Triumph Tiger 955i met hoge kilometerstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomnbr

Rookie
22 mei 2016
2
0
Middelburf
Geplaatst op maandag 23 mei 2016 08:26CiteerWijzigFavoriet
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Hoi ik heb een vraagje. ik heb mijn oog laten vallen op een Triumph Tiger 955 i 2003 hij zit er nog Super uit maar heeft wel al bijna een ton aan kilometer gelopen. Nu vraag ik me af wat kunnen deze blokjes lopen zonder problemen en wat voor onder houd zit er aan te komen.

Mvg Tom
 
Welkom op motor-forum :W

Je had het Tiger topic ook al gevonden zag ik. De mijne heeft 70 dkm gelopen, loopt als een zonnetje. Moderne motorblokken hebben nauwelijks te lijden van de kilometers. Wel van koude starts, koud in de toeren jassen, veel op hele hoge toeren (of juist heel laag in de toeren) rijden en natuurlijk slecht onderhoud.

Andere onderdelen zullen wel slechter worden, denk aan balhoofdlagers, wiellagers, vering enz. Met wat geluk is al e.e.a. vervangen, ben je beter af dan bij een net wat jongere motor waarbij dat niet gedaan is. Of de prijs is goed waardoor je zelf wat kunt investeren. Mijne heeft snel na aanschaf niet alleen een beurt van de voorvork gekregen, achter kreeg ie een splinternieuw pootje (niet eens omdat het moest, maar beter is altijd eh... beter :+ )

wilbers641hpa.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan