Lekkende gulp, wie heeft de gouden tip?

Maartenn

Die hard MF'er
30 jul 2015
287
1
Warmond
Ik rijd altijd in leren pak, en dat is behoorlijk waterdicht. De enige plek die nogal eens problemen oplevert is de gulp. Die zit in een kuiltje, en vangt water op. Na enige regen loopt dat in een straaltje langs mn zak. Ben ik de enige? Wie heeft de gouden tip? (behalve een compleet andere broek kopen)

Als ik dit op kan lossen heb ik namelijk gewoon geen regenoutfit nodig, en dat scheelt heel wat gezeur...
 
dit zal je aan de buitenkant moeten oplossen,
alles wat je aan de binnenkant plakt/ maakt of bevestigt zal toch in je pak komen en "nattigheid" veroorzaken..
Ja, ik had al bedacht dat ik bij een bui een streep ducktape eroverheen kan plakken. Dat helpt natuurlijk, maar kan maar 1x (het pak moet ooit uit), en moet je dan plakken als het al nat is...

Maar aan de buitenkant op het leer is het verder lastig iets bevestigen... Een hele regenbroek aantrekken omdat 1 plekje zachtjes lekt vind ik echt overkill. Voor die moeite kan ik er ook wel mee leven, maar liever recycle ik iemand anders' oplossing.

Jij herkent het dus niet?
 
Ja, ik had al bedacht dat ik bij een bui een streep ducktape eroverheen kan plakken. Dat helpt natuurlijk, maar kan maar 1x (het pak moet ooit uit), en moet je dan plakken als het al nat is...

Maar aan de buitenkant op het leer is het verder lastig iets bevestigen... Een hele regenbroek aantrekken omdat 1 plekje zachtjes lekt vind ik echt overkill. Voor die moeite kan ik er ook wel mee leven, maar liever recycle ik iemand anders' oplossing.

Jij herkent het dus niet?

ik rijdt niet te veel als t nat is..
heb ik de juiste kleding niet voor..
als t echt moet trek ik een oude zeilbroek aan, werkt perfect,
maar is iets heel anders..

lekt het echt IN je kruis of sijpelt t van boven naar benebden?
in dat laatste geval heb je een ander (groter) probleem,
misschien een waterdicht short aantrekken??
van een wetsuit (t-is maar een idee)
of een oude regenbroek als shorty verknippen....... :?
 
ik rijdt niet te veel als t nat is..
heb ik de juiste kleding niet voor..
als t echt moet trek ik een oude zeilbroek aan, werkt perfect,
maar is iets heel anders..

lekt het echt IN je kruis of sijpelt t van boven naar benebden?
in dat laatste geval heb je een ander (groter) probleem,
misschien een waterdicht short aantrekken??
van een wetsuit (t-is maar een idee)
of een oude regenbroek als shorty verknippen....... :?

Zeilbroek zou werken, heb ik nog wel wat van liggen. Maar meenemen is natuurlijk een ander verhaal. Die dingen zijn veel te groot. Een regenbroek flappert denk ik best wel, en als je m afknipt deste meer, niet? Misschien moet ik de rits vervangen door een waterdichte rits...
 
Leer en regen? Daar kan het leer toch ook niet zo goed tegen? ;)

Ik heb een look alike leren regenbroek, zit er strak als een latex pakje omheen.
Neemt zo goed als geen ruimte in onder je kontje..

Van de motor.
 
:)
full
 
Mijn opa had ook lekkage rond de gulp, maar de dokter zei dat daar niets meer aan te doen was. Het werd wel een stuk minder na het overlijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan