Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?

Welke band rijd jij?

  • - Avon

    Stemmen: 3 1,6%
  • - Bridgestone

    Stemmen: 14 7,6%
  • - Continental

    Stemmen: 22 11,9%
  • - Dunlop

    Stemmen: 12 6,5%
  • - Heidenau

    Stemmen: 38 20,5%
  • - Metzeler

    Stemmen: 19 10,3%
  • - Michelin

    Stemmen: 56 30,3%
  • - Pirelli

    Stemmen: 21 11,4%

  • Totaal aantal stemmers
    185
ff een reactie zodat ie bij de favorieten staat,
afgelopen weekend weze rijden met de 660 tenere op battle wings, maar die zijn niet veel waard op de zandpaden.
 
Zo, de K60's liggen onder m'n BMW :). Had alleen niet verwacht dat die banden zo agressief uitzagen :P.

Benieuwd hoe het rijdt als het nieuwe er een beetje vanaf is.
 
Ik heb gisteravond een BMW Funduro aangeschaft.
Heeft iemand aanraders voor een beetje goede all-road band? Moet ook fatsoenlijk wat over landwegen kunnen blazen maar moeten natuurlijk ook goed grip hebben op de weg.
 
Ik ben redelijk enthousiast over de reeds genoemde Heidenau K60 Scout. Prima grip op verharde weg, en ook goed op onverhard. Allroadband blijft altijd een compromis tussen 2 werelden, maar dit is een goede middenweg. Ook goed geprijsd.
 
Ik heb gisteravond een BMW Funduro aangeschaft.
Heeft iemand aanraders voor een beetje goede all-road band? Moet ook fatsoenlijk wat over landwegen kunnen blazen maar moeten natuurlijk ook goed grip hebben op de weg.

Ik weet niet wat het verschil is tussen de normale K60 en de scouts, maar de normale K60s bevallen heel goed. Onder mijn Funduro Lekker veel grip overal waar ik kom, zowel off- als onroad. Trekt zich trouwens behoorlijk goed door de dikke blubber heb ik gemerkt :)

Iemand nog tips om het 'vierkant' worden van de band tegen te gaan? Snelweg vermijd ik sowieso waar het kan met deze banden, maar ik ontkom niet aan af en toe lange stukken met weinig bochten.
 
Heeft er iemand ervaring met de Mitas E-09 achterband?
Om te zien een erg ruige band.
Ik ben benieuw hoe deze band rijd, offroad zal hij zijn mannetje wel staan, maar onroad, en in de regen...? :]
Misschien dat iemand die er ervaring mee heeft ook iets over de levensduur kan vertellen? Ik heb enkele berichten gelezen variërend van 3000 tot 8000km met deze achterband.
Rond de 5000km zou top zijn dan weet ik zeker dat ik de vakantie doorkom met nog wat rubber op de band _O-

776833629_bimFz-M.jpg
 
Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd! Wil er komende zomer mee op IJsland gaan rijden. Duur zijn ze niet dus als ze in 1 vakantie kaal zijn is dat ook niet erg. Heb nu Heidenau K60's eronder liggen maar die zijn al redelijk versleten.
 
Niemand ervaring? :P

Dan eventueel wel een goed adres om degelijke (welke) binnenbanden te bestellen?
 
Iemand enig idee of een setje heidenau k60 scout op een klx250 van 2009 past? Of moet ik dan andere wielen kopen?
 
Heeft er iemand ervaring met de Mitas E-09 achterband?
Om te zien een erg ruige band.
Ik ben benieuw hoe deze band rijd, offroad zal hij zijn mannetje wel staan, maar onroad, en in de regen...? :]
Misschien dat iemand die er ervaring mee heeft ook iets over de levensduur kan vertellen? Ik heb enkele berichten gelezen variërend van 3000 tot 8000km met deze achterband.
Rond de 5000km zou top zijn dan weet ik zeker dat ik de vakantie doorkom met nog wat rubber op de band _O-

[afbeelding]

Ik heb r een jaar mee gereden, maar eigenlijk enkel op straat tot het volgende onverhard baantje.

Dat gezegd zijnde nooit een slecht gevoel gehad erbij. Voor echt mengeling zou ik eerder tkc80 gaan, of nieuwe anakee wild.
 
Laatst bewerkt:
Komende week de Mitas E09 laten monteren voor mijn reis door IJsland over een paar weken. Zal ter zijner tijd wat ervaringen doorgeven hier.
 
Komende week de Mitas E09 laten monteren voor mijn reis door IJsland over een paar weken. Zal ter zijner tijd wat ervaringen doorgeven hier.

Ziet er goed uit die Mitas E09, was voor mij een aantal jaar geleden een reden om er een op een XT600 te proberen.
Zolang je vooruit gaat heb je grip genoeg.
In het zand is het ook leuk driften omdat hij vrij snel zijdelings uitbreekt.....en dat is meteen het grootste nadeel want je hebt vrijwel geen zijdelingse grip.
Zo lag ik languit toen ik schuin een helling op reed. :$

Naar mijn mening: een slechte allroad band maar wel leuk om in het zand te spelen.
Een strandritje is bv heel leuk om te rijden met deze mitas maar vermijd graspaden.
 
Weet iemand een fatsoenlijke niet al te dure voorband om de Trailwing op mijn XF650 te vervangen? (maat 100/90-19")
Achter ligt nog een redelijk nieuwe BW502, gemonteerd voordat ik de motor kocht, maar ik hoor dat deze niet al te goed zijn. Ik ben dus opzoek naar iets wat bij mijn BW502 achterband past, maar geen BW501 is. ;)
 
Onder mijn Scrambler van Moto Guzzi heb ik de volgende banden.
full

De set welke Guzzi aanbiedt van Golden Tyre bestaat uit een supermotard regenband voor http://www.goldentyreworld.com/supermoto/ en een trialband achter Gt.05 op sectie 07.

Ze voldoen aardig. De voorband heeft moeite in de modder. Ben op zoek naar een andere voorband. Moet wel op een 18" velg kunnen. Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar nieuwe bandjes voor mn KLE500.
Mij werd de Mitas e08 aangeraden, maar kom toch regelmatig tegen dat ze niet zo lkr zijn in de regen. En mocht het nou net gaan om mn winter/regenfiets....
Oftewel, ik zoek een bandje die vooral asfalt ziet, maar zo hier en daar ook wat onverhard, vooral regen meemaakt en ook in de winter zo lang mogelijk door kan.
 
Okok, kleine aanvulling, liefst max 150,- vd set. Snowtex is idd een mooie band maar kost bijna net zoveel als de fiets me gekost heeft.
 
full

TKC70 banden nemen. Uitstekend voor snelweg en goed voor gravel. Prima in regen op verharde weg. Voor blubberzooi minder. Ook zien er stoer uit, wat je lang niet bij andere zgn. allroadbanden kan zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan