Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Dit hele weekend weinig thuis geweest, hartstikke blij met mijn nieuwe aanwinst zal snel even een nieuwe foto voor in de OP maken. :]

En gefeliciteerd Joppie100. :)
 
Dag mensen,

Na twee jaar mag ik eindelijk op voor mijn A2-naar-A AVD examen. Nu vroeg ik mij af of al meer mensen hier dit examen hebben gedaan? En of het echt wat voorstelt? Inmiddels heb ik al een goede 15.000km op de weg gereden en heb ik mijn rijbewijs twee jaar geleden ook redelijk eenvoudig kunnen halen, het voelt voor mij dan ook een beetje als geld harken voor de rijschool en het CBR (voornamelijk de laatste).

Nu vroeg ik mij af of er hier ook echt daadwerkelijk mensen zijn gezakt voor hun her-examen (A2 naar A) en waarop precies, of dat er hier mensen zijn die mij tips kunnen geven waar zij destijds met het examen tegenaan liepen.

Hoor het graag :)!


Mvg,



Mourice
 
Na lang lurken op dit forum vandaag toch een account gemaakt. Ik heb namelijk vanmiddag gebeld en dinsdag heb ik mijn introductieles om mijn niveau vast te stellen en een pakket te kiezen.

Ben momenteel 19 maar wordt snel 20 en wil dan natuurlijk A2 halen. Ik hoop dat ik in de vakantie veel kan lessen zodat ik nog een klein beetje van deze zomer kan meepakken.

Ben al begonnen met het boek en de cd van de ANWB.
 
Hoi!
Ook ik heb alle moed maar bij elkaar geschraapt en heb eindelijk een account aangemaakt op MF, na een hele tijd meelezer te zijn geweest! :9

Ik ben Myrte, bijna 21 jaar oud en ben gisteren begonnen met het lessen voor mijn A2 rijbewijs omdat ik ECHT ECHT ECHT niet meer kon wachten tot mijn 24e. En het was GAAF! Maandag weer. Vandaag maar even nieuwe Dane (Vesborg) laarzen gekocht nadat mijn eigen Uvex laarzen er gisteren besloten mee op te houden. Na de eerste les wel te verstaan, dat beloofd veel goeds. (Alhoewel, ik had ze al 2 jaar en 2ehands gekocht :+ . )

Nu nog even een vraagje aangezien ik anders toch geen nuttige bijdrage heb: In welke zin is de Theorie voor de motor anders dan voor de auto? Ik was een late auto-rijder (iets met geld :+) dus het is voor mij nog maar anderhalf jaar geleden dat ik die heb gehaald. Leren ga ik sowieso, maar lijkt de motortheorie op de autotheorie? Of totaal niet? Ik las iets over de gevarenkennis die anders/weg is? In ieder geval Danku alvast!

Anyways, vond het wel leuk me even te melden bij de "thuisbasis voor 35 kW'ers".

Thüs!
 
Welkom Myrte :W !!

De algemene regels zoals voorrang en snelheidslimiet etc is allemaal hetzelfde. Vooral rijgedrag bijvoorbeeld positie op de weg etc. is heel anders ook gevarenherkenning is iets anders dacht ik.
 
Dag mensen,

Na twee jaar mag ik eindelijk op voor mijn A2-naar-A AVD examen. Nu vroeg ik mij af of al meer mensen hier dit examen hebben gedaan? En of het echt wat voorstelt? Inmiddels heb ik al een goede 15.000km op de weg gereden en heb ik mijn rijbewijs twee jaar geleden ook redelijk eenvoudig kunnen halen, het voelt voor mij dan ook een beetje als geld harken voor de rijschool en het CBR (voornamelijk de laatste).

Nu vroeg ik mij af of er hier ook echt daadwerkelijk mensen zijn gezakt voor hun her-examen (A2 naar A) en waarop precies, of dat er hier mensen zijn die mij tips kunnen geven waar zij destijds met het examen tegenaan liepen.

Hoor het graag :)!


Mvg,



Mourice

Zijn nog niet veel mensen geweest van A2 naar A. Ik moet 27 juli. Hier op het forum weet ik van twee mensen. De topic starte van deze topic en nog iemand. Je hoeft niet veel te doen, 30 min rijden(zelfstandig). Examinator zegt dat je naar een plaats moet rijden. En je moet misschien lopen met de motor, keren of parkeren en wegrijden. Dit volgens mijn instructeur van de rijschool. Die vertelde zelf ook.. stelt niks voor.

Maarja, heb je een kut dag met rijden dan kan het wel eens anders lopen. Gewoon 3a4 lesjes nemen van te voren om de regels er weer in te proppen. Spiegels kijken, schouders, plaats op de weg etc. Alles even aanscherpen en komt het allemaal goed.
 
GS500 is zeker een prima motor om op te beginnen en verkoop je meestal ook zo weer door.
Ik zag trouwens in je eerste post dat je op zoek was naar een motor met rond de 60000km, dit is opzich al een best hoge kilometerstand voor motoren...
Ik zeg niet dat het niet kan maar zorg er dan wel voor dat er op z'n minst onderhoudsgeschiedenis bekend is.
Er zijn genoeg motoren die weinig onderhoud gehad hebben of goed misbruikt worden die bij minder dan 60000km al afgeschreven zijn.

Helaas, de Suzuki is verkocht. Innerlijk ben ik een beetje aan het huilen maar we zoeken gewoon verder... Iemand nog ideeën?

Bedankt nog voor de tip over het onderhoud! Die heb ik van meerdere gehoord en ik neem m zeker mee. Hoop in de komende weken nog tegen wat leuks aan te lopen. Lessen gaat super :]
 
Hi jongens, even een vraagje: Ik moet mijn theorie binnenkort aanvragen en halen, wel zo handig :P. Nu heb ik van een vriend van mij die net zijn theorie heeft gehaald zijn online oefenaccount gekregen en het theorieboek. Hij heeft op z'n online account nog zo'n 8 uur te besteden op oefenexamens. Is dit genoeg denken jullie? Of moet ik toch nog even wat extra aanschaffen?

Cheers! :]
 
Laatst bewerkt:
ik zou zeggen, ga lekker bezig, dan kun je zelf wel bepalen of je denkt dat het goed komt of niet. van te voren bijkopen wat misschien niet nodig is zou een beetje zonde zijn
 
ik zou zeggen, ga lekker bezig, dan kun je zelf wel bepalen of je denkt dat het goed komt of niet. van te voren bijkopen wat misschien niet nodig is zou een beetje zonde zijn

Zo dacht ik er zelf ook over. Mijn rij instructeur zei iets van "beter te veel dan te weinig". Maar wil zelf natuurlijk niet te veel betalen als dat niet hoeft.

Heb nu ook de wondere wereld van de gratis oefentoetsen online ontdekt. Dus mocht ik het nodig hebben red ik me daar denk ik ook wel mee. :+
 
Laatst bewerkt:
Na lang lurken op dit forum vandaag toch een account gemaakt. Ik heb namelijk vanmiddag gebeld en dinsdag heb ik mijn introductieles om mijn niveau vast te stellen en een pakket te kiezen.

Ben momenteel 19 maar wordt snel 20 en wil dan natuurlijk A2 halen. Ik hoop dat ik in de vakantie veel kan lessen zodat ik nog een klein beetje van deze zomer kan meepakken.

Ben al begonnen met het boek en de cd van de ANWB.

Let er bij het ANWB boek wel op dat een aantal dingen worden tegengesproken in oefentoetsen. O.a. die over doorschrijden van een rouwstoet. ANWB zegt dat dat wettelijk verboden is, maar het is niet verboden alleen onfatsoenlijk.

Je zou verwachten dat de ANWB alles juist heeft :/
 
Weet er toevallig iemand hier nog leuke supermotards waar je wel op mag rijden met een a2 rijbewijs?
yamaha wr 400 valt net op de 0,2097kw/kg.. rdw gebeld, maar je moet dus echt onder de 0,2kw/kg zitten (helaas, was te proberen). Suzuki drz400 valt waarschijnlijk ook al af.

Iemand nog andere ideeen?
 
Weet er toevallig iemand hier nog leuke supermotards waar je wel op mag rijden met een a2 rijbewijs?
yamaha wr 400 valt net op de 0,2097kw/kg.. rdw gebeld, maar je moet dus echt onder de 0,2kw/kg zitten (helaas, was te proberen). Suzuki drz400 valt waarschijnlijk ook al af.

Iemand nog andere ideeen?

Wil je officieel Supermoto rijden of mag het ook "officieel"?
Veel crossmotoren staan namelijk met een veel lager vermogen op kenteken om ze tijdens het invoeren door de enzo keuring te krijgen m.b.t. emissies.

http://link.marktplaats.nl/m1050947771
 
Wil je officieel Supermoto rijden of mag het ook "officieel"?
Veel crossmotoren staan namelijk met een veel lager vermogen op kenteken om ze tijdens het invoeren door de enzo keuring te krijgen m.b.t. emissies.

http://link.marktplaats.nl/m1050947771

Blijf toch met die drz400 in mijn hoofd..
Heeft er iemand ervaring met herkeuren? Als ik onder die 0,2kw/kg wil komen, kan ik of vermogen omlaag of gewicht omhoog. Zou het mogelijk zijn om bijv. 5 kilo stalen strippen aan een frame te lassen om zo onder die grens uit te komen aangezien opnieuw wegen waarschijnlijk minder lastig is als een vermogensmeten bij de rdw. En aangezien het echt maar 0,01 scheelt?
 
Blijf toch met die drz400 in mijn hoofd..
Heeft er iemand ervaring met herkeuren? Als ik onder die 0,2kw/kg wil komen, kan ik of vermogen omlaag of gewicht omhoog. Zou het mogelijk zijn om bijv. 5 kilo stalen strippen aan een frame te lassen om zo onder die grens uit te komen aangezien opnieuw wegen waarschijnlijk minder lastig is als een vermogensmeten bij de rdw. En aangezien het echt maar 0,01 scheelt?

Herkeuren voor die paar kilo's extra lijkt me het niet waard.
Kost je wel weer effe 600 euro's en een hoop gedoe.
En het gaat er uiteindelijk toch maar om wat er op het kenteken komt te staan.
Gegevens op de kentekenbewijzen willen nog wel eens verschillen met de specificaties volgens internet.
Het kan zijn dat er DRZ's zijn die met precies 0.2 kw/kg op kenteken staan maar dan zul je met kentekencheck na moeten kijken.
Overigens kan ik er op het moment op Marktplaats, speurders, autoscout, motoroccasion, motorshopper maar 1 vinden die te koop staat dus zegt ook iets over de beschikbaarheid van die dingen...
 
Hoi!

Ik ben ook in het bezig van een 35kw-rijbewijs!
Heb eerst A1 gehad, dit was even door de zure appel heen bijten, maar met 35kw kan ik me prima vermaken. Hoef nog maar een jaar.

Ik rijd nu een KTM LC4 640-e, is nu helaas stuk, maar gaat gemaakt worden :)
Foto's voor openings post worden gestuurd :)

Overigens vind ik de Yamaha MT-03 en XT660 zeer mooie fietsen!!
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Ik ben ook in het bezig van een 35kw-rijbewijs!
Heb eerst A1 gehad, dit was even door de zure appel heen bijten, maar met 35kw kan ik me prima vermaken. Hoef nog maar een jaar.

Ik rijd nu een KTM LC4 640-e, is nu helaas stuk, maar gaat gemaakt worden :)
Foto's voor openings post worden gestuurd :)

Overigens vind ik de Yamaha MT-03 en XT660 zeer mooie fietsen!!

Hoi! Welkom *O* !

MT-03's zijn leuke motoren, wel Naked, dus wel mee rekening houden dat het op de snelweg bij 120 erg gaat wapperen om je oren :+ .
XT660 ken ik zo niet *google-sessie* oooh aah, ja leuk!

Succes met lessen, ik ben ook bezig :]
 
Hoi! Welkom *O* !

MT-03's zijn leuke motoren, wel Naked, dus wel mee rekening houden dat het op de snelweg bij 120 erg gaat wapperen om je oren :+ .
XT660 ken ik zo niet *google-sessie* oooh aah, ja leuk!

Succes met lessen, ik ben ook bezig :]

Thanks! Ga ergens volgende zomer een paar lessen doen :)

XT660 heeft hetzelfde blok als de mt-03
 
Leuk! Weet je al waar?

Ohhh ja dan snap ik het. Mt-03 is geloof ik ook geliefd bij 35kw'ers door het blok (en de look :+ )
Én de prijs! Die valt ook heel erg mee. Vind het nieuwe model wel erg matig :P 330cc ipv 660..

Hoop dat ik voor het eind van deze zomer de MT03 in mijn bezit heb!! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan