Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

na gut aber warum ist es dann auch für Deutschland vorgeschrieben?
Das steht so im Service Heft
Wir haben doch sicher die gleichen Temperaturen
Ich habe so das Vermuten das der Beverlymotor recht warm wird
und darum 15 W 50 gebraucht wird? sicher weis ich das nicht
Gruß Ludie
 
Nu je dit zo zegt Ludie zou het kunnen verklaren waarom bij mij nu al tweemaal de slang naar de waterpomp eraf gesprongen is en ik met een oververhitte motor opgehaald moest worden. Beide keren was het erg warm buiten.
Na de eerste keer moest ook de waterpomp vervangen worden.
 
R van wijk....heb je die gilera nexus 500 niet meer?
Staat onder je bericht ;)

Mn vriendin gaat morgen langs bij n rijschool.
We kwamen er achter dat er tegenwoordig het A2 motorscooter rijbewijs bestaat en in utrecht lessen ze met n beverly 350.
Ze heeft nu n MP3, rijdt foutloos op mn motorscooter (illegaal), maar heeft door pijn aan dr arm moeite met het achtje draaien met n motorfiets.

's Kijken of t op n scoot makkelijker gaat want als ze dat rijbewijs heeft, kan ze op alle motorscooters rijden (35kw dus alleen bmw C650 en de GP800 mogen niet).
De MP3 is n geweldig ding, maar wel zwaar en duur.

Even mezelf quoten....
Goh op 2 april dr motorscooter rijles en gisteren meteen geslaagd voor dr bijzondere verrichtingen.
Ze gingen allemaal foutloos :)

Nu dr theorie halen en na 2-3 lessen afrijden.
Leuk hoor!
 
Even mezelf quoten....
Goh op 2 april dr motorscooter rijles en gisteren meteen geslaagd voor dr bijzondere verrichtingen.
Ze gingen allemaal foutloos :)

Nu dr theorie halen en na 2-3 lessen afrijden.
Leuk hoor!

Gefeliciteerd! dan heeft ze het moeilijkste gehad!
Maar onderschat theorie ook niet; zonder studeren haal je dat echt niet meer...
 
Beste iedereen,

Ook ik ben binnenkort eigenaar van een nieuwe BV 350 dus ik dacht laat ik me eens voorstellen.

Mijn avatar is van heeeel lang geleden ,ik rijdt dus geen KTM Supertduke meer. Anyware a.s zaterdag mag ik hem ophalen.
Het is een grijze geworden met rood zadel.

Het is overigens niet mijn eerste motorscooter, ik heb er al een paar gehad. ,

Aprilia sportcity 250
BV 500
En de Scarabeo 300

maar goed ik heb al wat gelezen over inrijden ?.?zijn er nog andere kleine details om op te letten/rekening te houden ?

Gegroet allen !!
 
superduke

Gefeliciteerd en veel rijplezier ermee .
Paar maanden geleden mij ook een gekocht 350 cc zwart glanzend
.Dit is voor mij de 15de scooter die ik koop en ook de beste scooter ( onder de 400 cc) waar ik al mee gereden heb ;Het is zowat een alround scooter :)
grtj Willem
 
gefiliciteerd, ook ik rij met een mat grijze met rood zadel, mooie combinatie al zijn de andere dat ook wel
Inrijden...zeker niet voluit de eerste 1000km, en bij koudstart zachtjes aan..maar ja zoals ik lees heb je al een paar scooters gehad dan weet je dat ondertussen wel...of niet ;)

veel plezier ermee
Danny
 
Zoek eigenlijk een goeie betrouwbare dealer met goede monteurs(wie niet btw)

Waarom, heb mijn fiets in het noorden van het land gehaald maar woon zelf in Brabant. Ik ga dus geen 250 km rijden voor de 1000 km buurt om vervolgens ook weer 250 km terug te rijden.

Dus wie weet een goede dealer in buurt van Breda Roosendaal ?

Bvd ✌🏼
 
Thx Zuunig,

Maaruh zijn er hier bij die het alarm van piaggio geinstaleerd hebben ? Zo ja weten Julie dan ook of dat alarm een hellingshoeksensor heeft.

✌🏼
 
Afgelopen maandag als motorbegeleider t.b.v. een skeelertoertocht meegereden.
Vorige keren had ik een Yamaha X-max 250 en nu de Beverly 350ST.

Wat mij opviel bij de Beverly is dat ik zonder problemen heeel rustig kan rijden (laten we zeggen rond de 20 km/uur) gedurende lange tijd. Dan merk je wel het voordeel van de natte kopeling.

Verder bleef de temperatuur netjes in het midden, iets wat bij de X-max niet goed ging (voortdurend aanslaan van de fan).

En last but not least: de Yamaha wilde altijd wel wat meer verbruiken, maar de Beverly bleef gewoon rond de 1 op 25 lopen.
717b3831fcd29b11aec54a584e39c596
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal :D

Allereerst wil ik aboriginal bedanken voor het doorverwijzen van mij naar dit forum.
Ben een week eigenaar van een nieuwe beverly 350 zwart, heb al iets meer dan 500km erop zitten.
Heerlijk in de stad, locatie Amsterdam.
Maar ik ervaar ook de trillingen tussen 50-80 km/h aan de voorkant.

Heb zojuist iets meer dan 70 paginas doorgelezen tot ik uiteindelijk het gedeelte vond van Mish, Aboriginal en MTeun. Jaja want dit moet opgelost worden :) Dankjewel mannen voor het delen van jullie bevindingen en oplossingen. Ik heb mijn 350 ook gekocht bij scooterspot, zelfde dealer als MTeun.

Vandaag ging ik erlangs en ze vertelden me dat de vibraties een bekend probleem waren en ik gok dat ze het over MTeun hadden. ik ga morgen langs om te praten over het uitbalanceren van de voor en achterwiel. Hoop dat het daarmee is opgelost, voordat er een nieuwe band velg ondergaat.

Much love, Yasin
 
Zijn er nog anderen met dit probleem? Die niet voldoende hadden aan nieuwe band, velg, uitbalanceren voorkant, achterkant?
 
Heb een nieuwe laptop, ben een poosje offline geweest. Allen gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Ik denk dat je een goed koop hebben gedaan, heb er nu 57k opzitten en rij nog steeds dagelijks met een grote glimlach rond.

Even over de onbalans. Klopt, er is rond de 70 80 een lichte vibratie te voelen, heel licht. Destijds hebben M-Teun en ik de scooters uitgewisseld, die van MTeun had dit echt in grote mate. Zijn dealer kon dit niet oplossen en of gaf aan dat dit 'normaal'was.

Volgens mij heeft Roke uit Mijdrecht oplossing geboden door het wiel/ band uit te balanceren. Mteun weet hier meer van.

Als je twijfels hebt, neem dan even contact op met Roke, die kunnen je vast verder helpen.

Succes, Mish
 
Niemand hier ervaring met het inbouwen van piaggio alarm -O- -O- -O-

Wordt van de piaggiosite niet veel wijzer, .......is het plug and play of plug and pray :W

Gr
 
Ik vind het wel vrij duur, maar toch gekozen voor de RAM mount. Het middelste gat (t.b.v. de steun voor het originele windscherm) opgeboord tot 7,5mm. Vervolgens M8 in getapt en de originele inbusbout past erin.
Deze wel iets inkorten anders komt deze tegen het lamphuis aan.

Het geheel waterdicht gemaakt met een aangepaste zwarte combi dop voor golfplaten.
14be1d49c31c0fa2ac35973ccd91d6de

6b1290e4254bde29e0d921205c0f8e42
 
Laatst bewerkt:
De originele Piaggio hoes is na een dikke twee jaar wel aan vervanging toe. De gaten vallen erin B|
Volgende hoes word een Urbano die ik voor mij brommer gebruik: dubbellaags, waterdicht en na dezelfde periode als de Piaggio hoes nog steeds als nieuw.
full
 
Dam,

Je vindt de ram mount duur?
Valt reuze mee toch? De mount met de bol is n tientje toch?
De houder is duurder ja.

Er is echter geen enkele zo goed als n ram mount. Goed tegen trillingen en je kunt hoogte etcetera mooi instellen
 
Ik heb ook diverse tests gehouden. Met laag scherm, hoog scherm, zonder scherm, enz. Kom elke keer weer terug op het hoge scherm. Zeker nu we richting najaar en winter gaan. Het is niet alleen de wind en geruis, maar ook de viezigheid is minder. Maar ook is de kou van mijn borst.

Bovendien leent het model zich ook uitstekend voor een hoog scherm.

Mish :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan