Koso DB03-R. Relais plaatsen

Roshar

MF'er
21 mrt 2007
81
0
Limburg. Sittard.
He Mensen

Vraagje ik heb een KOSO op men TL1000s gezet.

Mijn fiets heeft een weerstandsmeting op de benzinetank. low en lowlow sensor.. Op de originele teller zit hier een vertraging in ivm bochten. Volgens mij iets van 30sec aansturing waarna het relais open schakelt.
Nu wil ik dus 1 van de 2 (waarschijnlijk 1e melding) aansluiten naar de KOSO, deze heeft een 12v signaal nodig om aan te gaan. Ik moet er dus een relais tussen zetten.

Zou iemand me kunnen zeggen wat ik moet hebben of eventueel een linkje posten geven naar het relais?

thanks! Michael
 
Laatst bewerkt:
De weerstand moet het relais bekrachtigen zodat er 12v wordt uitgestuurd
Als je dat relais gevonden hebt, wil je dan aub t type laten weten?

Ik denk dat je een schakeling van diverse onderdelen zal moeten maken voor wat je wilt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb ook een koso DB03R op mijn suzuki, mijn benzinemeter is ook weerstand gestuurd, gewoon direct op de koso aangesloten.
Die vertraging boeit me niet, als je 2 tellen stilstaat komt het metertje op de koso weer op het werkelijke nivo.

Maar je verhaal is wat vaag, wil de met het relais de voedingsspanning van de koso aansturen ?
 
Mijn koso teller heeft geeft het % aan in de tank.. dat is dus een probleem want de TLS heeft een laag niveau sensor en een reserve sensor.. Het is dus zowiso onmogelijk dat aan de gang te krijgen.

En voor zover ik overal lees dan het niet mogelijk de kabel van 1 sensor te gebruiken om alleen maar het lampje aan te krijgen omdat het signaal te zwak is om het lampje in de koso aan te laten gaan... Dus als ik het goed lees moet ik dan een relais in deze kabel? om wel genoeg stroom naar de koso te krijgen om het lampje aan te laten gaan
 
Laatst bewerkt:
Mijn koso teller heeft geeft het % aan in de tank.. dat is dus een probleem want de TLS heeft een laag niveau sensor en een reserve sensor.. Het is dus zowiso onmogelijk dat aan de gang te krijgen.

En voor zover ik overal lees dan het niet mogelijk de kabel van 1 sensor te gebruiken om alleen maar het lampje aan te krijgen omdat het signaal te zwak is om het lampje in de koso aan te laten gaan... Dus als ik het goed lees moet ik dan een relais in deze kabel? om wel genoeg stroom naar de koso te krijgen om het lampje aan te laten gaan
Als je huidige nivo-meter obv weerstand werkt, hoe gaat dat een (zwak) signaal geven dan?

Het lijkt er op dat je denkt dat je met weerstand een elektrisch signaal op wekt. Dat dan ev via een relais geschakeld kan worden, om er een fatsoenlijk signaal voor een lampje van te maken.
Maar een bepaald weerstand is geen signaal, dus....

Ik weet niet waar je aan het lezen bent geweest.
 
op het TL forum staat:

belangrijkste is dat je er een gewoon normaal lampje opzet, met een led kan er te weinig stroom getrokken worden waardoor het niet gaat branden..


het zijn schakelaars die in je tank zitten, maar ze werken vertragend, pas na een seconde of 30 van een contineus signaal verbinden ze zichzelf door, ( om het zo maar even uit te leggen) , anders zou je bij een half volle tank bij elke bocht een knipperend benzine lampje krijgen...

ik heb voor mezelf gewoon de eerste meldinggever genomen, dan heb ik nog 5 liter reserve, weet je waar je aan toe ben..

ik denk ook dat het vaak daar fout gaat, men zet er een lampje op en er gebeurd niets, dat klopt, je moet even geduld hebben :D of een ledje werkt ook niet altijd, deze schakelaars hebben wat stroomverbruik nodig om geactiveerd te worden, het standaard 1.7watt lampje werkt het beste..
 
Laatst bewerkt:
op het TL forum staat:

belangrijkste is dat je er een gewoon normaal lampje opzet, met een led kan er te weinig stroom getrokken worden waardoor het niet gaat branden..


het zijn schakelaars die in je tank zitten, maar ze werken vertragend, pas na een seconde of 30 van een contineus signaal verbinden ze zichzelf door, ( om het zo maar even uit te leggen) , anders zou je bij een half volle tank bij elke bocht een knipperend benzine lampje krijgen...

ik heb voor mezelf gewoon de eerste meldinggever genomen, dan heb ik nog 5 liter reserve, weet je waar je aan toe ben..

ik denk ook dat het vaak daar fout gaat, men zet er een lampje op en er gebeurd niets, dat klopt, je moet even geduld hebben :D of een ledje werkt ook niet altijd, deze schakelaars hebben wat stroomverbruik nodig om geactiveerd te worden, het standaard 1.7watt lampje werkt het beste..

Zo te lezen heb je echt geen verstand van basiselectronica, maar trek je wel allerlei conclusies. Dat gaat niet opschieten.

Je meter in de tank is dus niet obv weerstand uitgaande van bovenstaande. Maar een vertraagde doorgifte van 12 volt.
 
Het lampje van de orginele teller is toch 12V ? als je i.p.v. het lampje een relais zou gebruiken dan kan dat relais je led van de koso weer schakelen.
Elke relais met 12 Volt spoelspanning zou dan toch genoeg moeten zijn..
Of ?

bijvoorbeeld: relais
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan