2 takt met Vacuüm probleem,

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
de vorige eigenaar was nogal snugger en heeft met een schroevendraaier paar keer geslagen op de carterbus.

Zie hier
full


Ik heb nieuwe keerringen aan beide zijde van deze 2 takt geplaatst.
Bleef stotterend na 100 meter, dmv een gaatje in de vario en startpilot kwam ik erachter dat ik nog steeds lekkages heb.

De keerring van de foto ging er heel zwaar in

Mijn vraag, hoe maak ik dit nu lucht dicht?
Gewoon vloeibare pakking, of heb je daar speciale pakkingsvloeistof voor , soort locktite ?

Graag suggesties , en ja hij is onder de 50.
 
Hier is de keerring er natuurlijk nog niet in.
Origineel Honda keerring set gekocht dus dat zal de goede maat zijn.
Of de krukas mooi glad is, heb ik niet direct gecontroleerd, er vanuit gaande da je de as natuurlijk bedoeld.

De scooter heeft een jaar goed gedraaid, na een regenbui was het hopeloos geworden.
Voor of na de keerring vernieuwing maakt niet veel uit, hij rijdt iets beter.

Je kan zien dat de vorige eigenaar vloeibare pakking heeft gebruikt aan de buitenzijde van de keerring
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Het mooiste zou zijn als je alles met een fijn schuurpapiertje mooi glad kan maken.
Maar dat gaat hier natuurlijk niet want dan komt alles recht in je blok terecht.

Beetje vloeibare pakking eraan doen en dan nog eens proberen
Werkt het dan kom je er makkelijk vanaf.

Werkt het niet dan even verder kijken naar andere oplossingen.

Groeten en succes ermee.
 
Controleer ook je membraam of die wel goed sluit.
en het lijkt wel of ze die keerring hebben proberen te borgen door er wat kantjes in te slaan.
Normaal monteer ik die keerringen met een klein beetje olie eraan zodat ze wat makkelijker op de plek gaan zitten, en erin tikken met een passend tooltje.

check ook je uitlaat, niet teveel vervuild.
 
Laatst bewerkt:
overal waar geklopt is steekt een miniem randje uit dat je keerring aan de buitenkant beschadigd volgens mij, als je hem er langs buiten wil induwen.

best : blok open doen, kantjes weg vijlen en keerring langs binnen monteren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle feedback,
Het probleem zag ik pas nadat ik de foto had bestudeert op m'n pc
en had toen al de keerring met kracht al naar binnen geslagen (met pijpsleutel: ik had niets beters)
Na de montage met zaklamp zag ik dat het rubber aan de rand wat opgestuikt was. '(
Demontage van die keerring leidt subiet tot een nieuwe te kopen...

Slijpen of schuren zie ik niet zo zitten, je slijpt meestal niet alleen de bobbels weg, maar ook de dalen; Je maakt dat kleine openingen naar binnen.

Hoe controleer je een membraan en uitlaat, Voldoor?

Het ding heeft een rare eigenschap, de eerste 200 meter trekt hij zo weg. Dan begint ie te pruttelen op een laag toerental (stationair geen probleem) , door flink te spelen met het gas trekt die weer 200 meter om vervolgens dezelfde cyclus te volgen.

Gisteren een gaatje geboord in het variohuis en als de machine pruttelde en ik spoot daar starterpilot in trok ie meteen weg.

De vlotterhoogte blijft op het goede pijl.

Dat zou inderdaad een methode zijn Janbros, wel wat werk ...en pakkingen voor zo'n oud kreng.
 
Er van uitgaande dat de bramen, ontstaan door de schroevendraaier, alleen op de eerste paar millimeter zitten kan je deze ter plekke met een scherp mes wegsnijden. De metaalsplinters die daardoor ontstaan zijn veel makkelijker weg te halen. Ideaal zou zijn als je rondom een "zoekrand" kan creëren waardoor je bramen ook weghaalt. In principe zou je dan weer zonder vloeibare pakking kunnen werken.
 
Het membraam controleer je door te kijken of de "vingers" netjes aanliggen, die zorgen er voor dat je mengsel niet word teruggeblazen in je carb .
En je uitlaat kijken of die vrij van koolaanslag is, ff je demper eraf en kijken of die nog fatsoenlijk open is.

Maar als ik je relaas zo lees, kijk ook eens of je benzine goed doorloopt, lijkt idd op een vlotterprobleem. Mss de benzine aanvoer ergens gestokt. Of je evt filter zit dicht zodat niet voldoende/snel genoeg je vlotterkamer weer vult.

suck6
;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan