bougiekabels

kees230

Die hard MF'er
4 apr 2013
366
86
De Kwakel
Ik wil van 'n Suzuki GSX1100 uit 1980 de bougiekabels vervangen, ik heb al gepoogd 1 kabel los te krijgen door stevig te trekken/draaien maar er zat geen beweging in.
Kan ik nu met een gerust hart wat meer geweld toepassen of zitten de kabels helemaal ingegoten?
Ik wil m'n bobines matuurlijk niet slopen.... :(
full
 
Laatst bewerkt:
Een antwoord waar je niet op zit te wachten: investeer meteen in een paar nieuwe bobine's. Mijn ervaring met electrische meuk op Suzuki's van eind jaren 70 begin jaren 80 is dat het een keertje kapot gaat. Nu kom je met een GSX wel thuis als één van de bobine's het niet meer doet maar het rijdt niet lekker, spreek uit ervaring...
Coil - Ignition - 3.0 Ohm - Dual Output - DC1-1 - Dyna - Pkg 2
Of bij Japparts
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de reacties, zal eerst de bobines eens goed doormeten, wilde eigenlijk alleen bougiedoppen vervangen( zaten niet echt stevig op de bougies ), en heb al veel te veel aan het oude beest uitgegeven.......,anders ga ik nog ff bij Roukema langs.
 
Ben er nog niet aan toe gekomen,maar;
Edje, dat is een goede tip,al heb ik wel andere bobines en weet ik dus niet precies waar ik die inkepingen op mijn bobines zou moeten maken (aan de andere kant heb ik nog wel 'n paar meter bougiekabel liggen, dus ehhhh),
Worldbeater, niet de afbeelding maar de link bevat de goede tip,
Richard, welke kant ik opdraai maakt nix uit; d'r zit geen beweging in......
 
De bougiekabels zitten in/vast gegoten in de bobines. Vandaar dat je ze er niet zomaar uit krijgt. Normaal gesproken moet je dan bobines compleet met de kabels vervangen maar je kan de kabels wel vervangen als je handig en vindingrijk bent.
Dit is wel te vinden hier op MF dacht ik.

Ff de link die Edje v. m. hier boven heeft geplaatst aanklikken. En dan het eerste how to topic bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eens kijken of de bobines van b.v. een renault werken, die hebben blokken erbij ( de 1600 iig) die ook 2 aansluitingen hebben...
Zo heb ik ooit de bobines van een visa 2cil gebruikt.....
koop je op de sloop voor 5 euro, is het proberen waard
 
Terug
Bovenaan Onderaan