Yamaha BT 1100 Project

bij het zien van je hulpframe vind ik het er een beetje ver onder bungelen.
Het zit dan wel op 4 punten naar boven vast, maar eigenlijk is het een beetje een parallellogram geworden die zijdelings niet retestijf is.
Ik zou daar iig een paar schoortjes/driehoekjes in maken.

en ik kan niet zien hoe het bij het achterste punt van het subframe zit, maar al je dwarskrachten komen nu met een extra lange hefboom omdat het subframe zo laag hangt op de onderkant van je blok.
Daar moeten de alu bevestigingsogen van je blok wel tegen kunnen.
Ik zou dus nog wel ergens een verbindingstuk naar boven willen maken die aan het echte frame vastgrijpt.
Dan kan je daar ook gelijk je schoorstangen aan monteren.
Ik zat er ook zo naar te kijken. Die twee lippen aan de voorkant zijn wel waanzinnig dik, maar ik zou er toch een paar driehoeken inlassen om de zijdelingse krachten op te vangen. Als het motorblok als dragend deel is gebruikt zou ik geen buizen naar het bovenframe maken. Dan is het blok stijf genoeg.

Dat het zijspanwiel inkantelt hoort bij het ontwerp, dat kan je alleen ondervangen met een heel lange achter arm, of een paralellogram. De vraag is of je het zou willen, nu gaat het zijspanwiel meehangen in de bochten. Ik vind het een heel mooi zijspanframe. Ik zou alleen waar de achterbuis van de swing arm op de wielplaat zit driehoekjes lassen. Het wringt toch altijd en zo plat tegen elkaar geeft een spanningspiek.
 
Ga inderdaad nog een aantal hoekjes lassen in de ophanging van zijspanwiel dan neem ik ook maar meteen het hulpframe mee, zoals ik het kan beoordelen is het blok een dragend deel van de motor.
full
 
Je bouwt wel zeer netjes! Heb net foto's gemaakt. Zal zo ff plaatsen.
 
Weet iemand nog een nette dnepr bak te staan voor weinig.... het frame is zo gemaakt dat deze er zo op kan.
Ook ben ik nog opzoek naar twee schoorstangen, heb eigenlijk alleen de bout/moer nodig om de boel af te stellen.
De buis moet ik toch pas maken
 
Bij dezen. Kunnen ze volgend jaar mooi naast elkaar staan in Genemuiden ;)

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Mooi mooi, ik vindt het knap hoe het punt onder bij de veer is gebruikt, ik krijg dat niet voor mekaar. Ook een nette schommel.
ik ga proberen om een (JFJ ;) voorloop verkorter te maken en dan nadenken over mijn fusee besturing.
 
Heeft hij ook achter een schoorstang? Dit is ook z, n ding waar ik nog niet helemaal zeker van ben.
 
De schommel is van EZS.

Ja de schoor onder het zadel zit er al. Vraag ik nog ff foto van.
 
Weet iemand nog een nette dnepr bak te staan voor weinig.... het frame is zo gemaakt dat deze er zo op kan.
Ook ben ik nog opzoek naar twee schoorstangen, heb eigenlijk alleen de bout/moer nodig om de boel af te stellen.
De buis moet ik toch pas maken


Het ligt er natuurlijk wel aan wat je onder weinig verstaat. Maar volgens mij had Arie in beekbergen vorige week nog een erg harde en strakke bak liggen.
Volgens mij vroeg die daar €400 of zo voor. Maar beter kan je hem even bellen. Is iig geen rotte of verfrommelde bak wt ik zo op t eerste blik meende te zien

Voor zijn nummer even zoeken op marktplaats onder zijspannen gezocht.
 
Bram, hierbij nog de foto's van de beugel onder het zadel. Het is een geheel naar de andere kant toe.

360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
Bedankt voor de fotos, het word nu een mooie opsomming van gegevens.
Die brug onder het zadel is een goede optie en voor mij ook nog te doen.

Onder-subframe heb ik aangepast meteen op een aantal plaatsen hoekjes en versterking enz :+ . fotos volgen
 
Wat doe jij met de achterveer? Voorspanning opschroeven kan nog wel 30mm.
 
Ik weet nog niet wat ik met de veerspanning ga doen, voor mijn gevoel is deze al aardig stijf. Bij mijn vorige span heb ik pas later twee andere veren besteld(deze zijn te koop34 cm hart hart met 45 kg veren) ik heb ook nog een komplete demper met veer van een tdm liggen. Deze zijn volgens mij langer en iets stijver maar deze was eigenlijk bedoed voor de voorkant als dez ooit een naaf besturing krijgt.
full
 
Zijspan-veer is ook een zwaar model, heeft ooit als verzwaarde versie op een k100 gezeten en is heel stug. Dus hoe de boel straks in verhouding met elkaar staat zie en voel ik pas als het geheel gekoppeld is
 
Heb bij de Buldog van mijn maat de remleidingen er nog aan geschroefd net voor de vakantie. We kwamen nog een dubbele banjobout te kort met drukschakelaar voor de achterrem. Die is nu binnen en als Peter terug is van vakantie kan de druk er op en kan het span de weg op. Winter gaat hij uit elkaar voor de coating, anders word het niks meer met rijden dit jaar gezien het bouw tempo.
 
zo. De telefoon is weer opgeladen.
ben gister weer aan de gang geweest met de span. Ik probeer hem juist voor de winter klaar te krijgen, ik ga er de winter mee door rijden.zoals je kunt zien wordt het een openframe bak. De laatste buizen zijn bijna klaar, valt niet mee met zaag en een vijl :9 . achterste schoorpunt maak ik waarschijnlijk het zelfde als de foto iets terug. voor de rem wil ik graag een originele rempomp en achteremklauw van een Bt gebruiken.als er weer wat te zien valt komen de fotos
 
Terug
Bovenaan Onderaan