XJR topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog eentje dan ?
full
 
Zoveel mogelijkheden met een XJR om er wat moois van te maken. Niet alles vind ik even geslaagd maar smaken verschillen. Zelf gisteren ivm gepland Duitsland tripje originele uitlaten er op gezet. Dat vind ik er dus niet uit zien en klinkt ook niet, maar goed, toch maar hier voor gekozen om geen risico te lopen en ging makkelijk.
 
Hoi!
Ik ben na 5 jaar met zeer veel plezier rijden de enige sleutel van mijn Yamaha XJR1300 uit 2001 kwijt. Ik heb helaas nog niet veel verstand van klussen en sleutelen aan mijn motor en durf niet zelf aan de slag. Via de dealers en garages krijg ik bedragen tussen de 900 en 1250 euro voor het vervangen van de 3 sloten. Nu lees ik via de forums dat aan de hand van het contactslotnummer er voor 14 euro een nieuwe sleutel gemaakt kan worden! Je begrijpt dat ik graag voor die optie ga..!

Mijn vraag aan jullie : Waar vind ik het contactslotnummer? Ik heb bij de aanschaf helaas niet de handleiding met de genoteerde nummers gekregen. Moet het slot alsnog uitgeboord worden of zijn er minder invasieve opties? De motor staat op het stuurslot in de garage bij mijn huis. De motor is altijd netjes en op tijd onderhouden maar staat nu al bijna twee maanden stil, en dat met dit prachtige weer B|

Hoop dat iemand mij kan helpen!
Groetjes

ik woon niet zo dichtbij, dus mss iemand anders die je kan helpen,
maar even de krik onder het blok zodat het voorwiel los komt van de grond
veerpoten lossen en even laten zakken zodat de kroonplaat vrijkomt
dan stuurklemmen los en koplamp open, stekkers los (juist die van je kontaktslot)
koplamporen en tellerset houder los
kroonplaat borgmoer los,

als het goed is kan je dan de kroonplaat met slot en al eraf halen
en dan het slot losboren


een beetje motordief doet het sneller bij de weg :$ :$
 
Hoi!
Ik ben na 5 jaar met zeer veel plezier rijden de enige sleutel van mijn Yamaha XJR1300 uit 2001 kwijt. Ik heb helaas nog niet veel verstand van klussen en sleutelen aan mijn motor en durf niet zelf aan de slag. Via de dealers en garages krijg ik bedragen tussen de 900 en 1250 euro voor het vervangen van de 3 sloten. Nu lees ik via de forums dat aan de hand van het contactslotnummer er voor 14 euro een nieuwe sleutel gemaakt kan worden! Je begrijpt dat ik graag voor die optie ga..!

Mijn vraag aan jullie : Waar vind ik het contactslotnummer? Ik heb bij de aanschaf helaas niet de handleiding met de genoteerde nummers gekregen. Moet het slot alsnog uitgeboord worden of zijn er minder invasieve opties? De motor staat op het stuurslot in de garage bij mijn huis. De motor is altijd netjes en op tijd onderhouden maar staat nu al bijna twee maanden stil, en dat met dit prachtige weer B|

Hoop dat iemand mij kan helpen!
Groetjes
Deze was ik helemaal vergeten... :$

De Sleutelmaker in Tilburg (vroeger "Van Spaendonk") kan je misschien helpen.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe MPR2 erop

full


Kwamen er alleen tijdens de het eruit halen achter dat de Balhoofd lagers er aan zitten te komen
As dinsdag maar ff vervangen
 
Laatst bewerkt:
hallo xjr's
heb vraagje ik wil mijn leidingen van de olie koeler opnieuw spuiten .ik heb er velgenreiniger opgespoten en nu zijn ze kaal 🙄
zijn de leidingen makkelijk los te halen of loopt de olie eruit.
en wat voor verf kan ik gebruiken en moet ik de rubber pakkingen vervangen
 
hallo xjr's
heb vraagje ik wil mijn leidingen van de olie koeler opnieuw spuiten .ik heb er velgenreiniger opgespoten en nu zijn ze kaal 🙄
zijn de leidingen makkelijk los te halen of loopt de olie eruit.
en wat voor verf kan ik gebruiken en moet ik de rubber pakkingen vervangen


Bedoel je de leidingen onder de slangen ?
Denk dat je sowieso hittebestendige verf moet nemen
En eerst effe wat primer erop denk ik ?
 
Beetje pech loopt de olienleeg, bij mijn vorige bandit 600 moest ik in oeder geval de olie aflaten.

O-ringen inderdaad vervangen,en trek de boutjes niet aan met een groter moment als opgegeven in het werkplaatshandboek. Als het materiaal oud is kunnen scheurtjes ontstaan. Kostte me bij de bandit een nieuwe oliekoeler...
 
ja mogas die leidingen bedoel ik

Zijn volgens mij verchroomd en die krengen branden in
Je krijgt daar natuurlijk alle zooi van je voorwiel overheen
Je kan het natuurlijk proberen te verven maar of het houdt ???

Vandaag alles een beetje bij elkaar gezocht en vrijdag via De Eifel ,Zwarte Woud ,Oostenrijk (Als ie open is) Stelvio pas naar Lignano boven Venetie voor het XJR Eurofest editie 9

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan