Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

is er hier iemand die wat van rugprotectoren weet? ik van vanmiddag even bij Motoport Leek geweest(super geholpen overigens). voor dat ik heen ging had ik in mijn hoofd om te kijken naar een rugprotector om in mijn pak te steken(Revit Seesoft). daar werd mij verteld dat de grotere rugprotectors veel meer bescherming bieden. heb er twee verschillende om gehad en even op een motor gezeten. eerste en force field, en daarna een alpinestars, deze laatste zat vele malen beter. ik twijfel alleen erg tussen wat voor protector ik wil. een rugprotector incl. niergordel en alles biedt meer bescherming, maar is (bij de gevallen die ik bekeken heb) 120 euro duurder. ook heb je weer een ander ding wat aangetrokken moet worden. ik ga af en toe met de motor naar school, heb dus dan ook een extra ding om mee te sjouwen. misschien iemand die mij kan vertellen of een inschuifprotector voldoende is? beide waren CE2 gemarkeerd, voor hoever dat iets zegt. de ruggenwervel lijkt mij het belangrijkste wat bescherm moet worden, dat doen beide wel. zie ik nog voors en tegens over het hoofd?
 
is er hier iemand die wat van rugprotectoren weet? ik van vanmiddag even bij Motoport Leek geweest(super geholpen overigens). voor dat ik heen ging had ik in mijn hoofd om te kijken naar een rugprotector om in mijn pak te steken(Revit Seesoft). daar werd mij verteld dat de grotere rugprotectors veel meer bescherming bieden. heb er twee verschillende om gehad en even op een motor gezeten. eerste en force field, en daarna een alpinestars, deze laatste zat vele malen beter. ik twijfel alleen erg tussen wat voor protector ik wil. een rugprotector incl. niergordel en alles biedt meer bescherming, maar is (bij de gevallen die ik bekeken heb) 120 euro duurder. ook heb je weer een ander ding wat aangetrokken moet worden. ik ga af en toe met de motor naar school, heb dus dan ook een extra ding om mee te sjouwen. misschien iemand die mij kan vertellen of een inschuifprotector voldoende is? beide waren CE2 gemarkeerd, voor hoever dat iets zegt. de ruggenwervel lijkt mij het belangrijkste wat bescherm moet worden, dat doen beide wel. zie ik nog voors en tegens over het hoofd?


Zit er niet standaard in je jas al rugprotectie?
In alle jassen die ik ondertussen gehad heb zat gewoon zo'n plaat achterin als bescherming.
Zolang je niet hele dagen op het circuit rijd en hem alleen af en toe voor school en vrije tijds rondjes gebruikt vind ik het persoonlijk maar overbodige luxe maar dat is mijn mening... O-)
 
is er hier iemand die wat van rugprotectoren weet? ik van vanmiddag even bij Motoport Leek geweest(super geholpen overigens). voor dat ik heen ging had ik in mijn hoofd om te kijken naar een rugprotector om in mijn pak te steken(Revit Seesoft). daar werd mij verteld dat de grotere rugprotectors veel meer bescherming bieden. heb er twee verschillende om gehad en even op een motor gezeten. eerste en force field, en daarna een alpinestars, deze laatste zat vele malen beter. ik twijfel alleen erg tussen wat voor protector ik wil. een rugprotector incl. niergordel en alles biedt meer bescherming, maar is (bij de gevallen die ik bekeken heb) 120 euro duurder. ook heb je weer een ander ding wat aangetrokken moet worden. ik ga af en toe met de motor naar school, heb dus dan ook een extra ding om mee te sjouwen. misschien iemand die mij kan vertellen of een inschuifprotector voldoende is? beide waren CE2 gemarkeerd, voor hoever dat iets zegt. de ruggenwervel lijkt mij het belangrijkste wat bescherm moet worden, dat doen beide wel. zie ik nog voors en tegens over het hoofd?

Back protector heeft mijn vriend z'n leven gered toen hij met 100 een schuiver maakte door rotzooi op de weg. Hij had / heeft een losse, die zitten geloof ik ook het best. Denk wel dat het handig is een aan te schaffen als je erg veel rijdt!
 
Ik heb nog een mooie suzuki gs500 te koop uit 1991! Als je op marktplaats gs500e intypt zie je hem, staat in Veldhoven. Kleur is groen maar lijkt op de foto blauw. Perfecte motor voor a2 rijbewijs
 
Dag allemaal

Ik ben Jeroen en 20 jaar.
Ik ben afkomstig van België.
Ik had dit gedeelte van het forum nog niet ontdekt maar zat wel bij het mt 07 gedeelte. Dus ik heb een mt 07 begrenst op 35kw. Het is mij wel opgevallen dat ik hier nog geen enkele begrenste mt 07 gezien heb.
Op mijn mt 07 staat ondertussen een gps houder voor tomtom rider v2. Ik heb zelf het achterspatbord langer gemaakt omdat anders mijn achter vering altijd vuil werd. Natuurlijk staat er ook een andere uitlaat op nl : sc project
Hiervoor heb ik ook nog een honda cbf 125 gehad maar die ging niet goed vooruit origineel daardoor zijn er heel wat modificatie aan gebeurd.
foto :
2lm6ttf.jpg


de andere uitlaat, gpshouder , aangepast achterspatbord heb ik nog geen foto van. Je moet het maar vragen als je dat wilt zien ;).
 
Mooi ding Jeroen:D
Ik heb gehoord dat je met een MT07 nogal eenvoudig wheelies kan doen, lukt dit nu ook met de begrenzing?

In augustus mag ik in NL weer afrijden om het A rijbewijs te halen. Voor de personen die ook binnenkort voor het A rijbewijs mogen: ik heb gehoord van de rijschool dat ik wel 2 oefeningen moet doen. Als voorbeeld noemde die op straatje keren en wegrijden uit een parkeervak, dit kunnen ook andere zijn natuurlijk. Is het bij jullie ook bekend dat je oefeningen moet doen?
 
Dag allemaal

Ik ben Jeroen en 20 jaar.
Ik ben afkomstig van België.
Ik had dit gedeelte van het forum nog niet ontdekt maar zat wel bij het mt 07 gedeelte. Dus ik heb een mt 07 begrenst op 35kw. Het is mij wel opgevallen dat ik hier nog geen enkele begrenste mt 07 gezien heb.
Op mijn mt 07 staat ondertussen een gps houder voor tomtom rider v2. Ik heb zelf het achterspatbord langer gemaakt omdat anders mijn achter vering altijd vuil werd. Natuurlijk staat er ook een andere uitlaat op nl : sc project
Hiervoor heb ik ook nog een honda cbf 125 gehad maar die ging niet goed vooruit origineel daardoor zijn er heel wat modificatie aan gebeurd.
foto :
[afbeelding]

de andere uitlaat, gpshouder , aangepast achterspatbord heb ik nog geen foto van. Je moet het maar vragen als je dat wilt zien ;).

Hoi! Mooi ding man :Y . Die nakeds blijven toch echt wel hele mooie dingen!

Ik weet eigenlijk niet waarom er verder geen A2'er op een MT-07 is.. Er zijn wel veel met een MT-03 in dit topic.. Misschien omdat het een iets nieuwer (dus duurder) model is?

:]
 
Wheelies gaan idd zonder moeite. Ik probeer het zelf wat te vermijden gwn omdat je rap op je gezicht kunt gaan dan ( en hard)
Misschien te duur maar op lange termijn gezien wel beter over twee jaar gwn loszetten en kan men A rijbewijs halen zonder een nieuwe moto te kopen. Ik heb deze begin van het jaar gekocht wanneer het model 2016 er al was en zo met korting een van de laatste modellen van 2015 gekocht ( rond de 6400 met abs) en de yamaha dealer heeft ook nog eens 1600 euro gegeven voor mijn Honda ;)
@ritjard mijn weg examen ( van men 125. Van men mt moet ik nog doen) was dat gwn rijden en is parkeren en vertrekken keren was er niet bij
 
Ik heb een motor!! Ik stuiter bijna van het balkon af maar ik ben er zo blij mee.


Het is een prachtige Kawasaki ZR7S uit 2004 met 21600 nogwat km op de teller. 25 kw op kenteken dus die zorg heb ik niet, hij wordt op het gas/gashendel (hoe je dat ook noemt) begrenst naar 35kw en krijg een uitdraai mee. Hij staat nu nog bij de garage, VN Motoren in Rijen (top gozer). Caborateurs worden schoongemaakt want hij liep stationair niet mooi en zakte niet mooi terug in de toeren bij het rijden. Verder wordt ie helemaal nagelopen en nieuwe vloeistoffen en wat cosmetische ingrepen (o.a. knipperlicht voor) en dan met een volle tank afgeleverd!

Nu mag ik er nog over dromen, over een aantal weken naar kijken en ik hoop eind deze maand op rijden... Joepie!
 
Ik heb een motor!! Ik stuiter bijna van het balkon af maar ik ben er zo blij mee.


Het is een prachtige Kawasaki ZR7S uit 2004 met 21600 nogwat km op de teller. 25 kw op kenteken dus die zorg heb ik niet, hij wordt op het gas/gashendel (hoe je dat ook noemt) begrenst naar 35kw en krijg een uitdraai mee. Hij staat nu nog bij de garage, VN Motoren in Rijen (top gozer). Caborateurs worden schoongemaakt want hij liep stationair niet mooi en zakte niet mooi terug in de toeren bij het rijden. Verder wordt ie helemaal nagelopen en nieuwe vloeistoffen en wat cosmetische ingrepen (o.a. knipperlicht voor) en dan met een volle tank afgeleverd!

Nu mag ik er nog over dromen, over een aantal weken naar kijken en ik hoop eind deze maand op rijden... Joepie!

Heerlijk! Gefeliciteerd! *O*

35 kW alleen op uitdraai of laat je het ook op kenteken zetten?
 
Heerlijk! Gefeliciteerd! *O*

35 kW alleen op uitdraai of laat je het ook op kenteken zetten?

In dit geval alleen op uitdraai, omdat ie 25kw op kenteken staat. Dus in principe alles netjes binnen de marges van A2 alleen komt het dus niet overeen. Ja, kun je boete voor krijgen maar ik mag er wel op rijden. Heb er vrede mee, over 2 jaar gaat de begrenzing eraf en laat ik m vol vermogen op kenteken zetten.
 
van waar is de uitdraai nog van belang dan? als er 25kw op kenteken staat zit jij gewoon onder je 35kw grens toch?
 
hoi. ik ben martijn, 20 jaar oud, sinds januari dit jaar mijn motorrijbewijs.

ondertussen is dit mijn derde motor al, en zo te zien ben ik lang niet de enige met een gs500e.

ik ben ook te vinden in het groninger topic en het gs500e topic :Y

fototju:
VPgcJSn.jpg

(mag ook wel in de OP) O-)
 
hoi. ik ben martijn, 20 jaar oud, sinds januari dit jaar mijn motorrijbewijs.

ondertussen is dit mijn derde motor al, en zo te zien ben ik lang niet de enige met een gs500e.

ik ben ook te vinden in het groninger topic en het gs500e topic :Y

fototju:
Deze afbeelding is 3840 bij 2160 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat.

(mag ook wel in de OP) O-)

mooi ding! Zelf ook gekeken naar dat model maar ben uiteindelijk uitgekomen bij de GPZ500S
 
derde moto wat waren je vorige moto's ?

Begonnen met een gsx400f uit 1982 (33kw)
Toen een fzr400 uit 1992 (48kw)

De eerste liep slecht, was veel mis mee, gewoon een miskoop. De tweede is me het vliegwiel afgebroken en toen ook 'stuk' gelopen..

Heb de eerste 500km er alweer opzitten met de gs500, helemaal happy met deze bike :)
 
Mooie GS500 Martijn! Ziet er netjes uit :) .

Ik zit er zelf aan te denken om een ZXR400 als eerste moto aan te schaffen straks. Iemand ervaring? Een ZZR250 vind ik ook erg mooi, die zijn wat nieuwer, en wat duurder :+ .
 
Mooie GS500 Martijn! Ziet er netjes uit :) .

Ik zit er zelf aan te denken om een ZXR400 als eerste moto aan te schaffen straks. Iemand ervaring? Een ZZR250 vind ik ook erg mooi, die zijn wat nieuwer, en wat duurder :+ .


de zxr400 heeft net als mijn vorige motor(fzr400) standaard teveel pk's.
het zijn echt heerlijke motoren, alleen zul je dan wel opzoek moeten naar een met 25kw op het kenteken of zelf op 35kw begrensen natuurlijk.

*toevallig heeft de zxr400 ook een 'type 2 goedkeuring' voor een 25kw kit. dit kan een dealer dus voor je regelen (hoef je niet langs rdw etc...) -- geldt niet voor alle bouwjaren trouwens.
 
Laatst bewerkt:
ik rijd zelf een zxr400 op 35kw, heerlijk ding! 2e typegoedkeuring voor 25kw is dacht ik alleen bouwjaar 1999 ;)
 
de zxr400 heeft net als mijn vorige motor(fzr400) standaard teveel pk's.
het zijn echt heerlijke motoren, alleen zul je dan wel opzoek moeten naar een met 25kw op het kenteken of zelf op 35kw begrensen natuurlijk.

*toevallig heeft de zxr400 ook een 'type 2 goedkeuring' voor een 25kw kit. dit kan een dealer dus voor je regelen (hoef je niet langs rdw etc...) -- geldt niet voor alle bouwjaren trouwens.

Ik ben inderdaad van plan een ZXR op 35 of 25kw te vinden :Y . Ze zijn niet duur en nog redelijk leuk om te zien voor hun leeftijd :) .

ik rijd zelf een zxr400 op 35kw, heerlijk ding! 2e typegoedkeuring voor 25kw is dacht ik alleen bouwjaar 1999 ;)

Zover ik gelezen heb was het vanáf 1999 :+ . Iets meer keuze :). (Of wacht.. Volgens mij is dat het laatste bouwjaar _O- ) Dan inderdaad alleen 1999. Of je moet eentje vinden die al gekeurd is e.d. |( .

Veels te ingewikkeld allemaal, dat rijden op 35 kW :N .


Wel goed om te horen dat het fijne motoren zijn overigens!

Uit welk bouwjaar komen die van jullie?

Cheers :]
 
de mijne is van '93 en komt uit duitsland, daar was hij al begrensd, deze begrenzing wordt bij het importeren rechtstreeks overgenomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan