Kleinere accu? Lager amphere of?

RockyK

MF veteraan
21 jan 2013
1.573
43
Hallo,

Voor mijn streetfighter (zxr 750 '94) ben ik op zoek naar een kleinere accu voor niet al te veel. De huidige accu is vrij groot en gaat niet in het nieuwe kontje passen.

Nu was ik aan het kijken voor een lithium accu alleen geven ze aan dat die niet aan te raden zijn in de winter ivm snelle ontlading.

Kan ik zomaar voor een kleinere gel accu gaan met een lager ampherage of gaat de startmotor dan niet meer rond?

Iemand die info heeft over hoe laag ik kan gaan of een andere optie weet?
 
Een kleinere gel heeft weinig meerwaarde, tenzij je het liggend gaat monteren.
Een gel of agm of loodzuur accu, met hetzelfde formaat, zal ook ong hetzelfde geven aan CCA's.

Li ion en consorten zijn veel aantrekkelijker qua formaat een startcapaciteit. Kwestie van netjes bijhouden in de winter (druppelaar voor dit model).
 
Ja dat is het probleem. Momenteel parkeer ik mijn motor voor het appartementen complex waar ik nu woon (wel overdekt). Hier kan ik hem dus niet aan de lader hangen.

Hoe erg is deze ontlading? Ze zeggen sneller maar wat voor tijdsverstek moet ik dan denken?
 
Ja dat is het probleem. Momenteel parkeer ik mijn motor voor het appartementen complex waar ik nu woon (wel overdekt). Hier kan ik hem dus niet aan de lader hangen.

Hoe erg is deze ontlading? Ze zeggen sneller maar wat voor tijdsverstek moet ik dan denken?
GA je vaak rijden in de winter?

zo ja, dan zal er niet echt een probleem zijn.
Zo nee, accu er uit en mee naar binnen.
 
Een lithium ion accu ontlaad juist veel langzamer dan een loodzuur accu. Als je je elektra niet goed hebt aangesloten en je hebt een lekstroom dan is je accu wel met 1x diepontladen kapot.

Goedkopere optie is een YTZ accu van Yuasa nemen, die hebben flink wat meer CCA's en zou je dus voor een wat kleinere accu kunnen gaan, een YTZ10S bijvoorbeeld. Die levert 190CCA en de afmetingen zijn LxBxH 152x87x94mm .

Als dat nog te groot is is een lithium accu je enige optie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan