Suzuki GSR 750 deel 1

Hallo, ik heb een yoshimura R11 erop zitten en daar ben ik ook wel zeer tevreden over, goede kwaliteit en afwerking 👍.

hieronder kan je alvast een link naar YouTube terugvinden met het originele geluid en de yoshimura eronder. 😊


 
Ik heb de Akrapovic titanium. Ik vind het geluid erg mooi en zwaar. Zonder DB killer is het geluid nog redelijk netjes wat vaak bij merken als Mivv en Leovince niet het geval is.

Nadeel is wel net als voor de Yoshimura dat ze behoorlijk duur zijn. (7 à 800 euro).
 
Ik heb inmiddels de remmen van de Gsr wat onder handen genomen. Ik heb Hel stalen remleidingen gemonteerd samen met een radiale Nissin rempomp van een Gsx-R. Ik ben er tevreden mee en deze rempomp heeft voor mij twee voordelen in vergelijking met de Brembo RCS. De hendel heeft het zelfde uiterlijk als de originele en hij is een stuk goedkoper :)


Nu ben ik alleen nog op het idee gekomen dat een Carbon demper beter staat bij mijn motor. Dus wie heeft er interesse in mijn titanium Akrapovic demper voor de Gsr?

De demper is pas enkele maanden oud, ziet er als nieuw uit en komt inclusief alles accessoires en de originele verpakking.
full
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een tas met tanklock gekocht en aangezien mijn vakantiegeld binnen is ben ik ook aan het oriënteren voor andere spiegels. Iemand suggesties?

Dit weekend opnieuw regen voorspeld |(
 
Ik heb inmiddels de remmen van de Gsr wat onder handen genomen. Ik heb Hel stalen remleidingen gemonteerd samen met een radiale Nissin rempomp van een Gsx-R. Ik ben er tevreden mee en deze rempomp heeft voor mij twee voordelen in vergelijking met de Brembo RCS. De hendel heeft het zelfde uiterlijk als de originele en hij is een stuk goedkoper :)


Nu ben ik alleen nog op het idee gekomen dat een Carbon demper beter staat bij mijn motor. Dus wie heeft er interesse in mijn titanium Akrapovic demper voor de Gsr?

De demper is pas enkele maanden oud, ziet er als nieuw uit en komt inclusief alles accessoires en de originele verpakking.[afbeelding]

Moet dat kosten?
 
Wie van jullie heeft er zelf al een minimalistische kentekenplaathouder gemonteerd en waar hebben jullie die besteld?

Ik wil er één voor vaderdag kopen maar kan niet echt zien welke nou geschikt is zonder zelf nog te moeten beunen.
 
Graag jullie advies..


Standaard versie + nieuwe uitlaat en kentekenplaathouder €8600 euro. rijklaar.
Of de Extreme versie alles kant en klaar voor €8950 euro.

Enigste wat je bij de extreme versie nog anders hebt is een bellypan en knipperlichten voor. Vinden jullie dat de bijna €400 euro waard?


Is een bellypan echt voor de looks of heeft het ook nog nut?. Voor vuil bijv.
 
Ik heb eigenlijk bijna dezelfde vraag. Ik overweeg de GSR 750Z (omdat ik de kleurstelling niet mooi vind van de twee normale 750's) nieuw aan te schaffen met street extreme pakket, is dat de moeite?

Ik rij op dit moment een supersport, gsxr600 uit 2005, en overweeg de overstap naar een naked. Ik heb een proefrit gehad en ik moet zeggen dat ik nog net niet direct de demo motor gekocht heb. Ik ben lang, 1.98m, en heb op de gixxer gewoon te snel last van rug en polsen, met name met relaxe binnendoor ritjes. De GSR zat met mijn lengte gewoon perfect, en het rijden is gewoon magnifiek. Het rijdt zoveel comfortabeler en binnen een paar bochten smeet ik er al harder mee dan met mijn gixxer die ik nu een jaar of 6 heb.

Het enige waar ik nog niet over uit ben, los van de eerste vraag, is hoe het op de snelweg zal rijden, juist omdat ik wat langer ben. Ik begrijp dat ik er bijv. een flyscreen op kan zetten als ik wat langere stukken snelweg ga rijden (komt max 1 keer per jaar voor), maar hoe makkelijk is het om 140-150 te rijden op een langer stuk?

Mijn laatste vraag is m.b.t. de remmerij. Hij voelde nogal sponzig aan tov mijn gixer (2pot vs 4pot), maar zal dit veel beter zijn met stalen remleidingen? Of moet ik dan meer gaan kijken naar een andere rempomp of klauwen?
 
Laatst bewerkt:
Het is hier blijkbaar niet zo levendig B| Hoe dan ook heb ik een GSR750Z Street Xtreme besteld welke ik over een weekje hoop te mogen ophalen! *O*
 
Laatst bewerkt:
Het is hier blijkbaar niet zo levendig B| Hoe dan ook heb ik een GSR750Z Street Xtreme besteld welke ik over een weekje hoop te mogen ophalen! *O*



Heel veel plezier ermee *O* *O*
Het is inderdaad een beetje rustig hier...werk werk werk..of eigenlijk zoeken naar werk werk werk :')
En het mooie zomerse weer speelt misschien ook wel mee.

Je vroeg je nog af in hoeverre je met de gsr 140/150 kon rijden? Nou kan makkelijk hoor, enige wat gaat opbreken misschien is de windbescherming. OF het gebrek daaraan. Ben ooits naar Barcelona gereden met lange stukken autobaan. Goed te doen hoor, maar ik kan me voorstellen dat een ruitje toch wel lekker is dan :P

Ben overigens 1,98 dus ook aan de lange kant
 
Laatst bewerkt:
Heel veel plezier ermee *O* *O*
Het is inderdaad een beetje rustig hier...werk werk werk..of eigenlijk zoeken naar werk werk werk :')
En het mooie zomerse weer speelt misschien ook wel mee.

Je vroeg je nog af in hoeverre je met de gsr 140/150 kon rijden? Nou kan makkelijk hoor, enige wat gaat opbreken misschien is de windbescherming. OF het gebrek daaraan. Ben ooits naar Barcelona gereden met lange stukken autobaan. Goed te doen hoor, maar ik kan me voorstellen dat een ruitje toch wel lekker is dan :P

Ben overigens 1,98 dus ook aan de lange kant

Ik ben ook 1.98 ;) Heb wel een tourruitje erbij voor langere stukken, en een normaal ruitje voor overig gebruik, maar het zal inderdaad wel goed komen. Kreeg gisteren al bericht dat de motor klaar stond (maandag besteld) dus ik ga hem morgen ophalen! :) *O*
 
Ik heb eigenlijk bijna dezelfde vraag. Ik overweeg de GSR 750Z (omdat ik de kleurstelling niet mooi vind van de twee normale 750's) nieuw aan te schaffen met street extreme pakket, is dat de moeite?

Ik rij op dit moment een supersport, gsxr600 uit 2005, en overweeg de overstap naar een naked. Ik heb een proefrit gehad en ik moet zeggen dat ik nog net niet direct de demo motor gekocht heb. Ik ben lang, 1.98m, en heb op de gixxer gewoon te snel last van rug en polsen, met name met relaxe binnendoor ritjes. De GSR zat met mijn lengte gewoon perfect, en het rijden is gewoon magnifiek. Het rijdt zoveel comfortabeler en binnen een paar bochten smeet ik er al harder mee dan met mijn gixxer die ik nu een jaar of 6 heb.

Het enige waar ik nog niet over uit ben, los van de eerste vraag, is hoe het op de snelweg zal rijden, juist omdat ik wat langer ben. Ik begrijp dat ik er bijv. een flyscreen op kan zetten als ik wat langere stukken snelweg ga rijden (komt max 1 keer per jaar voor), maar hoe makkelijk is het om 140-150 te rijden op een langer stuk?

Mijn laatste vraag is m.b.t. de remmerij. Hij voelde nogal sponzig aan tov mijn gixer (2pot vs 4pot), maar zal dit veel beter zijn met stalen remleidingen? Of moet ik dan meer gaan kijken naar een andere rempomp of klauwen?


Ik was begonnen met stalen remleidingen maar hier merkte ik geen verschil mee. Ik heb nu de rempomp vervangen voor een radiale rempomp van een Gsx-R waardoor hij beter remt.
 
Ik heb de motor afgelopen zaterdag opgehaald en datzelfde weekend 300km erop gezet :D Het rijdt echt heerlijk, zeker geen spijt. Enige dat me opvalt is inderdaad de remmen zoals ik al zei, toch eens kijken wat de opties zijn. Zie bijv. de Brembo RCS19 maar dan zit ik weer met mijn koppelingshendel? Zoals ik het zie hebben ze wel een koppelingshendel maar dan moet ik daar ook de pomp bij, die ik dan weer niet wil.
 
Gefeliciteerd Expor!
Het harder rijden dan 150kmpu heb je inmiddels wel ervaren gok ik.. voor andere eventueel geïnteresseerden, bij de 200kmpu heb ik pas het idee dat ik niet veel harder moet rijden ;-)

Afgelopen week naar Luxemburg geweest met 7 man. Prachtig rijden daar, mooie geasfalteerde wegen en met deze bike geen last van pols of rug. En ik rij al die gasten met een superbike er in de bochten uit! ;-)

Heeft iemand suggesties voor andere spiegels? Mag niet veel breder worden dan het stuur ivm deuropening schuur (nee ik ga de deur niet verbreden).
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Expor!
Het harder rijden dan 150kmpu heb je inmiddels wel ervaren gok ik.. voor andere eventueel geïnteresseerden, bij de 200kmpu heb ik pas het idee dat ik niet veel harder moet rijden ;-)

Afgelopen week naar Luxemburg geweest met 7 man. Prachtig rijden daar, mooie geasfalteerde wegen en met deze bike geen last van pols of rug. En ik rij al die gasten met een superbike er in de bochten uit! ;-)

Heeft iemand suggesties voor andere spiegels? Mag niet veel breder worden dan het stuur ivm deuropening schuur (nee ik ga de deur niet verbreden).

Thanks, maar 150+ nog niet ;) Het is een nieuwe motor dus eerst even goed/netjes inrijden, waarbij 150 km/u te hard is, maar dat komt binnenkort wel :)

Ik ben ook wel benieuwd of iemand een mooi setje spiegels weet ;)
 
Hallo!

Net een nieuwe GSR 750 gekocht(mat black) en nieuw op het forum.

Wel alvast een bellypan, stuureindspiegels en korte kentekenplaathouder besteld.

Nu alleen het rijbewijs nog 😂



Ps: iemand enig idee hoe ik foto's vanaf een IPad hierop kan knallen?
 
Gefeliciteerd en welkom. Haha doe je heel goed, wanneer moet je examen doen?

Welke spiegels heb je genomen? Ik had Puig hi-tech 1 spiegels gekocht maar vindt dit niet een hele goede verbetering. Zit er ook aan te denken om bar end spiegels te nemen. Dan het liefst onder mn stuur maar dan zit je met stuurslot ben ik bang..

Volgens mij gaan die fotos via Imagechack oid.
 
Thanks! Ik mag 12 september op voor het AVD, dus heb nog even om er naar te 'kijken'..

Ik heb gekozen voor de Ferrara stuureindspiegels + andere stuurgewichten(anders passen ze niet denk ik). Het is puur even om te proberen hoe het staat/past want vind die originele spiegels maar niks..

Verder de belly pan van Puig besteld in het matzwart, hier ook erg benieuwd naar!

Wanneer ik de spiegels erop heb zitten zal ik proberen wat foto's te posten..
 
Hallo allemaal,

Ik ben enige tijd geleden ook eigenaar geworden van een witte GSR750 en ben ook nieuw hier. Ik volg al een tijdtje dit topic en dacht ik maak even een account aan.

Even een paar onderdelen die ik al aangepast heb.

Akrapovič Titanium demper
Rizoma 29mm stuur
Rizoma Sport handvatten
Rizoma risers
Rizoma bar-ends
Rizoma FOX kentekenplaathouder
Rizoma Action knipperlichten
Rizoma Radial spiegels
Suzuki windruitje
Ik heb helaas ook me kabels moeten vervangen omdat me stuur hoger kwam. De standaard kabels waren net te kort.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan