Michelin Pilot Active, is het wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rallye-Eef

MF veteraan
6 sep 2009
1.609
2
Nieuwerkerk aan den IJssel
Michelin Pilot Active zoals de titel al zegt.
Ik overweeg deze banden te kopen voor mijn oude brik en ben tot nu toe niets anders dan Bridgestone BT45 gewend, die op zich ook goed bevallen.
Is er hier iemand die met beide banden ervaring heeft? En uiteraard die ervaring wil delen?
 
Hou die bt45 er maar onder (mijn mening), pilot activ is een vrij harde band waarmee je lekker veel kilometers kan maken voor ze op zijn. Nadeel is dat ze met nat weer vrij snel gaan glibberen. Nadeel van de bt45 is dan weer dat ze redelijk snel gaan cuppen.

Ik heb voor mijn vorige motor uiteindelijk gekozen voor pilot roads 4 in een afwijkende maat...
 
Dunlop Streetsmart

Ervaring mee onder een VF750S. Vorig jaar zomer in allerlei weeromstandigheden 4200 km in twee weken door Europa gereden. Ook Stelvio met regen, banden hebben geen krimp of glijertje gegeven.

Na 7000 km motor verkocht terwijl de slijtage nog maar net zichtbaar begon te worden op de band.

Op mijn XS750 (ook zware motor) BT45. Goede band maar cupping treedt snel op en de band slijt relatief snel.
 
Heb de pilot activ onder mijn cb500 en bevallen uitstekend
goede grip in warme en koude omstandigheden, ook in de regen.

BT45 is nog steeds een prima band alleen wat verouderd, zou wel voor een moderne radiaal band gaan.

Weet niet wat de mogelijkheden zijn met je bandenmaat?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan