C2.pdf

ik heb in google zx10r 2005 ingetikt voor je, een schema of werkplaatsboek moet je echt raadplegen of hebben wil je aan dit soort zaken sleutelen (om niet in de blunder topic te eindigen ;-)

Maar zie in het werkplaatshandboek (zie pdf) dat de Zx10r een gear position switch heeft!
hoofd 16 blz 97.
ik neem aan dat "plug & play" waarschijnlijk direct van de position switch het signaal afhaalt.
(een universeel gear indigator berekend het via RPM & Speed).

even opletten dus als je kijkt / vergelijkt met andere... welke manier er dan gebruikt wordt/is...
 
Laatst bewerkt:
Hai Norwin, dank... wil eigenlijk ook noet in t blunder topic eindigen haha. De indicator van de R1 word aangesloten op de speedsensor en tachometer (volgens handleiding die ik uiteraard gevolgd heb) dacht dit ook bij de zx10r te doen maar daar geeft ie niets. Dus zal toch via de diagnose stekker moeten. Ga uiteraard zo jouw link bestuderen... thnx
 
De handleiding van PZRacing voor installatie indicator zx10r zegt dat ie op de diagnose stekker aangesloten moet worden... wel vreemd als de 10 is voorzien van een gear position switch. Rare jongens die Romeinen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan