Ik word gek graag info: XV750 problemen

Ron xv750se

MF'er
9 apr 2005
57
15
Veen
Hoi, ik heb nu een paar maanden een xv750se uit 83. Echter vorige week kreeg ik problemen. Bij hoger toerental hield hij in en dat werd steeds erger ook begon hij over te slaan met knallen in de uitlaat en tijdens het starten backfire door de luchtfilter. Vervolgens kwam ik tot de conclusie dat ook de eerste cilinder niet meer werkte geen vonk of brandstof.
Ik heb hier gezocht naar wat oplossingen en heb hier en daar geinformeerd.
Ik heb de bougies vervangen, vacuumslangetjes vervangen, , bobines getest en doorgemeten, onstekingspoel doorgemeneten, tci is niet te meten, de twee inlaatrubbers waren gescheurt deze ff opgelapt en getest met wd40, motor loopt weer op twee cilinder stationair maar op het moment dat je gas geeft weer backfires en hij trekt niet meer op, tis net een kermisattractie eerst inhouden dan weer schiet hij voorruit dan weer inhouden. Ik heb van alles al geprobeerd in de afgelopen dagen, wordt er nu een beetje gestoord van graag indien mogelijk jullie hulp.

Ron

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ron, da's jammer dat het nog niet is opgelost.

Ik vermoed dat mijn Virago probleem in de carburateurs zit.
Vorig jaar de diafragma's vervangen, één daarvan had een klein gaatje.

Probleem is dat de voorste cylinder niet altijd meeloopt, als het erg wordt komt de benzine uit de uitlaat en vermoed dat de carburateur van de voorste cylinder dan ook blijft 'hangen'.
Weet niet goed hoe ik dit zou kunnen testen of dat daadwerkelijk zo is.

Carburateurs al meerdere malen uit elkaar gehad en gereinigd.
Denk dat ik eens een revisie setje voor de carburateur moet proberen?

Iemand nog een ander idee?
 
Hoi Ron, da's jammer dat het nog niet is opgelost.

Ik vermoed dat mijn Virago probleem in de carburateurs zit.
Vorig jaar de diafragma's vervangen, één daarvan had een klein gaatje.

Probleem is dat de voorste cylinder niet altijd meeloopt, als het erg wordt komt de benzine uit de uitlaat en vermoed dat de carburateur van de voorste cylinder dan ook blijft 'hangen'.
Weet niet goed hoe ik dit zou kunnen testen of dat daadwerkelijk zo is.

Carburateurs al meerdere malen uit elkaar gehad en gereinigd.
Denk dat ik eens een revisie setje voor de carburateur moet proberen?

Iemand nog een ander idee?


Carburateurs op een standaardje op je werkbank zetten en dan benzine in gieten, via de normale toevoer. Ik doe dat altijd met een injectiespuit van 60ml die ik eens bij de apotheek heb gehaald. Als je vlotternaalden niet lekken blijft er na vullen benzine in die spuit staan. En dan blijft het niveua heel lang gelijk. Als ze wel lekken zie je op een bepaald je werkbank nat worden.

Zolang je werkbank nat wordt heeft het geen enkele zin die carbs weer op de motor te monteren.
 
Update, mijn probleem lijkt opgelost.

Carburateurs gereinigd en nieuwe vlotters, vlotternaalden en vlotterzittingen gemonteerd.
Op de werkbank heb ik het benzine niveau van de vlotterkamers nieuw afgesteld.
Gisteren proefritje gemaakt van een uurtje en probleem met de voorste cilinder nog niet weer gehad.

De echte test komt nog met een dagje toeren maar voor nu ziet het er goed uit.
 
Update, mijn probleem lijkt opgelost.

Carburateurs gereinigd en nieuwe vlotters, vlotternaalden en vlotterzittingen gemonteerd.
Op de werkbank heb ik het benzine niveau van de vlotterkamers nieuw afgesteld.
Gisteren proefritje gemaakt van een uurtje en probleem met de voorste cilinder nog niet weer gehad.

De echte test komt nog met een dagje toeren maar voor nu ziet het er goed uit.
Ook die dingen onder vlotternaaldzitting bekeken?
 
Er zit verder niets onder de vlotternaald zitting.
Onderaan de vlotternaaldzitting zelf zit nog een filtertje als je dat misschien bedoeld, verder niets.
Daarna gaat het rechtstreeks naar de benzine toevoer.
 
Hier maar weer eens een reactie van mijn kan, ik zie nu ook dat ik er al ruim 14 jaar mee bezig ben om mijn motor aan de gang te krijgen.
Door mijn ziekte heb ik niet veel tijd aan kunnen besteden.
Sinds vorige week de motor weer opgehaald uit de stalling en hij starte vrij snel, rustig naar huis kunnen rijden al hortend en stotend.
Door stom toeval kwam ik er achter dat hij beter liep op 1 benzine kraan, maar na proef rit deed hij het wel beter maar nog niet zoals het hoort.
Heb twee nieuwe benzinekraantjes besteld ff afwachten op levering...... Maar ja geduld zat!
 
Ik hoop dat je ooit nog op de motor komt te rijden. Je open pipes kunnen de komende jaren nog een issue worden i.v.m. milieu eisen. Houdt daar rekening mee.

O ja, start even je xv en spuit wat remmenreiniger op de inlaatrubber. Bij verandering dan heb je valse lucht.

Het grootste probleem bij de xv750 zijn de vervuilde carburateurs of verrotte inlaatrubbers.

Regel een werkplaatsboek en neem die goed door.

Haal je carbs eraf en reinig deze met ultrasoon en handmatig alles nalopen. Sproeiers doorsteken met messing draadje.
De carbs afstellen op basis van het werkplaatsboek.
Ergens las ik dat je de afgelopen jaren aan rubbers van alles vervangen hebt. Loop die maar lekker na, want na 10 jr zijn die ook alweer slecht.
Kraantje zal ook wel weer slecht geworden zijn. Schaf een revisie setje aan of koop een nieuwe kraan.

Mocht de xv750 ook na schoonmaken/ reparaties van carb en luchtinlaatrubber plus kraantje nog niet goed lopen, dan alles weer loshalen en alles nalopen.

Helaas ben ik ervaringsdeskundige geworden en gebleken is dat het 99 vd 100 keer een vervuilde carb was of dat de inlaatrubber valse lucht gaf.



Succes
 
Ik hoop dat je ooit nog op de motor komt te rijden. Je open pipes kunnen de komende jaren nog een issue worden i.v.m. milieu eisen. Houdt daar rekening mee.

O ja, start even je xv en spuit wat remmenreiniger op de inlaatrubber. Bij verandering dan heb je valse lucht.

Het grootste probleem bij de xv750 zijn de vervuilde carburateurs of verrotte inlaatrubbers.

Regel een werkplaatsboek en neem die goed door.

Haal je carbs eraf en reinig deze met ultrasoon en handmatig alles nalopen. Sproeiers doorsteken met messing draadje.
De carbs afstellen op basis van het werkplaatsboek.
Ergens las ik dat je de afgelopen jaren aan rubbers van alles vervangen hebt. Loop die maar lekker na, want na 10 jr zijn die ook alweer slecht.
Kraantje zal ook wel weer slecht geworden zijn. Schaf een revisie setje aan of koop een nieuwe kraan.

Mocht de xv750 ook na schoonmaken/ reparaties van carb en luchtinlaatrubber plus kraantje nog niet goed lopen, dan alles weer loshalen en alles nalopen.

Helaas ben ik ervaringsdeskundige geworden en gebleken is dat het 99 vd 100 keer een vervuilde carb was of dat de inlaatrubber valse lucht gaf.



Succes
Idd ook best een expert na alles wat ik er al aan gedaan heb, en afgesteld. Vorig jaar nog 1 uur gereden niet helemaal soepel maar het ging Beter.
Hoop nu op fine tuning en dat hij het een keer gaat doen.

Dank je Voor Je reactie
Ron
 
Wat was het nu uiteindelijk dan?
Er zat een leiding verstopt van de in/uit take van lucht die bovenin de caburator gaat waar het membraam van de gasschuif zit.
Verder heb ik een nieuw sproeier set en dergelijke vervangen in de caburator.
Kwam 2 dagen geleden op een forum tegen dat die 2 lucht leidingen verstopt kunnen zitten en idd 1 leiding zat aardig dicht.( zijn 2 leidingen die vast aan het frame zitten en ze lopen naar het luchtfilter)
 
Er zat een leiding verstopt van de in/uit take van lucht die bovenin de caburator gaat waar het membraam van de gasschuif zit.
Verder heb ik een nieuw sproeier set en dergelijke vervangen in de caburator.
Kwam 2 dagen geleden op een forum tegen dat die 2 lucht leidingen verstopt kunnen zitten en idd 1 leiding zat aardig dicht.( zijn 2 leidingen die vast aan het frame zitten en ze lopen naar het luchtfilter)
Hoop dat je het begrijpt, Ron
 
Geweldig! Ik heb dit topic pas vorige week ontdekt en met grote interesse gelezen. Erg fijn voor je dat het is opgelost, maar jammer dat daarmee deze klucht ten einde komt...

...Tenzij je te vroeg hebt gejuicht...
})
 
Geweldig! Ik heb dit topic pas vorige week ontdekt en met grote interesse gelezen. Erg fijn voor je dat het is opgelost, maar jammer dat daarmee deze klucht ten einde komt...

...Tenzij je te vroeg hebt gejuicht...
})
Idd te vroeg gejuicht, gisteren rond gereden vandaag liep hij ff goed toen niets meer, terug naar huis moeten lopen grrrrr
 
Terug
Bovenaan Onderaan