Topkuip kawasaki zx9r gezocht

4 mei 2016
5
0
Hey allemaal,

Vanmiddag een serieus baal moment hier,
ik ben op zoek naar een topkuip voor mn kawa, heeft iemand deze toevallig liggen of weet je een adresje, als ik hem bestel bij de kawa dealer ben ik twee maanden kwijt :(
kuip beugel en scherm kan ik wel aan komen maar de kuip is het belangrijkste.
please iemand
full
 
Hier een voorbeeld van een compleet afgebroken punt van een topkuip:

IMG_6783%20Small_zpslqif4n8y.jpg


Ik heb de delen tweezijdig gelast, strak gemaakt en gespoten:
IMG_6786%20Small_zpsmmd8dhwt.jpg


IMG_6788%20Small_zps0ht2ujfj.jpg


Sorry voor de slechte foto's maar je ziet er niks meer van, en dan moest ik de kleur nog uitspuiten en om een sticker heen spuiten ook.

Wat ik wil zeggen: Als je voor een paar tientjes een goede gebruikte kan vinden moet je dat zeker doen, ik heb geen flauw idee wat een nieuwe kost. Moet je die gebruikte ook spuiten dan wordt het al interessanter om je originele te laten repareren.

Maar iemand die zegt dat het niet gerepareerd kan worden weet niet waar hij/zij over lult.

Scheuren zijn prima te doen, evenals uitgebroken stukken. Voorwaarde is wel dat je alle uitgebroken stukken nog wel hebt want anders is het een hele klus om vervangende stukjes te maken. (Ook dat kan maar daar begin ik niet aan... :N )
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik in dit topic zo'n grote bek had dat dat wel gerepareerd kon worden lag dit kuipdeel dus ineens bij mij op de stoep. :X

Time to put my money where my mouth is dus... '(


Eerst de gescheurde en losse delen weer op hun plaats gelast en gezorgd dat deze keurig vlak aansloten:

image_zps5wczxio6.jpg


Toen de boel gladgetrokken met een flinterdun laagje flexibele plamuur en strakgeschuurd, toen in de groene base:

image_zps3oxhexhp.jpg


Lekkere kutkleur dat Kawa lime green, het is eigenlijk geel met een groen tintje en dekt net zo ruk als geel..... |(

En de blanke laklaag:

image_zpsqnfe4q6f.jpg


Nou, ziet er best aardig uit weer dacht ik zo.

Ga er dus niet te snel van uit dat je gescheurde kuip niet meer te redden is want dat valt best mee.

Belangrijkste tip: Raap alle losse stukken op van de straat als je schade hebt, dit kan het verschil maken tussen wel of niet repareren. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo hé !
Geweldig mooi gedaan.Ook leerzaam voor éénieder met schade om te zien want ik schat dat veel mensen,incluis mijzelf niet eens wisten dat dit zo mooi te repareren is.
Is het kostentechnisch heel erg de moeite waard om dit zo te doen ? Want daar gaat het in veel gevallen toch ook vaak om lijkt me.

Groet,Auke.
 
Het is vrijwel altijd te repareren maar ik wil er wel zoveel mogelijk losse stukken bij hebben. Als er een klein stukje van max 1 a 2 cm ontbreekt kan ik dat nog wel zelf namaken uit wat afval ABS wat ik heb liggen maar grotere stukken moet ik gewoon hebben anders is het niet te doen (voor mij dan, wellicht ziet een ander er wel brood in?)

Tsja of het rendabel is hangt er een beetje vanaf. Als je makkelijk een perfecte gebruikte kuip in de juiste kleur kunt vinden voor 5 tientjes dan is repareren niet de moeite waard natuurlijk, maar meestal is dat het probleem: het vinden van het juiste kuipdeel.

In deze situatie waren beide spiegels ook gekrast en had de dame in kwestie haast vanwege een aankomend ritje dit weekend, en dat helpt ook niet. Als je op zoek bent naar goede goedkope onderdelen moet je of geduld of mazzel hebben.

Normaal gesproken plaats ik hier geen prijzen maar in het kader van de vraagstelling: 200 euro inclusief het strakmaken en spuiten van beide gekraste spiegels...Ik denk dat je daar ook wel een goede gebruikte topkuip voor kan kopen maar dan moet je die wel kunnen vinden natuurlijk, en dan zit je nog met de beschadigde spiegels. Deze kuip had geen stickers maar als die er wel opzitten wordt het al weer een heel ander plaatje, originele stickers kosten nogal wat namelijk.

Moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken of dat veel of weinig is. Ik weet wel dat ik er vrij veel werk aan heb om het zo te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van mij heeft zijn zx9 1995 omgebouwd naar naked.

Hij heeft de topkuip dus niet meer nodig. Indien deze past en het nodig is wil ik best aan hem vragen of hij deze verkoopt.

Omg. Zaanstad woont hij.


Ik zie het dat al gefixt is.

Netjes gedaan Rene! :}
 
Laatst bewerkt:
Ik ben echt zeer en zeer tevreden. Echt je heb me er super blij mee gemaakt.
Weet niet hoe je foto's er op kan zetten zo via m'n GSM maar hij is zo strak dat hij gewoon echt weer de oude is.
Echt mocht je zelf schade hebben dan echt ga naar rene. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan